Téma: TATRA 813
Autor
Správa
13. marec 2012 16:06:40
pro damco daneko : TT Drnovice bývá každý rok-možná pojedu také.A jinak Drnovice jsou troje. Pozor TT se jezdí v Drnovicích u Blanska Kraj jihomoravský! GPS 49°28'10.043"N, 16°32'21.665"E
02. apríl 2012 20:32:57
to Petr Hrabina
tuhle vidím poprvé,akor v úpravě 4x4 vím že se vyráběly ve verzi 6x6 nebo 8x8 ale 4x4??
nevíš o ní více?
02. apríl 2012 20:55:39
Pokud si to dobře pamatuju...všechny 813 4x4 byly vyrobeny jako tahač návěsů...v Kopřivnici prý byli tenkrát tou myšlenkou natolik posedlí,že v předsériové výrobě prý vyrobili malou sérii čtyřkolek...a když tehdejší mocní rozhodli,že NT Tatra nebude hledalo se rychle různé řešení jak naložit s předvyrobenými podvozky...aby to někdo neodskákal bylo nutné pro ně najít použití...drtivá většina posloužila jako podvozek pro autojeřáb,ale krom toho vznikla obrovská spousta různých protypů....od třístraného sklápěče přes popeláře až po fekál...a některé z nich byly požity i jako tahače přívěsů a potahovaly i letadla na Ruzyňském letišti a pod...po vysloužení se stal opět předmětem nejrůznějších úprav...místní kolotočáři například před lety kopili vysloužilý autojeřáb,vršek prodali do šrotu a postavili z něj malý valníček,který složil zároveň jako tahač kolotočového vybavení...
08. apríl 2012 15:47:33
Souhlas,
kolotočáři nejvíce milují staré tahače návěsů, odmontují točnu, namontují krátkou valníkovou korbu a po přetypování s tím tahají několik přívěsů, aby se vešli do limitu délky soupravy ( kolik to je...pro 2, 3 - x přívěsů? ).
Občas se jim takhle podaří vytvořit docela pěkné krátké auto.
11. apríl 2012 20:05:04
Jan Kučera: co bys chtěl vědět?
15. apríl 2012 20:16:51
Ano ty měchy byly vyvynuty právě pro tahače návěsů....
12. máj 2012 21:39:23
Pane Kučero, jak to vypadá s truck trialem v Mohelnici, budete se učástnit jako řidič?
http://danny46.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/dannyheavymachinery
13. máj 2012 09:39:43
. Mohla byt T-813 ako 30 t zeriav?Niekde na nete som to videl,ale sa mi to nezdalo
13. máj 2012 14:55:46
JOZEFE TY SI PROSTE JEDNICKA. PRESNE TOTO SOM VIDEL.
18. máj 2012 07:53:14
Pane Kučero jede se již tento víkend 19-20.5., tak doufám, že to stihnete!! Jedu tam v sobotu, tak se po vás určitě budu dívat.
18. máj 2012 19:03:34
Pane Kučero, slíbil jste mi fotky toho motoru V14 z Tatry 816 12x12, bude z toho něco?
28. máj 2012 20:55:43
Co poviete chlapi kto resp.co ma lepsiu priechodnost v terene T-813alebo T-815 osemkola?
28. máj 2012 23:47:37
damco daneko fajn dotaz!
Předně je třeba porovnávat stejné se stejným, tedy 8x8 a vojenské verze s reduktory, stejné vzorky pneu, zátěž atd. Mám je v garáži obě dvě a o třídu vyhrává 813. Neumím přesně popsat čím to je, ale je to tak. Samozřejmě jsou zde objektivní faktory jako delší rozvor u 815 mezi 2. a 3. nápravou. Nicméně T813 více padne do ruky, více to auto cítíte a lépe a dříve tak odhadnete jak se v extrémní situaci zachová. Kdežto v 815 sedíte nahoře v kabině jako na vyhlídce, na vzduchové sedačce a v relativním tichu a někde pod vámi se něco děje. Přirovnávám to k jízdě autobusem. Pro 815 zase hraje velká výkonová rezerva.
