Téma: TATRA 813

Autor

Správa


Aleš Balšánek

Aleš Balšánek
Členem od: 03. 08. 2009
Příspěvků: 51

18. február 2011 09:02:43

ona snad ani 815 8x8 v krátký verzi neni a to je ten problém


Lukáš Surovčík

Cat 432D
Členem od: 25. 03. 2010
Příspěvků: 34

18. február 2011 13:15:55

bager man : hej hej u pala a ty ?

www.pavolhoferica.sk


Daniel xdand

Daniel xdand
Členem od: 13. 09. 2007
Příspěvků: 248

18. február 2011 14:29:09

ale ta co jezdila ten truck trial se mi zdala ještě delší než klasický valník


damco daneko

Členem od: 12. 02. 2008
Příspěvků: 179

18. február 2011 17:32:27

jaja das mi svoj e-mail?? Dik


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06. 01. 2008
Příspěvků: 391

18. február 2011 18:25:55

Nejkratší 815 je o 40cm delší (2600 proti 2200 u T 813). Rozvor předních i zadních náprav je stejný


Daniel xdand

Daniel xdand
Členem od: 13. 09. 2007
Příspěvků: 248

19. február 2011 11:02:45

no ale u truck trialu je každy centimetr znat


peter s

peter s
Členem od: 17. 05. 2009
Příspěvků: 154

19. február 2011 16:56:40


Luděk Hurych

Členem od: 30. 05. 2010
Příspěvků: 247

20. február 2011 06:40:04

Nádhera, líp udělat by snad už ani nešla, nápravy se pohybují v terénu naprosto věrně, mohla by hrát ve filmu.


peter s

peter s
Členem od: 17. 05. 2009
Příspěvků: 154

paja- cz

paja- cz
Členem od: 01. 07. 2008
Příspěvků: 259

22. február 2011 06:41:23

Pane Drtikol sype se vám zrní...


Luděk Hurych

Členem od: 30. 05. 2010
Příspěvků: 247

22. február 2011 14:20:25

Drtikol! Pořád jsem si na to jméno nemohl vzpomenout!


bager man

Členem od: 24. 04. 2008
Příspěvků: 170

05. marec 2011 05:57:05

Perfektne video,zaujimalo by ma ako dlho trvalo kolko hodin trvalo kym takyto paradny model spravil .Alebo ako sa aj da takyto funkcny model spravit.Machri


damco daneko

Členem od: 12. 02. 2008
Příspěvků: 179

20. marec 2011 13:16:41

Zaujala ma problematika T-813. Mam jednu otazku na niekoho.....
Uz tu sa spominalo hoci priznam sa (ani som nevedel) ze uz aj za komacov bol aj na motore Tatra sa pouzivane turbo.
Asi to bolo tym ze sa to turbo pouzivalo vo vojenskej techcnike.
Preco sa nedavalo napr aj do T-813-ky???


Tomáš K.

Mulča
Členem od: 01. 05. 2009
Příspěvků: 190

20. marec 2011 21:52:39

Za celou dobu jsem viděl jen jednu
T813 s Turbem, ale tam asi nemá origo motor.Jezdí s tím jezdí vyprošťovat.

-----------------------------
CAT M315
CAT 301,7D
CAT 427 F2
Dozer Komatsu D61PX


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06. 01. 2008
Příspěvků: 391

22. marec 2011 06:51:13

Jestli mě paměť nešálí, tak byly vyrobeny dva přeplňované motory, teden s klasickým turbem a sacím potrubím spojeným do podkovy, podobně jako na vojenských T 148. Druhý motor měl mechanické dmychadlo umístněné vepředu na motoru na opačné straně než kompresor. Ani jeden se nedostal dál než do fáze výroby funkčního prototypu. Jejich další osud neznám, ale vzhledem k době, materiálovým možnostem a socialistickému plánování bych řekl, že posloužily k získáni zkušeností a do výroby se nedostaly


Luděk Hurych

Členem od: 30. 05. 2010
Příspěvků: 247

22. marec 2011 15:47:01

Myslím, že turba se začala vyrábět ve Strakonicích až později a dovoz z kapitalistické ciziny byl nepřijatelný, kvůli nedostatku deviz a vojenská technika nemohla mít "nepřátelské" díly....Taky jsou na přeplňované motory potřeba další díly, třeba kvalitní písty.


damco daneko

Členem od: 12. 02. 2008
Příspěvků: 179

26. marec 2011 07:28:08

Chlapi musim vas opravit. Na vojenskom stroji DOK je Tatrovacky motor ktory ma dokonca dve turba!!!
Len na specialne stroje,sa pouzivalo len to najlepsie.Skoda ze to nedavali aj na civilne verzie


Luděk Hurych

Členem od: 30. 05. 2010
Příspěvků: 247

26. marec 2011 09:38:25


Roman Prchal

Roman Prchal
Členem od: 27. 01. 2008
Příspěvků: 906

09. apríl 2011 09:15:10

tatra 813 av 15 zdar ždar nad sázavou


Luděk Hurych

Členem od: 30. 05. 2010
Příspěvků: 247

09. apríl 2011 12:20:56

Speciální vojenský vyprošťovací automobil AV 15 je na podvozku T 815...


