Téma: Lanove bagry
Autor
Správa
05. február 2014 22:54:26
Tak už je na svete???
Podľa tohoto áno - vo Vedeckej knižnici v Olomouci ju už majú: http://aleph.vkol.cz/pub/svk01/00106/83/001068369.htm
07. február 2014 14:19:14
Málo se toho lze dovědět o lanových bagrech z čínské produkce. Společnost Taiyuan Heavy Machinery Group Co. přitom údajně chce produkovat obří lanové bagry kapacitně srovnatelné s největšími typy od P and H (4100XPC) či Bucyrus 495 (nyní Caterpillar 7495).
Na obrázku jejich typ WK-75, údajně s kapacitou lopaty 75 kubíků:
Je zajímavé, že tento stroj jakoby z oka vypadl modelu P and H 4100, a to i designem, srovnejte:
07. február 2014 14:42:30
Tak se ještě ptám kdy to podobně jako ti Číňani rozjede s výrobou lanových bagrů pan Kraevski z ND LOR Uničov. Pokud je mi známo, v Evropě nikdo nic takového dnes nevyrábí. A dle jeho propočtů je provoz elektrického lanového bagru v lomech a pískovnách podstatně hospodárnější než u rypadel hydraulických. Takže poptávka by být mohla. Nebo ne?
Třeba ve švédském rudném dolu Aitik pracují americké lanové bagry, viz:
Proč tam nejsou Unexy?
07. február 2014 19:07:56
Děkuji Vám pánové za navigaci ohledně toho videa. Na video mě upozornil a dotaz položil pan Alfred Meyer, spoluautor knihy The Amazing Story of Excavators, který to tady sleduje přes Google Translator. Tak tedy dotaz na pana Němečka. Nevíte náhodou, pane Němečku, odkud video pochází?
07. február 2014 19:09:52
Tibore, to jste našel hezky!
Hned jsem volal panu Hořejšovi z NTM, od nějž jsem se dozvěděl, že už mi knihu poslal. Běžím tedy na recepci a buch – je tam! Kniha je na světě! Podívejte!
Pan Hořejš přislíbil, že všichni, kdo do knihy něčím přispěli, by ji měli dostat automaticky poštou. Zároveň je ode dneška k objednání přímo na stránkách muzea v sekci „Publikace k prodeji“:
http://www.ntm.cz/muzeum/publikace-k-prodeji
Tak ať se vám kniha líbí
07. február 2014 19:12:47
Přikládám propočty, o kterých mluví pan Trávníček. Už při běžném pohledu zjistíte, že zde není zohledněna pořizovací cena strojů. Nová E 303 rozhodně není levná záležitost, co si budeme povídat. Viz historické kousky některých pískoven, které se drží zuby nehty, a až padnou, přijde po nich Volvo nebo jiný nakladač.
Také v těchto výpočtech zřejmě není zohledněn náklad na více strojníků v případě E 303, resp. „čtvrtinového“ strojníka v případě hydraulických strojů v tabulce. Zajímavější by proto bylo srovnání se zahrnutím všech nákladů, které do toho vstupují.
07. február 2014 23:03:22
K výše uvedenému příspěvku pana Hájka.
Určitě by bylo zajímavé expertní srovnání všech nákladů u elektrického lanového rypadla (ELR) a hydraulického bagru. Domnívám se, že ELR začíná vítězit zejména při velkých rozměrech. I ty 2 americké firmy produkující laňáky (a dragline) u laňáků (s výškovou lopatou) začínají u objemu lžíce (10-)18 kubíků (a víc). Tedy žádný E303. Samozřejmě obří laňák s lopatou 50 kubíků stojí asi ještě o trošku víc než E303, ale při obrovských objemech naložených hmot se náklady na 1 tunu ještě zlevňují (a plat strojníka samozřejmě začíná být zanedbatelný). A v tom bude asi kámen úrazu proč se do výroby moderních lanových bagrů v Evropě nikdo nepouští. Menším typům by konkurovaly hydraulické stroje (navíc s pohodlnějším servisem) a pro velké není v Evropě asi dost práce. Těch dolů jako je Aitik ve Švédsku tu mnoho není.
