Téma: Lanove bagry
Autor
Správa
27. apríl 2011 21:27:02
Cus Kristian,co mi nechces odpovedat :- ako ste skusali vytiahnut tu303-ku? kolko vazi?
04. máj 2011 06:24:47
Tam si viac vazia strojnikov. Dali im poctu ze boli na peniazoch. A myslim ze to nieco znamena.
07. máj 2011 11:52:43
Unex E303-1 ???
09. máj 2011 06:16:33
Zaujímavý stroj z Fínska a zaujímavé je zvislé uloženie lanových bubnov
http://www.fordsontractorpages.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=2614
09. máj 2011 18:10:33
Docela bych si přečetl odborný článek - srovnání lana vs hydraulika.
09. máj 2011 21:56:20
Tak tohle by mně teda taky dost zajímalo. Už víckrát jsem (mimo jiné i tady) narazil na názor, že lanový bagry jsou vlastně efektivnější než hydraulický rypadla.
17. máj 2011 23:09:35
Není nutné diskutovat o tom, jestli je lanový nebo hydrauilický bagr efektivnější.
Jediná otázka je, o kolik je lanový lepší. Náklady na naložení 1 tuny materiálu za pomoci elektrického lanového rypadla jsou poloviční než u Diesel Hydraulickych. Samozřejmě elektrický laňák má nedostatky jako třeba menší pohyblivost. Ale na některých místech je absolutně nenahraditelný.
Mám statistické tabulky srovnání práce (kč/tuna) E 303, DH 621 a dvou dalších bagrů zahraniční značky, které nebudu jmenovat (nechci nikoho urazit, obě jsou na špičce prodejnosti v ČR ), rozdíl je obrovský! (jak jsem již zmiňoval více než 50%). Přestože technilogicky hydraulická rypadla v posledních letech udělaly velký skok, elektrika a lana nemají konkurenci. Řízení elektrických motorů se dá modernizovat za použití frekvenčních měničů, mechanika vylepšit. Komfort kabiny je srovnatelný (joystiky, monitory). Není náhodou, že největší rypadla na světě, jež vyrábí Američané a Rusové, jsou pořád elektrické laňáky.
22. máj 2011 17:55:08
Kristiane, prave v tom je ten hacek, jestli jsou lanaky o tolik efektivnejsi (a ty procenta o kterych mluvis nejsou zrovna zanedbatelny naprosto nechapu jak je mozny ze drtiva vetsina soucasnych bagru je hydraulickych se spalovacima motorama. Kdyby se na tom dalo tolik usetrit, tak by prece hydrauliku logicky nikdo nevolil. Jako vim ze na urcity prace se tyhle rypadla hodi vic, pac sou "zivejsi" nez elektrickej lanak, ale tak celkove to moc nevysvetluje proc uz se desitky let trend ubira uplne opacnym smerem a to i u velkych lomovych rypadel (ikdyz v USA a Rusku se lanaky pro tyhle aplikace porad vyrabi to je pravda).
22. máj 2011 21:36:04
Menck M152 cable shovel Video:
22. máj 2011 22:42:33
Hladám niekoho,kto by mi vedel poskytnúť podklady /výkresy so základnými rozmermi/ k stavbe lanového rýpadla UNEX E 303.
Ďakujem !
23. máj 2011 14:52:41
Leo danke fur die vid, es ist interessante wie schnell die maschine ist
24. máj 2011 15:01:16
Ahoj Roberte, UNEX E 303 - rozměry
Vice info na www.ndlor.cz nebo ndlor@ndlor.
muj mob.603451936
25. máj 2011 10:25:07
Pane Hurychu a Němečku, děkuji Vám za dobrý tip na článek. Požádal jsem o něj pana Kolomého z mladějovského muzea, ten ho bleskově zpracoval, dnes dám článek na web. Snad se bude líbit.
25. máj 2011 12:56:29
Tibore, diky za tu fotku, tak to je paradicka! Ja uz jsem ji sem posilal loni ale byla to takova nekvalitka stazena nekde z netu. Jinak pane Hajek urcite se rado stalo Spis bych mel podekovat ja za ten budouci clanek. To bude zajimavy pocteni.
01. jún 2011 06:19:31
Škoda D0.8 - obrázok z knihy Německá průchozí dálnice - 2. díl. Je dostupná tu: http://www.rsd.cz/doc/Silnicni-a-...torie/nemecka-pruchozi-dalnice-2dil/$file/nemecka-pruchozi-dalnice_2dil.pdf
Dá sa to stiahnuť a vytlačiť, ale mám ju aj origo z vydavateľstva, resp. z RSD ČR. Je to zaujímavé čítanie, a hlavne pre tých, ktorí žijú v oblasti, kde sa úseky diaľnice stavali - môžu si naživo porovnať miesta vzniku jednotlivých fotografií.
