Téma: TATRA 813
Autor
Správa
09. apríl 2014 21:46:32
To ,nikto nevie preco tak bolo?
10. apríl 2014 16:36:28
Zdravím... co přesně myslíš uzávěrkou předního náhonu?
TATRA 813 i 815 mají standardně uzávěry mezinápravových diferenciálů i těch nápravových...až na pár výjimek (Tatry bez předního náhonu a pod.), které ovšem nepřekročily stádium prototypu.... více zde: http://www.tatra.cz/proc-tatru/te...-koncepce-tatra/tatrovacka-koncepce/
10. apríl 2014 20:58:44
nehovorim o medzinapravovych diferancialoch,hovorim iba o uzavierke predneho nahonu,tzn T 148 ma uzavier. na predok,ale 815 ho nema.
10. apríl 2014 21:05:32
No prostě dělali T815 a ty měly všechno ,mimo uzávěrky předního diferencialu.Pak asi zjistili ,že to zrovna nebyl dobrý nápad a začali dělat zas plnou výbavu,Takže asi tak 30 let zas uzávěrku má??
11. apríl 2014 16:07:19
Musel jsem to smazat a napsat znovu...napsal jsem totiž hloupost...nikde nemůžu najít jak to vlastně je s tou 815..., ale zde jsem se dočetl, že i Tatra 111 neměla uzávěru diferenciálu přední nápravy....
http://www.motomuseum.cz/img2_crc...l.php?id_im_big=3615&im_type=jpg
12. apríl 2014 06:17:20
Tatra 815 má uzávěrku přední nápravy, ale až od provedení T-2 . Do té doby měly uzávěrky předních náprav pouze TP 6x6 a všechny verze 8x8 . Tatra 148 i T813 měly u všech provedení uzávěrky předních náprav......... To se na různých diskusích dočteš třeba tady-- http://tatraportal.sk/forum/viewt...p;t=2953&start=20&view=print
Jinak opravdu ani tady jsem nenašel že by se zmínili v tom podrobném manualu oprav o uzávěrce jestli tam je nebo není-- http://www.pedros.cz/Tatra/T815_dilenska_prirucka.pdf
15. apríl 2014 19:39:31
Jo, díky za odkazy....opravdu v ofic. literatuře o tom prakticky nic není... jakoby to byla samozřejmost....
vzpomínám si, že mi šoféři ,kteří jezdili v 80 letech u Pozemních staveb, říkali o tom , že se jim nechtělo ze 148 na 815, protože ty první neměly oproti 148 ani sinchrony na převodech... trochu nepochopitelný krok zpět, který byl ovšem u 815-2 odstraněn... To s tou uzávěrou dif. přední nápravy pro mně byla novinka....
Aby to nebylo tak prázdný, přidávám foto...
19. apríl 2014 23:56:53
Tak synchrony se u sklápěček T815 nepoužívaly ( všechny ostatní typy měly , jako podvozky , tahače ) z důvodu nedostatku chrommolybdenu na synchronizační kužely . Co se týče uzávěrky přední nápravy , opět typy sklápěče ( předsunutá kabina nad předním kolem ) z důvodu "jakési" úspory a obávané životnosti předních hnacích hřídelů neměly uzávěrku 1., nápravy .
21. apríl 2014 19:20:27
Troska tomu nerozumiem, tak T 148 sa vyrabala od 1962-do 1982 a vtedy na chrommolybden bolo a po82uz na chrommolybden nebolo?
22. apríl 2014 22:09:15
Tatra 148 měla synchrony rychlostí, ale neměla je na půlkách, 815 je měla na půlkách i rychlostech, jen verze sklopky, jeřáby, mix neměly synchro převodovky, ostatní, např. tahače přívěsů, návěsů, agro, vojenské, export, byly plně synchro, převodovka bez synchra, měla i své výhody, například přeřazení v terénu bylo rychlejší. Co se týká uzávěrek, u 148 se stávalo že auto zapadlo, předek byl na suchým asfaltu, no a pak něco povolilo, pravda je, že ta chybějící uzávěrka u 815 mně hrozně štvala, dost dlouho soudruhům v Tatře trvalo než jim to došlo, ale myslím že od Euro I je to už zase v pořádku.
25. apríl 2014 00:48:41
zrovna dneska jsem byl provětrat mou T813 8x8 i s podvalem P50. Byl jsem si pro silniční panely 1x3m.
8 panelů na korbě, 42 panelů na podvalníku. O 2 panely tam sice bylo víc ale bylo jich celkem 50. Takže nepojedu solo pro 2.
27. apríl 2014 21:42:31
Jan Kučera :
Co nějakou fotku s panely atd ? Nebo tu 12 kolku. To mě hrozně zajímá.
28. apríl 2014 20:47:44
neměl jsem čas fotit nakládku panelů a co se týče ty Tatry 12 x12 tak tu jsem prodal do německa,tuším že ní udělali betonpumpu nebo mix.
Já pro ni neměl využití a navíc bylo to bez nástavby tzn. jen šasi s kabinou.Ale plně funkční a pojízdný.
28. apríl 2014 21:05:07
Já tam viděl tuhle fotku předělanou na osmikolu, každopádně by se mi moc líbila i v reálu někde v lomě nebo na dálnici v zářezu....
28. apríl 2014 22:15:43
T163 by jako osmikolka nevypadala špatně, mít vzadu tři nápravy. Ale to neudělají. Mám hodně starých dobových obrázku Tatrovek, tak zkusím pohledat něco zajímavého na 813.
29. apríl 2014 21:30:36
Tak ten Jamal vyzera naozaj suprovo.Podlo toho co pisete tak to je len fikcia,,ci fotomontaz???
30. apríl 2014 21:25:18
Ano ta bílá 10 kolka jezdí v Austrálii a vozí naftu do bagru.