Téma: TATRA 813
Autor
Správa
18. február 2011 09:02:43
ona snad ani 815 8x8 v krátký verzi neni a to je ten problém
18. február 2011 13:15:55
bager man : hej hej u pala a ty ?
18. február 2011 14:29:09
ale ta co jezdila ten truck trial se mi zdala ještě delší než klasický valník
18. február 2011 17:32:27
jaja das mi svoj e-mail?? Dik
18. február 2011 18:25:55
Nejkratší 815 je o 40cm delší (2600 proti 2200 u T 813). Rozvor předních i zadních náprav je stejný
19. február 2011 11:02:45
no ale u truck trialu je každy centimetr znat
19. február 2011 16:56:40
20. február 2011 06:40:04
Nádhera, líp udělat by snad už ani nešla, nápravy se pohybují v terénu naprosto věrně, mohla by hrát ve filmu.
22. február 2011 06:41:23
Pane Drtikol sype se vám zrní...
22. február 2011 14:20:25
Drtikol! Pořád jsem si na to jméno nemohl vzpomenout!
05. marec 2011 05:57:05
Perfektne video,zaujimalo by ma ako dlho trvalo kolko hodin trvalo kym takyto paradny model spravil .Alebo ako sa aj da takyto funkcny model spravit.Machri
20. marec 2011 13:16:41
Zaujala ma problematika T-813. Mam jednu otazku na niekoho.....
Uz tu sa spominalo hoci priznam sa (ani som nevedel) ze uz aj za komacov bol aj na motore Tatra sa pouzivane turbo.
Asi to bolo tym ze sa to turbo pouzivalo vo vojenskej techcnike.
Preco sa nedavalo napr aj do T-813-ky???
20. marec 2011 21:52:39
Za celou dobu jsem viděl jen jednu
T813 s Turbem, ale tam asi nemá origo motor.Jezdí s tím jezdí vyprošťovat.
22. marec 2011 06:51:13
Jestli mě paměť nešálí, tak byly vyrobeny dva přeplňované motory, teden s klasickým turbem a sacím potrubím spojeným do podkovy, podobně jako na vojenských T 148. Druhý motor měl mechanické dmychadlo umístněné vepředu na motoru na opačné straně než kompresor. Ani jeden se nedostal dál než do fáze výroby funkčního prototypu. Jejich další osud neznám, ale vzhledem k době, materiálovým možnostem a socialistickému plánování bych řekl, že posloužily k získáni zkušeností a do výroby se nedostaly
22. marec 2011 15:47:01
Myslím, že turba se začala vyrábět ve Strakonicích až později a dovoz z kapitalistické ciziny byl nepřijatelný, kvůli nedostatku deviz a vojenská technika nemohla mít "nepřátelské" díly....Taky jsou na přeplňované motory potřeba další díly, třeba kvalitní písty.
26. marec 2011 07:28:08
Chlapi musim vas opravit. Na vojenskom stroji DOK je Tatrovacky motor ktory ma dokonca dve turba!!!
Len na specialne stroje,sa pouzivalo len to najlepsie.Skoda ze to nedavali aj na civilne verzie
09. apríl 2011 12:20:56
Speciální vojenský vyprošťovací automobil AV 15 je na podvozku T 815...
09. apríl 2011 12:38:49
jojo, je to T815 VVN
12. apríl 2011 21:36:14
Tolik blbośtí a nesmyslů o Tatře 813 jsem dlouho nečetl. Můžete mi někteří sdělit, proč píšete o nečem, o čem nevíte ani základní věci??? V dnešní době odborných knih a internetu, nikdy nebylo snadnější se něco o čemkoli dozvědět.
13. apríl 2011 17:46:31
Tak teda Filipe,pouc nas ked mas vsetko nastudovane, mozes nas opravit. Co je blbost a nezmysel?!
13. apríl 2011 20:54:46
Taky by mě zajímalo, co je tu za blbosti a nesmysly. Protože jsem sem sám pár věcí napsal, tak se mě to trochu dotklo. Co konkrétně je blbost?
Jedna krasavice na prodej: http://auto.bazos.cz/inzerat/9126454/TATRA-813.php
14. apríl 2011 22:24:29
Nenapsal jsem, že tu všichni píšou nesmysly. Tak třeba výkon vojenského provedení byl 250 k, civilního 270 k, v žádném sériovém provedení se nemontovalo turbo, ale jednoduše proto, že to tehdy stačilo, a auto bylo o to levnější, turbo byla tehdy ne moc rozšířená věc a prvotně vojenské auto se bez něj muselo obejít. Dále psát o tom, že to nikdo nechtěl, to jako dotyčný sebral kde? Uvědomil si, jaký byl rozdíl mezi T 141 a její následovnicí T 813 6x6?? Asi jako mezi hodinama a holinama. Nebo že náklady na dvanáctiválec byly vysoké?? K čemu to vztahoval, ty vysoké náklady?? K Avii A 30?? A brutální zvuk, který by nevyhověl legislativě, tak bral bych, kdyby tam dotyčný napsal povolenou hladinu hluku v době schválení a dnes a pak jakou hladinu hluku měla 813.
