Téma: Lanove bagry
Autor
Správa
19. február 2018 17:54:57
Ahoj Mirek, pozri na strane 11 moje príspevky z decembra 2011 (Ry-151), alebo na strane 17 príspevky z októbra 2015 od Pana T (lepší výkres E-25 som nevidel!). Ak by si sa rozhodol pre Ry-151, mal by si o spoluprácu požiadať V. Zadáka. Ry-1 je predchodca Ry-151 , rozmerovo sú takmer zhodné a máš možnosť merať a fotiť skutočný stroj v skanzene v Solvayovych lomoch.
Veľa zdaru!
tm
28. február 2018 20:14:55
Ahoj Mirku
Snad ti obrázky pomůžou,třípohledový nákres bude asi problém,stroje jsou starší typy,a takové nákresy v originále možná nemají ani v ND LOR Uničov.Obrázky jsou z drapáku na podvozku UNEX 303(mám zde i videa).Některé části jsou stejné jako klasické rypadla Unex 303(krom příhradového výložníku,drapákového koše,a lanového bubnu ovládání)
Pokud by jsi chtěl detaily strojovny(Netuším co se ti do tvého měřítka vejde-do jakých detailů chceš jít)můžu ti něco nafotit
19. marec 2018 10:55:07
Ahoj.
Děkuji všem, co se mně nějak snaží pomoci. Sám jsem prošel celkem dost informací na netu a nakonec "vyhral" východoněmecký Nobas UB-162 , na který jsem sehnal asi nejvíce informaci a i poměrně dost detailních fotek. Dalším argumentem byla velikost. Nobas 162 není až tak veliký, takže bych ho rád později přepravoval na podvalu. Doufám, ze tím moc nezklamu příznivce českých bagrů... Původně jsem uvažoval o UB- 80, který mám i jako model k mašinkám, ale nakonec vyhrala UB - 162 z důvodu jednoduššího ramene a možnosti širších pásů. UB - 80 je také trochu menší než UB - 162, takže při nakládání měřítkové ( poměrně vysoké ) Tatry 813 by mohl vzniknout problém...Pásy již tisknu na 3D tisku a kreslím podvozek. Něco nafotim abych Vás potěšil .
Ahoj Mirek.
27. marec 2018 20:47:44
ještě jeden obrázek ,suport ze soustruhu se přišroubuje pomocí přípravku na hlavní předlohovou hřídel,z bubnu se domontuje těžní lano(E 25 jedno lano,Unex 2 lana)a hlavní brzda zdvihu.
strojník roztočí motorem zdvihu buben, a ten se srovná soustružnickým nožem.až bude video,dám sem odkaz
27. marec 2018 21:10:59
... to je zaujímavé, pane T!!! Okolie bubna sa na ochranu proti odletujúcim (padajúcim) šponám nezakrýva ? Alebo je veľkosť častíc nepatrná / zanedbateľná?
28. marec 2018 20:21:25
Hezký den Tibore.
Okolí se nezakrývá,špon je ale opravdu hodně,průběžně se vyhazují ze strojovny ven.a drobné zbytky se ze strojovny vymetou a vyfoukají vzduchem -hadicí pro otočovou brzdu,která se na chvíli odpojí
Přikládám video:
30. marec 2018 07:42:16
Zdravím Tibore-k vašemu dotazu přez p.Hájka:
Původně to tak bylo,a chtěli jsme jen srovnat hranu která se vytvořila na vnitřní straně(je to dobře vidět),pásová brzda o š 160mm pak nesedí na celé ploše.Ale po demontáži brzdy jsme zjistili že povrch je nerovný,a přetočili jsme jej celý.Jinak stačí opravit hranu a dát novou brzdu.
05. máj 2018 21:45:38
Hmm Unex 302 nebo 303.Fotka ze strojovny nebo z pojezdových spojek by odhalila víc.Podívám se,užijete si to,bude to zábava,a určitě by vás měl někdo zacvičit,manuál (i když si ho přečtete)vám moc nepomůže,jsou tam i seřizovací úkony,bez kterých vám stroj nebude chodit,a které si musíte udělat sám podle sebe(seřízení pásové brzdy zdvihu,pásové spojky sepnutí lanového bubnu,brzdy klapky,brzd pojezdů).Zvládnout volný chod lžíce dolů,pedálem(stává se že lžíce ''uletí''dolů,vyhodí se zdvihová lana z rolen,event.se poškodí klapka),systém protiběžných lan zásuvu a výsuvu,seřízení lamely prokluzu...a pak mazací místa...
Práce s dvěma kontrolery na pultě a zároveň pedály-připomíná to přístroj na psychotestech pro řidiče.
Něco sem vložím,technická data a základy řízení-ale je tu ještě elektrická část,dost obsáhlá,kterou obsluha také používá.
Měli by vám sehnat knihu ''Technický popis Návod k obsluze a montáži univerzálního rýpadla E 303'' z Uničovských Strojíren.Tak vám držím palce
07. máj 2018 21:21:54
Podle krátké kabiny tipuji Unex 302.rozdíl oproti 303 je v systému brzdění pojezdových spojek,a středové trubce vzduchování.
Všichni kdo s tím umí jsou borci,tak to budete i vy,až to zvládnete.
Chce to i základy elektro-ideálně od zkušeného bagráka-strojníka.
Třeba si tu najděte moje příspěvky,videa i výkresovou dokumentaci,nebo fotky z plánovaných i neplánovaných oprav,Unexů nebo i E 25-což je předchůdce,a ovládání je totožné.držím palce
NÁSLEDUJÍCÍ OBRÁZKY JSOU PRO FILIPA VOLFA