Téma: TATRA 813
Autor
Správa
07. júl 2013 19:33:44
třeba dobrý tip na výlet a zapátrání?
08. júl 2013 10:34:40
Podla mna ten zeriav GOTWALD,nie je 813-ka ,ale prototyp T-815 na ktory dali tento zeriav a 5-naprav,lebo ak ta fotka je z 82,uz vtedy nabiehala vyroba T815.Ale to je moj nazor.
08. júl 2013 12:00:36
Výlet na zapátrání dobrý,jenže čas nějak chybí.
08. júl 2013 18:04:13
damco daneco nejsem stopro znalec té historie...čerpám jen z netu...takže když končila 148 a 813 byly oba typy sloučený do jediného tedy 815..tzn.že z 813 bylo trochu ubráno a 148 zase přidáno,tudíž podvozek 815 v žádným případě není dimenzovaný na takovou tonáž navíc prý poslední 813 byly vyrobeny právě kvůli těmto jeřábům a taky kvůli dodávkám náhradních dílů...aby byla uvolněna výrobní kapacita pro 815 v Kopřivnici,byla přeložena výroba dílů 813 do rozšířené továrny v Bánovciach nad Bebravou a právě odtud pocházejí poslední podvozky 813.. údajně v r.91...
08. júl 2013 19:37:43
Tvrdis Horac, ze podvozok T815 nie je dimenzovany na taku vahu ,S tym by som nesuhlasil,ponevač na T-815 bol a mozno este je montovany zeriav AD-28.A ten vahovy rozdiel nie je az taky velky??
08. júl 2013 22:59:04
28 je max na 4nápravy t 815 prý tenkrát v ČKD udělali prototyp třicetituny a ten nebyl při testech schválen právě kvůli nosnosti podvozku zatímco na 813 byl bez problému...
14. júl 2013 13:11:28
Zdravím
Tak on podvozek T-815 zvládne vozit na sobě legálně jak AD-28 tak i AD-30 v hmotnosti není až takový rozdíl. Rozdíl je v tom že na podvozku 6x6 je umístěná 5 tá opěra "pod motorem" a jeřáb má pracovní pole 360 stupňů při použití podvozku T-815 8x8 je 5 tá a 6 tá opěra mezi 1 a 2 druhou přední opěrou. Jen je neštěstí odpružení na přední nápravě u 6x6 ta je trošku více zatížená a když necháte kladnici vpředu při jízdě po stavbě tak musí být i povytažený výložník ( aby jste si neporouchaly kabinu ) a ona to už ta torzní tyč nezvládne.
12. august 2013 22:21:19
Řek bych,že to je 815...ale taky nevím s čím....
15. august 2013 20:54:49
Je to T 815 hodonínské firmy KaC a má na zádech vysokotlaké čerpadla pro vhánění pomocných látek do vrtu ropy. Pohon čerpadel zajišťují dva dvanáctiválce Detroit, uložené vedle sebe za kabinou. Podvozek vychází z armádní 8x8 s kolovými reduktory. Bohužel, fotky tohoto auta mám velmi nekvalitní, takže je sem nebudu ani dávat
29. august 2013 13:35:10
HOJ HOSI.
Teraz ked som starsi tak sa mi vybavueje ze ako mala klucina som vydaval vätsinou na T148 v strede kabiny taku zltu bodku,lepsie povedané žlty kruh. Minule som videl asi este povodnu a nestriekanu kabinu kde tento kruh bol. A vtedy som si spomenul ze som to v minulosti videl. Vie mi niekto povedat naco ten kruh ci bodka sluzila??Aky mala vyznam???? DIK .
01. september 2013 19:06:40
Také si na toto označení vzpomínám, bývalo i na autobusech RTO i nákladních vozech Š 706.
Já se domnívám, že šlo o značení vozů ČSAD, možná to nějak souviselo i s mobilizačními předpisy té doby.
Určitě si vzpomínáte také například na množství zdánlivě zbytečných příchytek na stěnách interiérů, ( kolem oken) autobusů ŠM, ŠL 11.
Byly připraveny jako úchyty pro lehátka, v případě války se počítalo s jejich přestavbou na velkokapacitní sanitní vozy.
Trochu úsměv už dneska vzbuzuje použití Avií 30 jako pohřebních vozů, jistě si pamětníci vzpomínáte...V pravém boku skříně měly tyto pohřebáky tuším dvě řady dvířek, za každými šuplík na rakev...Funebráci to objížděli postupně, tehdy nestálo za to, jet autem pro jednoho nebožtíka...
Kolik rakví ale odvezli, si nevzpomenu, asi 10 nebo 12?
03. september 2013 18:38:56
Tak jak je to s těmi s těmi žlutými body? Žádný znalec - pamětník?
Byly veliké něco mezi golfovým míčkem a tenisákem.
Děsná mne kroutí zvědavost, co znamenaly. já jsem si to vysvětloval tím označením ČSAD, ale nemám to potvrzené.
05. september 2013 06:09:10
Žlutý terč? Už je to tak dávno ,že si člověk není ničím jistý .Potvrdil bych že to měly auta Čsad.Nebylo to asi ,aby se kolegové už z dálky poznali a pozdravili, ale myslím si,že podnik měl své kontrolory a těm to usnadňovalo práci .Už z dálky věděli komu sjedou kolečko ,stav km a udělají zápis.V takovém lomu nebo pískovně měli za 2 hodiny vyděláno.Jak píšu ,jistý si nejsem .Šlo to mimo řidiče ,namaloval to tam lakýrník při tom když maloval číslo závodu a firmu na dveře.
29. január 2014 21:39:17
30. január 2014 21:58:05
řekl bych že ani nevědí co maj v rukách.
03. február 2014 20:20:01
03. február 2014 20:22:36
04. február 2014 11:07:58
Zdravim,chcel som sa opytat nejakeho znalca na "historiu" T 813. Preco sa v case socializmu,v case budovania narodneho hospodarstva, nerozšírila vyroba T813 8x8,a 6x6 S-1 na "masovú"vyrobu.Mam pocit ze tycho TATIER bolo vyrobenych "len pár kusov". Myslim si ze ako novinka v tej dobe musela mat pre národne hospodársvo velky prínos. Ved vtedy nosnost nebola tak sledovana ,ako teraz a vlastne aj tak jazdila iba po stavbach,a zmestilo sa do nej viac ako napr.do T148??
04. február 2014 11:10:28
Z
04. február 2014 17:27:47
Celý jsem to nečetl, ale zdá se to pravdivé..... mrkněte...
http://auto.pravda.sk/magazin/cla...yvoj-tatry-813-dohliadala-aj-armada/
04. február 2014 19:20:24
05. február 2014 17:30:42
14. marec 2014 18:44:19
Mam otázočku na ktoru som este nenasiel odpoved. Kto mi vie vysvetlit,preco,alebo z akeho dôvodu sa do 815-ky (neviem ako teraz,ale do prvych 815-tok ) nemontovala uzavierka predneho náhonu???