15. apríl 2011 13:00:07
Pro mnoho lidí nejsou auta jenom tabulky přesných technických údajů, ale cosi více, k autům mají jakýsi skoro citový vztah.
Vzpomínky na mládí, 60. a 70. léta, která se už nikdy nevrátí ( klídek a pohoda na silnicích ).
Auta mají ze všech strojů nejblíže k živým bytostem, dokáží být třeba vděčná za slušné zacházení, za které se odmění spolehlivostí. Za pár let na každém autě poznáte, jestli s ním jezdí člověk nebo hovado.
Na Internetu si jistě všichni snadno najdeme, jaký rozvor byl u té které verze T 813 mezi 2. a 3. nápravou, ale proč si tady o nich jen tak třeba i nepřesně nepokecat a neukázat si nějaké fotky a odkazy?
Dnešní poměry udělaly bohužel z naprosté většiny řidičů z povolání jenom jakési jezdiče, kteří si blížou mozek nad bezpečnostními přestávkami a na autě si neumějí ani dotáhnout tuplák.
18. apríl 2011 21:05:44
Luděk Hurych
- Ty "jezdiči" ja vy říkáte vychovala tato doba. Záměrně neříkám jejich zaměstnavatelé ale v uvozovkách řečeno doba. Dnes se po řidiči nechce aby měl nějaký vztah k autu a aby si ho třeba i opravoval a ba naopak to mají i zakázané. A hlavně na tohle vše nemá řidič čas protože je placen od kilometru a ne od ležení pod autem s klíčema a kladivem. Takže každý z nich se snaží hlavně jezdit aby si vydělal. A tohle není šance změnit. A další věc je že spousta lidí co si myslí že jsou páni řidiči jsou vlastně jen ty jezdiči jen to nechtějí slyšet. Dřív když jste jel s Liazkou do jugošky tak o vás celé dny nikdo nevěděl a vlastně řidič si naplánoval klidně i volno u moře a nikdo to nezjistil a jel si lážo plážo. Dnes je holt hlídanej satelitem a musí se otáčet. Takže kdo je vlastně ten PAN řidič??? Jak byste popsali PANA řidiče v dnešní době???? A když jsme u toho tak trochu odbočím. Nevěřili byste co dokážou lidi vymyslet. Nedávno mi volal kámoš kterej má pár aut a jezdí do španělska pro ovoce že takhle jeho řidič si chtěl udělat volno protože se vožral jak prase tak šel a a na chladáku u té jednotky přebouchlal kladivem řemen aby to vypadalo že prasknul. Já osobně jsem mu radil at tomu řidiči normálně domlátí hubu co se do něj vejde protože za tu opravu mu došla faktura 24 tisíc! A to pominu že to skoro odsrala ta zelenina v tom chladáku. On ho jen vyhodil. A to je jen příklad. Občas žasnu na co dokáže zaměstnanec přijít aby ojebal šefa....
19. apríl 2011 20:38:29
Ano pane Mach,mátte pravdu..řízení náklaďáku je úplně o něčem jiným než dříve...a k tomu vztahu zaměstnavatel-zaměstnanec..to je teď taky taková divná doba...od všech co sem se bavil ať už to sou šéfové,majitelé či zaměstnanci v drtivé většině zbytečně vzniká taková imaginární barikáda kde proti sobě stojí šéfové a zaměstnanci a přitom by stačilo jen trochu vztřícnosti a hlavně komunikace...toť můj názor...
A tan váš známý....souhlasím s vámi....mezi čtyřma očima pár facek a a´t si to odmaká...tím že ho vyhodil mu to vlastně prošlo lacino...a jestli ten člověk nemá svědomí,udělá to pozítří znovu...i takový lidi jsou...bohužel...
zdravím HORACIO
10. máj 2011 19:00:21
Tak toto sa uz tak casto nevidi. V dnesnej dobe plnej modernych silnych pohodlnych tahacov aj tiez trajlerov. Ta suprava by sa uz mohla pomaly zaradit do veteranov.
11. máj 2011 08:26:24
Tak tuhle 6x6 tahač těžkých přívěsů jsem viděl na silnici naposledy snad ještě za komunistů, vystřídala ve službě T 141, které navozily panely ještě třeba na Jižní Město v Praze.
25. máj 2011 13:57:51
Čau lidičky! Předminulý týden jsme posílali jednu TATRU 813 na slovensko jako truck trial a druhá šla někam do Arménie jako vyprošťovák a jinak když mrknete na hasiči Varnsdorf tak tam maj udělanej hasičskej special z 813 zdraví vás Miloš
25. máj 2011 18:34:57
Ta Varnsdorfská je opravdu pěkná měl jsem možnost si ji celkem detailně prohlednout a uvažovali i u nas že by ji pořídily ale prý by přestavba vyšla i s pořízením auta na 4 miliony a hlavně tady by jsme ji tak nevyužily jako ve Vanďáku čau Miloš