Téma: Lanove bagry

Autor

Správa


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

20. november 2015 16:52:36

A ještě D 141


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 444

21. november 2015 22:52:39

Pohľad do D-141 je zaujímavý, pán Hájek! Ďakujem! Čo pekné tam ešte máte, prosím?


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

22. november 2015 12:54:16

To je pravda-je to zajímavé.U E 302 je jasný pohon elektromotory,zde podle značení tipuji na pohon dieselovým motorem-zajímalo by mne jaký typ-výrobce,výkon,a jakým způsobem je rozdělen převod pro funkce stroje,kdy u E 302 jsou 3 el.motory, pro zdvih výložníku,nabiracího zařízení,pojezd,druhý ,otoč,a pro výsun a zásun nabíracího zařízení.Je něco k dispozici?Tento stroj se v naší těžební firmě nepoužívá,v provozu na menším území je zde jeden větší dieselový bagr Caterpillar,viz obr.


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

23. november 2015 13:09:22

Zdravím, Tibore. Z těch průhledů je to všechno, ale ještě je tam hezký přehled přídavných zařízení, ze kterého je patrný rozdíl v designu větších a menších drapáků a vůbec je to pěkně uděláno. Vložím to do dalších příspěvků.


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

23. november 2015 13:10:55

Lanové rypadlo Unex D141 - výšková lopata 1 m³


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

23. november 2015 13:11:26

Lanové rypadlo Unex D141 - výšková lopata 1,4 m³


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

23. november 2015 13:11:47

Lanové rypadlo Unex D141 - výšková lopata 1,6 m³


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

23. november 2015 13:12:30

Lanové rypadlo Unex D141 - hloubková lopata 1,2 m³


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

23. november 2015 13:13:05

Lanové rypadlo Unex D141 - drapák 1 m³


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

23. november 2015 13:13:23

Lanové rypadlo Unex D141 - drapák 1,4 m³


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

23. november 2015 13:13:40

Lanové rypadlo Unex D141 - drapák 1,8 m³


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

23. november 2015 13:14:36

Lanové rypadlo Unex D141 - vlečný koreček 0,8 m³


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

23. november 2015 13:14:54

Lanové rypadlo Unex D141 - vlečný koreček 1 m³


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

23. november 2015 13:15:12

Lanové rypadlo Unex D141 - vlečný koreček 1,2 m³


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

23. november 2015 13:15:43

Lanové rypadlo Unex D141 - jeřábové zařízení o nosnosti 20 t


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

23. november 2015 13:16:05

Lanové rypadlo Unex D141 - jeřábové zařízení s vahadlovým nástavcem 5 m o nosnosti 7,5 t


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

23. november 2015 13:16:31

Lanové rypadlo Unex D141 - jeřábové zařízení s vahadlovým nástavcem 3 m o nosnosti 11 t


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

23. november 2015 13:44:23

Děkuji za dotaz, Pane T, ale v prospektu E302 je uvedeno jen to, co sám píšete, tj. že jsou tam 3 elektromotory. Více se o tom rozepisuje pan Radoslav Kolomý ve svém bestselleru Historický vývoj lopatových rypadel na straně 170: "Pohon rýpadla zajišťovaly tři hlavní trojfázové asynchronní elektromotory s kroužkovou kotvou. Pro zdvih lopaty, zdvihadlo výložníku a pojezd motor 130 kW, pro otáčení svršku motor 60 kW, pro posuv lopaty motor 58 kW.
Další elektromotory poháněly pomocná zařízení, jako kompresor, ventilátory a eldra."

V prospektu mě zaujala fotka, kde Unex E-302 nakládá tahač Stavostroj T-180 s demprem D-10.


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

23. november 2015 16:02:25

Hezký den pane Hájek.Je to jak píšete,nerozváděl jsem to více,třeba hlavní motor130kW a přepínání funkcí zdvihu lopaty,výložníku a pojezdu přez hlavní předlohovou hřídel atd.Tyto el.rypadla jsou mou hlavní náplní práce-poruchy,opravy,výměny strojních celků(viz mé příspěvky)takže dotaz byl směrovánale na typ D 141 protože tuším v strojovně dieselový motor-a na ten jsem se ptal.Výrobce dieselu,výkon,příp.počet a uspořádání válců a převod síly na jednotlivé pohyby-funkce.Stačil by i odkaz na zdroj.
K vaší zmínce o el.motorech bych ještě přidal el.motor olejového čerpadla pro tlakové mazání otočové převodovky(pouze u typu E25,ne Unex)
Fotka z nakládky na dempr je zajímavá,díky
S pozdravem T.


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

23. november 2015 16:04:36

Něco z provozu v těžkých podmínkách povrchového lomu


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

23. november 2015 16:08:08

stranový pohon po převod na hnací hřídel


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

23. november 2015 16:08:47

hnací hřídel


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 444

23. november 2015 21:17:56

Pan Hájek, tá posledná D-141 je úplne plagátová! Ďakujem! Asi ju vyskúšam vytlačiť na A3, alebo aj na A2, to bude paráda!