01. jún 2011 12:45:07
Wau! Tak to je neco! Ta D-141 na tom prospektu vypada fakt nadherne. Tibore, muzu se zeptat kde jsi to nasel? To mas jeste puvodni prospekty z te doby, nebo se to da sehnat aj nekde na E/Bay nebo tak? Tohle uz jsou fakt uplny unikaty. Diky
02. jún 2011 06:50:22
Pre Davida (a iných záujemcov):
http://www.deutschefotothek.de/#|0
Vľavo na monitore budeš mať zoznam "Kataloge", klikni na Technikgeschichte, potom postupne na
Bauwesen - Baugeräte,Baumaschinen - Gewinnungsmaschinen
a potom si môžeš vyberať zo spústy prospektov celkom kvalitne naskenovaných.
03. jún 2011 10:13:53
To je dobrý odkaz, Tibore! Díky za něj! Připomnělo mi to stránky s fotoarchivem ČTK, na které mě teď upozornil jeden známý. Když půjdete na http://multimedia.ctk.cz/cs/foto , v levém sloupci necháte zaškrtnuté pouze "Fotoarchiv do roku 1989" a "Fotoarchiv do roku 1948" a do horního vyhledávacého pole zadáte třeba "stavební stroj", uvidíte i laňáky. Problém je, že stroje na fotkách nejsou téměř nikdy označeny, spíše než podle strojů jsou fotky nazvány dle staveb, na kterých pracovaly. A tak můj známý trávil dlouhé večery tím, že zkoušel vyhledávat dle nejrozmanitějších slov a často byl překvapen tím, jaké poklady mu to vydalo. Sám jsem zde také brouzdal, dají se zde najít i hydraulické stroje ze 70. a 80. let na různých stavbách, je to fakt zajímavé. Jestli vás to zaujme, možná bych těmto stránkám mohl vyčlenít i samostatné téma, do kterého by se daly vkládat odkazy na fotky strojů s uvedením jejich názvu, pokud je někdo pozná.
06. jún 2011 22:24:29
Pán Hájek, multimedia.ctk je dobrá!!! Skúsil som zadať "bagr", potom "rypadlo", ale aj "přehrada, stavba" a našlo sa toho dosť! Ďakujem za tento odkaz. Fotky sa dajú aj stiahnuť, ale iba vo veľkosti cca 500x500 pixelov. Po registrácii sa dajú objednať aj vo väčších rozmeroch, ale je to nejako spoplatnené, nemal som ešte čas študovať podmienky na nákup fotografií. Netuším, aké sú ceny, ale za niektoré by som bol možno aj ochotný zaplatiť - v rozumnej miere. Na fotkách som rozpoznal napr. rýpadlo Škoda D500, Škoda D0,8, Škoda-Menck Mb2, D 032, ruský E302b, nejaké staré UNEXy. Sú tam aj také stroje, ktoré som nevedel určiť (som si istý, že pánovi Kolomému by to nerobilo problém), mám teda zatiaľ čo hľadať . Samostatnú tému venovanú multimedia.ctk by som uvítal.
08. jún 2011 22:28:34
Zaujímavý dokument na ČT, aj keď sa primárne venuje úzkokoľajke. Približne po 20. minúte je však pár záberov na p. Kolomého a aktuálny stav rýpadla Škoda D500:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10318003501-/411235100091006/
10. jún 2011 17:07:16
Hezký den Tibore. Jsem potěšen, že Vás archiv ČTK zaujal a už po prvním hledání jste našel hezké "úlovky". Vyčlením tedy pro Archiv ČTK vlastní téma, ať si můžeme dávat vědět o tom, když tam někdo něco zajímavého najde. Dokument ČT2 je krásně poetický, třeba příště panu Kolomému a jeho bagru věnují větší prostor.
12. jún 2011 08:49:28
12. jún 2011 09:07:37
Citujem z mailu:
"Bagr byl původně RY1 s motorem Škoda 4SB160 a sloužil v jakémsi JZD u Jablunkova k nakládce hnoje. Zhruba před 30 lety byl prodán do uhelných skladů v Třinci a přebudován na motor Tatra T928.
...parkuje v Solvayových lomech"
http://foto.solvayovylomy.cz/album.php?id_a=283
...A HLAVNE JE FUNKČNÝ !!!!
V Solvayovych lomoch by ho radi vybavili výškovou lopatou, takže ak niekto o niečom vie, nech dá vedieť. Ďakujeme.
12. jún 2011 17:55:29
Fascinuje mne fotka z vnitrku kabiny toho RY1, ten rozdil oproti dnesni technice je az neuveritelnej. Pripomia mi to "interier" staryho Stalince. Tibore diky za odkaz! Mimochodem nevi nekdo jak je to s tou pripravovanou knihou?? Ja se toho porad nejak nemuzu dockat
12. jún 2011 19:38:43
Ondrej ako si to napisal "sel jsem koleml"len tak pre zaujimavost kolko je to km od tvojho domu?