A pokud už jsou pořádné doly, tak na uhlí. Jenže zatímco v uhelných dolech v USA a Austrálii jezdí dempry, v evropských velkodolech se používá dopravníkový systém. A pro ten jsou vhodná kolesová rypadla s kontinuálním přísunem rýpaniny na pás, nikoliv lanové bagry. I skrývka se obvykle dělá systémem "koleso + dopravník", zatímco v USA a Austrálii většinou chodícími obřími dragline (vyrábí je stejné americké firmy jako laňáky s vrcholovou lopatou) , které zeminu přímo přemísťují z jednoho místa na druhé.
Na druhé straně možnost změnit laňák s vrcholovou lopatou na dragline s vlečným korečkem jako to bylo možné u elektrických Unexů, by mohla být výhoda u středně velkých strojů, které by možná v evropských dolech a pískovnách uplatnění našly?
Pokud si dobře vzpomínám, tak třeba štěrkovna Dombas v Tovačově dříve prováděla skrývku nadložní zeminy systémem Unex-dragline a nakládku štěrku z hromady stejným typem Unexu s vrcholovou lopatou.
Pro lanové bagry se zdá také svědčit zmínka, kterou u tohoto tématu před časem napsal pan Hájek k pískovně Bratčice (kde dosud provozují elektrické Unexy), cituji:
"Pro obohacení tohoto tématu jsem pořídil pár fotek v pískovně v Bratčice. Dle slov paní ředitelky se udržování elektrických lanových rypadel v provozuschopném stavu ekonomicky opravdu vyplatí, a proto se zasazuje o jejich nasazení v pískovně, jak nejdéle to půjde. Na druhou stranu si uvědomuje, že staré stroje nejsou vhodnou vizitkou moderní firmy, ale s nafocením do fóra, které těmto strojům vzdává hold, souhlasila"
Ale moderní nový laňák s počítačem už by nebyl tím "starým strojem, který dělá ostudu", jenže ho nikdo nevyrábí. Otázka "proč?" by si opravdu zasloužila fundovanou analýzu.
08. február 2014 16:14:24
Dobrý deň, vzbudili mi pozornosť lanové bagre!Ak niekto mi vie dať typ a kontakt na lanové bagre s 15-25m vežov, ktoré sú na portáli zverejnené, podakoval by som Vám za to.Po prípade mi ponuknite aj iné lan. bagre o ktorých viete nad 30t a viac.Ak budú za rozumnú cenu a v dobrom stave na predaj, tak by sme ích kúpili (z celého bývalého Československa).
Kontakt: +421 905 251 020
Email: montex777@azet.sk
08. február 2014 20:29:45
Ľudovít Végh: pozrite môj príspevok z 22.07.2012. Bolo (možno ešte je) to z Nemecka, ale originálny československý stroj Ry-151. Keby ste ho naozaj kúpili a doviezli, veľa ľudí by ste potešili.
S pozdravom Tibor M.
11. február 2014 19:47:08
ten BAGR převezený z litic do mladejova je ŠKODA D-500 vím to protože ty mladejovske železnice jsou me tety a strejdy zdedila to po svem otci so minulí rok zemřel
17. február 2014 21:33:04
Ďakujeme za odpovede. Rádi by sme kúpili obydva BAGRE, aj Škodu D-500 a Ry-151. Máme závažný problem: nemáme k dispozícii ani emailové adresy, ako ani telefonné kontakty na majiteľov týchto špeciálnych špičkových zariadení-vyrobených na územi ČSSR. Ak nám viete pomôcť, pomôžte vo veci, aby sme ďalej vedeli úspešne konať ohľadne ích kúpi.