Peyrak Energo

Členem od: 08. 07. 2009
Příspěvků: 154

09. apríl 2011 12:38:49

jojo, je to T815 VVN


Filip Závada

Členem od: 10. 04. 2011
Příspěvků: 12

12. apríl 2011 21:36:14

Tolik blbośtí a nesmyslů o Tatře 813 jsem dlouho nečetl. Můžete mi někteří sdělit, proč píšete o nečem, o čem nevíte ani základní věci??? V dnešní době odborných knih a internetu, nikdy nebylo snadnější se něco o čemkoli dozvědět.


Jan Jirků

Jan Jirků
Členem od: 13. 04. 2011
Příspěvků: 2

13. apríl 2011 13:42:52

Přidávám fotečku....


bager man

Členem od: 24. 04. 2008
Příspěvků: 170

13. apríl 2011 17:46:31

Tak teda Filipe,pouc nas ked mas vsetko nastudovane, mozes nas opravit. Co je blbost a nezmysel?!


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06. 01. 2008
Příspěvků: 391

13. apríl 2011 20:54:46

Taky by mě zajímalo, co je tu za blbosti a nesmysly. Protože jsem sem sám pár věcí napsal, tak se mě to trochu dotklo. Co konkrétně je blbost?
Jedna krasavice na prodej: http://auto.bazos.cz/inzerat/9126454/TATRA-813.php


Filip Závada

Členem od: 10. 04. 2011
Příspěvků: 12

14. apríl 2011 22:24:29

Nenapsal jsem, že tu všichni píšou nesmysly. Tak třeba výkon vojenského provedení byl 250 k, civilního 270 k, v žádném sériovém provedení se nemontovalo turbo, ale jednoduše proto, že to tehdy stačilo, a auto bylo o to levnější, turbo byla tehdy ne moc rozšířená věc a prvotně vojenské auto se bez něj muselo obejít. Dále psát o tom, že to nikdo nechtěl, to jako dotyčný sebral kde? Uvědomil si, jaký byl rozdíl mezi T 141 a její následovnicí T 813 6x6?? Asi jako mezi hodinama a holinama. Nebo že náklady na dvanáctiválec byly vysoké?? K čemu to vztahoval, ty vysoké náklady?? K Avii A 30?? A brutální zvuk, který by nevyhověl legislativě, tak bral bych, kdyby tam dotyčný napsal povolenou hladinu hluku v době schválení a dnes a pak jakou hladinu hluku měla 813.


Luděk Hurych

Členem od: 30. 05. 2010
Příspěvků: 247

15. apríl 2011 13:00:07

Pro mnoho lidí nejsou auta jenom tabulky přesných technických údajů, ale cosi více, k autům mají jakýsi skoro citový vztah.
Vzpomínky na mládí, 60. a 70. léta, která se už nikdy nevrátí ( klídek a pohoda na silnicích ).
Auta mají ze všech strojů nejblíže k živým bytostem, dokáží být třeba vděčná za slušné zacházení, za které se odmění spolehlivostí. Za pár let na každém autě poznáte, jestli s ním jezdí člověk nebo hovado.
Na Internetu si jistě všichni snadno najdeme, jaký rozvor byl u té které verze T 813 mezi 2. a 3. nápravou, ale proč si tady o nich jen tak třeba i nepřesně nepokecat a neukázat si nějaké fotky a odkazy?
Dnešní poměry udělaly bohužel z naprosté většiny řidičů z povolání jenom jakési jezdiče, kteří si blížou mozek nad bezpečnostními přestávkami a na autě si neumějí ani dotáhnout tuplák.


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01. 04. 2010
Příspěvků: 1724

15. apríl 2011 19:25:15

Jezdiči....pěkný výraz...chichi..kolega řidič..stará škola,dlouhý roky jezdil se 148čkou...jim říkal polovodiči.....
čus HORACIO....přidávám obrázek...


