Téma: Lanove bagry
Autor
Správa
21. november 2015 22:52:39
Pohľad do D-141 je zaujímavý, pán Hájek! Ďakujem! Čo pekné tam ešte máte, prosím?
22. november 2015 12:54:16
To je pravda-je to zajímavé.U E 302 je jasný pohon elektromotory,zde podle značení tipuji na pohon dieselovým motorem-zajímalo by mne jaký typ-výrobce,výkon,a jakým způsobem je rozdělen převod pro funkce stroje,kdy u E 302 jsou 3 el.motory, pro zdvih výložníku,nabiracího zařízení,pojezd,druhý ,otoč,a pro výsun a zásun nabíracího zařízení.Je něco k dispozici?Tento stroj se v naší těžební firmě nepoužívá,v provozu na menším území je zde jeden větší dieselový bagr Caterpillar,viz obr.
23. november 2015 13:44:23
Děkuji za dotaz, Pane T, ale v prospektu E302 je uvedeno jen to, co sám píšete, tj. že jsou tam 3 elektromotory. Více se o tom rozepisuje pan Radoslav Kolomý ve svém bestselleru Historický vývoj lopatových rypadel na straně 170: "Pohon rýpadla zajišťovaly tři hlavní trojfázové asynchronní elektromotory s kroužkovou kotvou. Pro zdvih lopaty, zdvihadlo výložníku a pojezd motor 130 kW, pro otáčení svršku motor 60 kW, pro posuv lopaty motor 58 kW.
Další elektromotory poháněly pomocná zařízení, jako kompresor, ventilátory a eldra."
V prospektu mě zaujala fotka, kde Unex E-302 nakládá tahač Stavostroj T-180 s demprem D-10.
23. november 2015 16:02:25
Hezký den pane Hájek.Je to jak píšete,nerozváděl jsem to více,třeba hlavní motor130kW a přepínání funkcí zdvihu lopaty,výložníku a pojezdu přez hlavní předlohovou hřídel atd.Tyto el.rypadla jsou mou hlavní náplní práce-poruchy,opravy,výměny strojních celků(viz mé příspěvky)takže dotaz byl směrovánale na typ D 141 protože tuším v strojovně dieselový motor-a na ten jsem se ptal.Výrobce dieselu,výkon,příp.počet a uspořádání válců a převod síly na jednotlivé pohyby-funkce.Stačil by i odkaz na zdroj.
K vaší zmínce o el.motorech bych ještě přidal el.motor olejového čerpadla pro tlakové mazání otočové převodovky(pouze u typu E25,ne Unex)
Fotka z nakládky na dempr je zajímavá,díky
S pozdravem T.
23. november 2015 21:17:56
Pan Hájek, tá posledná D-141 je úplne plagátová! Ďakujem! Asi ju vyskúšam vytlačiť na A3, alebo aj na A2, to bude paráda!
Pan T, skúste pozrieť moje príspevky z 5.12.2011 (na mojom PC na strane 11, neviem, či sa u každého delia a zobrazujú čísla strán rovnako). Sú tam nafotené strany z jednej dobrej knihy s popisom rýpadiel Ry-1, je tam aj kinematická schéma Ry-1. Principiálne sa v kinematike strojov od Ry-1 až po D-141 veľa nezmenilo.
24. november 2015 23:58:42
To je krásné, Tibore! Mě se ten obrázek taky moc líbil a jsem rád, že Vám taky, vlastně ještě mnohem víc! Jen dotaz: není to na A3 příliš rozrastrované? Poslal bych Vám obrázek ve větším rozlišení a bez loga bagry.cz. Nejdřív však ve čtvrtek, kdy se zase dostanu do kanceláře.
25. november 2015 00:00:43
Pane T, já se musím znovu naučit číst! Omlouvám se za nepozornost. Podívám se, zda to někde nevyčtu, ale nic neslibuji. Raději bych vsadil na Tibora M
25. november 2015 21:34:22
"Plagát" na A3 je podľa mňa dobrý, nemá príliš hrubé zrno. Ale uvítam a budem rád, pán Hájek, ak mi pošlete D-141 vo väčšom rozlíšení. Logo bagry.cz by som tam nechal, ale možno tak, aby nezasahovalo do kresby.
26. november 2015 16:07:57
Pan T: Rypadlo D-141 by mělo mít motor Liaz ML 634 což je výkon asi 132 kW. (čerpal jsem zde: http://www.ndlor.cz/news.php?detail=16 )
Jinak plakát moc pěkný, taky o něm začínám uvažovat!
26. november 2015 18:44:01
Tak to mě fakt těší, že má obrázek D-141 takový ohlas . Proto ho nebudu posílat mailem, ale můžete si ho ve velkém otevřít tady: http://bagry.cz/content/download/546189/4438998/file/Unex_D141.jpg
26. november 2015 21:06:00
T.Straňák-motor Liaz ML 634 ?Tak ten se nejspíš používal pro Hdr.rypadla DH 101 a 103nejspíše,ještě za minulého režimu,řadový vodou chlazený 6ti válec,diesel z Liazu Jablonec,používaný též v autobusech a nákla.vozidlech a kamionech Liaz.Zmíněná rypadla domácí provedience se používala,
v lomech a stavbách silnic ap.Než je po převratu vystřídala rypadla Caterpillar,Komatsu a Liebheer.
Pamatuji si je dobře
26. november 2015 23:04:08
Jojo, a nejen ve stovkové řadě - montovali ho určitě i do rypadel DH 411 a DH 421.
27. november 2015 16:09:12
T.Straňák-Určitě ano,na DH 101 a 103 si vzpomínám,protože se používaly u nás ve firmě,a údržbu jsme si na nich dělali sami.Na DH 141 mi připadl malý,na to aby utáhl poměrně masivní stroj,a hlavně jeho funkce.Na tu velkou strojovnu mi připadal malý a tipoval jsem spíše něco silnějšího,např-12 válec z Tatry(výkon 190kw)s nějakým nuceným chlazením,a mezichladičem oleje,nebo pak nějaký americký motor,např Caterpillar,nebo Cummins.
Jinak ovšem liazácké motory byly spolehlivé,i když pracovaly v těžkých podmínkách povrchového dolu
29. november 2015 20:18:02
Tibore moc děkuji,za fotku motoru,i obrázky.koukám že máte i katalog.Mám v práci katalogy E25 a Unex 303,takže je možnost někomu vyhovět podobně..
Ještě jednou díky