Kontakt: +421 905 251 020
Email: lamixsro@gmail.com
17. február 2014 21:46:49
Ľudovít Végh: Škoda D-500 v Mladějove na Morave NIE JE NA PREDAJ!!! Je to muzeálny kus!!!
01. marec 2014 17:35:03
Unikátní video prvního poválečného obřího skrývkového lanového bagru The Mountaineer (typ Marion 5760) z 50. let minulého století:
Stroj pracoval v uhleném dolu v Ohiu od roku 1955 do 80. let. Vážil téměř 2500 t., objem lžíce ca 50 kubíků.
01. marec 2014 22:07:55
Anglický dokumentárny film, niekedy zo 70-tych rokov minulého st. o záchrane a rekonštrukcii parného rýpadla Ruston. 26 minút, ktoré sa oplatí vidieť!
16. marec 2014 17:18:39
27. marec 2014 20:15:39
12. apríl 2014 18:01:54
Tento stroj je po Veľkej nad Ipľom štrkovne.Maďarsko-slovenská hranica okolo.
12. apríl 2014 20:16:40
Prepáčte Krisztián že Vás vyruším znovu, neviete náhodou, či ten stroj robi sem tam, alebo je tam len pre krásu prírody? Nie je náhodou na predaj, neviete? Ďakujem za info vôpred!
12. apríl 2014 21:21:33
Stroj môže pracovať.Nemyslím si, že to bolo na predaj.
28. apríl 2014 13:09:52
Slavnostní chvíle se blíží. V Mladějově budou tuto sobotu oficiálně uvádět do provozu lanový bagr D500. Pan Kolomý ještě řeší poslední úpravy a opravy. Zatím nejde zdvihání ramen lopaty, takže kdyby se to do soboty nepodařilo vyřešit, jednoduše s bagrem nevyjede. Ale alespoň nastartuje. Jak říká, je to „záležitost postupného dolaďování“ a „vždycky se objeví nějaké problémy“. Začátek v cca 10:00 hod, televize, ministři…
http://www.mladejov.cz
29. apríl 2014 08:06:55
Ak sa nič nestane, tak do Mladějova prídem. Neboli by namiesto ministrov lepšie mažoretky?
29. apríl 2014 16:22:43
Tak to je super, pane Mikulíku. Tajně jsem doufal, že bychom se tam mohli sejít
To víte, nejdřív ministři, potom finance a nakonec třeba i ty mažoretky budou…
30. apríl 2014 23:40:13
Na tohle jsem narazil pri svych toulkach. Muzete siho osahat.prolezt strojovnu, kabinu, lzici, proste cokoli. Jeden hacek to ma..musite se umet potapet. Je to v obci Jaworzno v Polsku. Lom Grodek. Jsou tam dva takove bagry. Max hloubka kolem 16m. frameborder="0">
05. máj 2014 09:28:49
V sobotu byl vskutku sváteční den. V Mladějově se rozezněl motor detvanského lanového rýpadla D 500 a stroj opustil svůj skromný přístřešek, aby vyjel vstříc návštěvníkům a na všechny strany jim zamával svým výložníkem. Byl to velký den pana Radka Kolomého, který s otcovskou láskou rypadlo renovoval den po dni, součástku po součástce, navzdory nepříznivé situaci.
Na událost se sjeli podívat lidé z celé republiky i se svými rodinami, stejně jako i ze zahraničí. Měl jsem velkou radost, že jsem se zde mohl potkat s panem Tiborem Mikulíkem, Milošem Hořejšem (Národní technické muzeum), Janem Mikešem (Solvayovy lomy), Karlem Bendou, Tomášem Jandou a dalšími.
Děkuji paní ředitelce Kopřivové, že celou událost tak krásně připravila a zorganizovala.
16. máj 2014 23:01:48
video z Mladějova!
17. máj 2014 16:38:48
17. máj 2014 16:44:49