Luděk Havel

Členem od: 14. 04. 2011
Příspěvků: 6

18. apríl 2011 11:03:41

Jedna T813 8x8 poctivě pracuje na dostavbě dálnice D8 úsek Lovosice - Opárno - několik aktuálních foto.
Je to s úžasem, že stroj z let 197x - 198x je ještě schopen běžného nasazení big-smile


Luděk Havel

Členem od: 14. 04. 2011
Příspěvků: 6

18. apríl 2011 11:05:21

Další foto z D8


Luděk Havel

Členem od: 14. 04. 2011
Příspěvků: 6

18. apríl 2011 11:05:41

A ještě 1x T813 8x8

Kdo byl tak jako my, tento víkend v Milovicích na TruckTrialu, užil si řevu T813 dosyta big-smile


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1852

18. apríl 2011 21:05:44

Luděk Hurych

- Ty "jezdiči" ja vy říkáte vychovala tato doba. Záměrně neříkám jejich zaměstnavatelé ale v uvozovkách řečeno doba. Dnes se po řidiči nechce aby měl nějaký vztah k autu a aby si ho třeba i opravoval a ba naopak to mají i zakázané. A hlavně na tohle vše nemá řidič čas protože je placen od kilometru a ne od ležení pod autem s klíčema a kladivem. Takže každý z nich se snaží hlavně jezdit aby si vydělal. A tohle není šance změnit. A další věc je že spousta lidí co si myslí že jsou páni řidiči jsou vlastně jen ty jezdiči jen to nechtějí slyšet. Dřív když jste jel s Liazkou do jugošky tak o vás celé dny nikdo nevěděl a vlastně řidič si naplánoval klidně i volno u moře a nikdo to nezjistil a jel si lážo plážo. Dnes je holt hlídanej satelitem a musí se otáčet. Takže kdo je vlastně ten PAN řidič??? Jak byste popsali PANA řidiče v dnešní době???? A když jsme u toho tak trochu odbočím. Nevěřili byste co dokážou lidi vymyslet. Nedávno mi volal kámoš kterej má pár aut a jezdí do španělska pro ovoce že takhle jeho řidič si chtěl udělat volno protože se vožral jak prase tak šel a a na chladáku u té jednotky přebouchlal kladivem řemen aby to vypadalo že prasknul. Já osobně jsem mu radil at tomu řidiči normálně domlátí hubu co se do něj vejde protože za tu opravu mu došla faktura 24 tisíc! A to pominu že to skoro odsrala ta zelenina v tom chladáku. On ho jen vyhodil. A to je jen příklad. Občas žasnu na co dokáže zaměstnanec přijít aby ojebal šefa....


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01. 04. 2010
Příspěvků: 1724

19. apríl 2011 20:38:29

Ano pane Mach,mátte pravdu..řízení náklaďáku je úplně o něčem jiným než dříve...a k tomu vztahu zaměstnavatel-zaměstnanec..to je teď taky taková divná doba...od všech co sem se bavil ať už to sou šéfové,majitelé či zaměstnanci v drtivé většině zbytečně vzniká taková imaginární barikáda kde proti sobě stojí šéfové a zaměstnanci a přitom by stačilo jen trochu vztřícnosti a hlavně komunikace...toť můj názor...
A tan váš známý....souhlasím s vámi....mezi čtyřma očima pár facek a a´t si to odmaká...tím že ho vyhodil mu to vlastně prošlo lacino...a jestli ten člověk nemá svědomí,udělá to pozítří znovu...i takový lidi jsou...bohužel...
zdravím HORACIO


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 444

09. máj 2011 06:07:37

6.5.2011, okres PD


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 444

09. máj 2011 06:08:28

6.5.2011, okres PD


bager man

Členem od: 24. 04. 2008
Příspěvků: 170

10. máj 2011 19:00:21

Tak toto sa uz tak casto nevidi. V dnesnej dobe plnej modernych silnych pohodlnych tahacov aj tiez trajlerov. Ta suprava by sa uz mohla pomaly zaradit do veteranov.


Luděk Hurych

Členem od: 30. 05. 2010
Příspěvků: 247

11. máj 2011 08:26:24

Tak tuhle 6x6 tahač těžkých přívěsů jsem viděl na silnici naposledy snad ještě za komunistů, vystřídala ve službě T 141, které navozily panely ještě třeba na Jižní Město v Praze.


Miloš Beneš

Členem od: 24. 05. 2011
Příspěvků: 12

25. máj 2011 13:57:51

Čau lidičky! Předminulý týden jsme posílali jednu TATRU 813 na slovensko jako truck trial a druhá šla někam do Arménie jako vyprošťovák a jinak když mrknete na hasiči Varnsdorf tak tam maj udělanej hasičskej special z 813 zdraví vás Miloš


Luděk Havel

Členem od: 14. 04. 2011
Příspěvků: 6

25. máj 2011 15:41:04

To Miloš Beneš :

Super děkujeme za info je fakt nádherná !!
Přidám sem její foto z hasici-varnsdorf


Miloš Beneš

Členem od: 24. 05. 2011
Příspěvků: 12

25. máj 2011 18:34:57

Ta Varnsdorfská je opravdu pěkná měl jsem možnost si ji celkem detailně prohlednout a uvažovali i u nas že by ji pořídily ale prý by přestavba vyšla i s pořízením auta na 4 miliony a hlavně tady by jsme ji tak nevyužily jako ve Vanďáku čau Miloš


Nové příspěvky k tématu mohou být vkládány pouze na konec příspěvků: přejít pro vložení