Pan T, skúste pozrieť moje príspevky z 5.12.2011 (na mojom PC na strane 11, neviem, či sa u každého delia a zobrazujú čísla strán rovnako). Sú tam nafotené strany z jednej dobrej knihy s popisom rýpadiel Ry-1, je tam aj kinematická schéma Ry-1. Principiálne sa v kinematike strojov od Ry-1 až po D-141 veľa nezmenilo.


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 444

24. november 2015 22:16:49

Takto to vyzerá na A3. Určite by to bolo pekné aj na A2, ale aj tak nemám momentálne vhodné miesto, kde by som taký veľký plagát zavesil happy


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

24. november 2015 23:58:42

To je krásné, Tibore! Mě se ten obrázek taky moc líbil a jsem rád, že Vám taky, vlastně ještě mnohem víc! Jen dotaz: není to na A3 příliš rozrastrované? Poslal bych Vám obrázek ve větším rozlišení a bez loga bagry.cz. Nejdřív však ve čtvrtek, kdy se zase dostanu do kanceláře.


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

25. november 2015 00:00:43

Pane T, já se musím znovu naučit číst! Omlouvám se za nepozornost. Podívám se, zda to někde nevyčtu, ale nic neslibuji. Raději bych vsadil na Tibora M happy


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 444

25. november 2015 21:34:22

"Plagát" na A3 je podľa mňa dobrý, nemá príliš hrubé zrno. Ale uvítam a budem rád, pán Hájek, ak mi pošlete D-141 vo väčšom rozlíšení. Logo bagry.cz by som tam nechal, ale možno tak, aby nezasahovalo do kresby.


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

26. november 2015 15:27:17

Hezký den oběma big-smile
Kouknu na Tiborovo starší příspěvky.Plakát pana Hájka je super.jestli je ten stroj někde v provozu,docela rád bych ho viděl.přidávám foto z provozu..


CS Excavators

Členem od: 12. 01. 2015
Příspěvků: 72

26. november 2015 16:07:57

Pan T: Rypadlo D-141 by mělo mít motor Liaz ML 634 což je výkon asi 132 kW. (čerpal jsem zde: http://www.ndlor.cz/news.php?detail=16 )

Jinak plakát moc pěkný, taky o něm začínám uvažovat!

Stránky věnované historii stavebních strojů v ČSSR - https://www.facebook.com/CSexcavators/


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2060

26. november 2015 18:44:01

Tak to mě fakt těší, že má obrázek D-141 takový ohlas happy. Proto ho nebudu posílat mailem, ale můžete si ho ve velkém otevřít tady: http://bagry.cz/content/download/546189/4438998/file/Unex_D141.jpg


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06. 01. 2008
Příspěvků: 391

26. november 2015 20:12:46

Něco z historie zemařiny v USA


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06. 01. 2008
Příspěvků: 391

26. november 2015 20:21:56

A ještě jeden zpoza velké louže a propast času


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

26. november 2015 21:06:00

T.Straňák-motor Liaz ML 634 ?Tak ten se nejspíš používal pro Hdr.rypadla DH 101 a 103nejspíše,ještě za minulého režimu,řadový vodou chlazený 6ti válec,diesel z Liazu Jablonec,používaný též v autobusech a nákla.vozidlech a kamionech Liaz.Zmíněná rypadla domácí provedience se používala,
v lomech a stavbách silnic ap.Než je po převratu vystřídala rypadla Caterpillar,Komatsu a Liebheer.
Pamatuji si je dobře


CS Excavators

Členem od: 12. 01. 2015
Příspěvků: 72

26. november 2015 23:04:08

Jojo, a nejen ve stovkové řadě - montovali ho určitě i do rypadel DH 411 a DH 421.

Stránky věnované historii stavebních strojů v ČSSR - https://www.facebook.com/CSexcavators/


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

27. november 2015 16:09:12

T.Straňák-Určitě ano,na DH 101 a 103 si vzpomínám,protože se používaly u nás ve firmě,a údržbu jsme si na nich dělali sami.Na DH 141 mi připadl malý,na to aby utáhl poměrně masivní stroj,a hlavně jeho funkce.Na tu velkou strojovnu mi připadal malý a tipoval jsem spíše něco silnějšího,např-12 válec z Tatry(výkon 190kw)s nějakým nuceným chlazením,a mezichladičem oleje,nebo pak nějaký americký motor,např Caterpillar,nebo Cummins.
Jinak ovšem liazácké motory byly spolehlivé,i když pracovaly v těžkých podmínkách povrchového dolu


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 444

28. november 2015 22:27:05

Motor M-634, katalóg ND rýpadla D141 (skener momentálne nie je k dispozícii, tak aspoň foto mobilom)


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 444

28. november 2015 22:29:02

Motor M-634, katalóg ND rýpadla D141


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 444

28. november 2015 22:30:54

D141 z katalógu ND


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 444

28. november 2015 22:32:58

Plagát...


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

29. november 2015 20:18:02

Tibore moc děkuji,za fotku motoru,i obrázky.koukám že máte i katalog.Mám v práci katalogy E25 a Unex 303,takže je možnost někomu vyhovět podobně..
Ještě jednou díky


Nové příspěvky k tématu mohou být vkládány pouze na konec příspěvků: přejít pro vložení