Pak jsou tady ještě ryze subjektivní věci, které mě osobně vadí, jako třeba zapínání uzávěrek - T813 má velké kolébkové vypínače na každou uzávěrku a na každou zvlášť je kontrolka. 815 má jedno hejblátko pro mezinápravové uzávěrky a jedno pro nápravové, k tomu dvě kontrloky. No jako když zapínáte mlhovku . Zkrátka, když už neslyšíte jak tam uzávěrky padají, tak musíte alespoň cvaknout pořádným vypínačem
30. máj 2012 22:34:52
Danny Ko: takže mohelnici jsem prošvihl,ale to nevadí. pojedu příště.Na kterj TT ještě pojedeš,že bych tam jel tedy také??
30. máj 2012 22:43:51
Miroslav Stuchlík : zatím to nemám,jelikož jsem zkurvil podval,takže spravuju podvala a nemám na 816ku čas.Krom toho se mi dostao do rukou OT 90(BVP) s přidřeným motorem takže ho chci také spravit-jelikož tohle befko nemám(je to vyprošťovák) .Ale jakmile se dostanu k té tatře hned sem foto přidám.
31. máj 2012 05:50:17
Jan Kučera -
Dne 5.5. 2012 jsem byl v Přelouči na Tank Power Show a měl jsem možnost se podívat do jedné z ohrad, kde skladuje Excalibur Army vyřazenou vojenskou techniku. Měli tam odhadem asi 60 ks OT-90 ("Havlův tygr", s demontovanými věžemi.
V dalších ohradách mají např. kanónové houfnice vz. 77 Dana, tanky, ruskou kolovou techniku, spoustu T - 813 s mosty a pontony, podvozky jsou ale většinou ve špatném stavu.
ND prodávají jak nové, tak určitě je i možnost sehnat něco z demontovaných kusů. BVP se mi líbí jednak svými opravdu neuvěřitelnými schopnostmi v terénu, taky pohledy pod dekly jsou pěkné - jako letadlo, žádné páskované spoje jako obyčejná auta, hadice se šroubeními, jištěné spoje....
Nešetřilo se na nich.
Udělalo to tam na mě velký dojem, ta představa, co to všechno stálo jako nový a teď to půjde nejspíš do šrotu, kromě pár kusů, co si koupí fandové a sběratelé....
Divím se, že se to nepodařilo včas, ještě v přijatelném stavu, prodat někam do Afriky nebo Jižní Ameriky, na ty jejich místní půtky by to tam stačilo.
31. máj 2012 20:19:03
Zdravím pane Kučeru, no bedlivě jsem vás tam hledal, ale nikde nic... Přemýšlím, že bych zajel v srpnu i na Kunštát, tam jsem ještě nebyl, tak trochu se tam porozhlédnout. No jinak letošní Mohelnice nic extra teda, chyběla tomu dravost, všichni ty sekce(až na vyjímky) jezdily na vyšší volnoběh, černej kouř jsem tam viděl letos snad jen jednou....
Má galerie z Mohelnice: http://danny46.rajce.idnes.cz/TRUCK_TRIAL_Mohelnice_2012/
15. august 2012 21:41:09
Jak se prosím pohybují ceny T813 8x8 s dlouhou kabinou? Rád bych získal představu předtím, než bych v budoucnu pořizoval.
Díky,
Michal
16. august 2012 06:50:23
Výše je odkaz na inzerát.....tam se dá přečíst příklad ceny....160tis...
Martine kdepa se dá vidět Danuška v nezvykle světlé barvě?
19. august 2012 15:02:25
Krátká kabina do 200, dlouhá kabina do 300tis. Problém je dnes spíš vůbec nějakou sehnat, protože všechno už je rozmlácený na triálech.
Dana je normálně zelená, foťák v mobilu to trochu zkreslil. Ale je fakt, že vrchní lak je od vyšisovanej od sluníčka. Během několika týdnů dostane novej kabát.
Chystáme statické i dynamické muzeum na jižní moravě. Jak bude v provozu, tak to sem také hodím. Zatím třeba takhle...
19. august 2012 20:22:44
Tak jak to bude hotové rád přijedu
S tou barvou...vzpomínám,že když jsem sloužil jako v.z.s.,některý auta byly škaredě vybledlý....a jiný celkem "držely"...mám dojem,že origo ruský lak na zilech,gazech a uazech slunku odolával daleko líp než ten československý.....
30. september 2012 19:47:42
ten jezevčík je docela zajímavý. Na tatru dost netradiční pneu. předpokládám že to slouží na přepravu těch trubek aby nemuseli jezdit s podvalem.Je to tak? vidím to poprvé takže nevím účel.