Téma: Kompresor v traktor bagru
Autor
Správa
07. február 2011 19:21:08
Zdarec zajimalo by me jestli jste uz videli nekde kompresor v traktorbagru treba na dofukovani kol , nebo cisteni filtru atd. , jde o ze je na bezdusovych kolech a pokud chytnu hrebik tak jsem schopen opravit defekt na miste, ale je problem kde vzit vzduch.
08. február 2011 06:50:15
Tak to bude asi docela problém. Elektrický má vzhledem k povolenému odběru proudu ze zásuvky malý výkon, tak na dofukování gum u osobáčku nebo koleček vozíků a rudlíků v terénu ( používám, koupil jsem ho za pětikilo a zatím slouží, laciné za 250,- to je spíše na jedno použití ). Mechanicky poháněný od motoru, na to tam nebude místo...Možná by šlo postavit si poháněný hydromotorem od přídavného okruhu, to by už mohl být výkonný stroj, ale kde ho vozit? Možná elektrický, a připojit přímo na baterku, ale takový větší jsem nikde neviděl.
08. február 2011 17:08:17
Starej kompresor z ledničky a je to. Fouká pomalu ale jistě. Než dáte svačinu je pneu nafoukaná.
08. február 2011 18:26:03
Vzduchový filtr se dá vyfoukat doma.Hřebík v gumě se zamění za knot,takže únik vzduchu minimální.Když najedeš na roxor,tak je knot malý a je potřeba demontáž.Vozím hadici na foukání.To je maximum co pro to můžu udělat.
Co mě dokáže vyřadit, je mlha.To je horší než nemít kompresor.
08. február 2011 20:33:09
Pane Machu vy co sem napisete to je gol. Opravdu to nema obdoby a vetsi pitomost uz sem ani napsat nejde.
08. február 2011 20:33:34
a co si myslite o spojeni hydromotor kompresor ??
08. február 2011 21:23:49
Ahoj Bracha si nechal namontovat komresor do Forda renger a nafouka traktorbagr v pohode zjistím kde to koupil co to stojí? Ma to v motorovém prostoru je to pecka.
09. február 2011 07:34:59
Zdravím......... to co psal p. Mach není zase tak úplně od věci, znám pár lidí, kteří kompresor z ledničky opravdu používají, jen je potřeba mít přístup na síť 220V nebo elektrocentrálu, což na stavbách takový problém zase nebývá.
09. február 2011 07:39:32
...........co se týká toho komproseru s hydropohonem, zajímavá věc to je, ale bylo by to strašně nepraktické, velké a těžké a ještě k tomu vozit hadice. Daleko levněji a jednoduššeji opravdu vyjde kompresor z ledničky nebo standartní elektrokompresor na 12V-24V. Viděl jsem i případy, kdy si strojníci koupili menič 12V/220V a používali standartní 220V spotřebiče. Taky řešení.
09. február 2011 09:31:07
asi bych to taky tak vydel bud si poridit menic proudu a pouzivat kopresor z lednicky nebo si koupit normalni kompresurek do auta na 12v s dlouhim kabilkem k zasuvce a je to ja sem mel stesti ze pri me bzdy byla tatra a dofoukl jsem si od nej
09. február 2011 16:22:58
Dobre se zamysle te na tim , ze je problem nekdy hodne velkej sehnat na stavbe 220V , a dalsi vec mnozstvi vzduchu z kopresoru ani velkym kompresorem to neni hned, natoz tak kompresorem z lednicky nebo z 12voltovyho kompresoru
09. február 2011 16:24:11
Jiří Forro: zjisti mi prosim co to tom kompresoru a posli mi to pls. na jcb-zemniprace.cz mooo bych ti byl vdecen
09. február 2011 18:18:46
Jakube, dneska jsem urgoval hydromotor, tak by snad měl být příští týden. Pokud nedorazí, mám v záloze jiného (bohužel dražšího) dodavatele. Jakmile motor dorazí, začnu tlačit na soustružníky a dám první prototyp dokupy. Až to bude mít nějaký tvar, dám sem fotky a dám mu trochu zabrat ve zkušebním provozu (máme na dvoře starou 4CX )
09. február 2011 19:10:08
Jakub Macourek - Nechápu proč se do mě navážíte? Vy jste si nikdy neudělal kompresor ze staré ledničky nebo mrazáku??? Je to součást každé chladničky, je malej a uplně tichej. Nebo mi řekněte co je ten černej ovál v lednici podle vás????
Mám pocit že se do ěm potřebujete jen opřít protože nechápu co vám na tomhle přijde divný....
09. február 2011 19:13:19
Kejsák 2008
- přesně tak. Měnič stojí pár kaček a je to věc která se hodí docela často. Že pane Macouek????
10. február 2011 13:18:42
Kompresor z ledničky si se zadním kolem asi neporadí, a s kompresorem, který si poradí se zadním kolem, si zase neporadí měnič 12/230V. Navíc kompresor z ledničky háže dost oleje, na čištění filtrů a prachu v kabině nic moc. Takže buď velký kompresor a shánět zásuvku nebo centrálu a přemýšlet, kde ho uložit, nebo opravdu nainstalovaný kompresor na bagru
10. február 2011 19:12:33
na traktor bagr jcb kompresor neni problem už sem ho dělal přímo na motor je tam na to místo (motor jcb 444)
12. február 2011 20:20:47
Miroslav Stuchlík - zvládne i zadní kolo. Trvá mu to ale zvládne. Než si dáte sváču je nafoukané....
14. február 2011 07:53:50
...............souhlasím s p. Machem - kompresor z ledničky zvládne v pohodě kolem 3 barů, což je na zadní kolo traktorbagru až až. Trvá to sice déle, ale jak píše p.Mach - přes oběd nebo svačinu na dofoukání úplně dostačující. To je praxe opravdu ověřená léty fungování. A obdobné je to u kompresoru na 12V nebo na měnič 12V-230V. Normálně v pneumatikách na autě máte taky tlak okolo 2-2,5 baru a ty 12V kompresory zvládnou, takže nevidím sebemenší důvod, proč by nezvládly pneumatiky o stejném tlaku na traktorbagru. Bude to ale trvat o něco déle.
Co se týče montáže kompresoru přímo na motor - samozřejmě, že jde udělat kompresor hnaný přímo od motoru, všechno jde, když se chce je tu ale otázka finanční a pracovní. Kolik to bude stát? Vyplatí se mi to vůbec? Bude to pak hnaný trvale od motoru nebo se to bude spínat přes nějakou el.-mag. spojku? Pokud trvalý pohon, což je nejjednodušší způsob, tak se připravíte o část výkonu motoru a zvýšíte si spotřebu paliva, nehledě na cenu montáže a následné údržby. A nehledě na problémy s případnou diagnostikou motoru, hydrauliky a převodovky (výrobce totiž při výkonových testech nepočítá s žádným neschváleným odběrem výkonu z motoru, takže disgnostika je pak zkreslená směrem k horšímu). To už si ale musí každý zvážit sám.
14. február 2011 11:18:53
Problémem malých 12 V kompresorů je tzv. kurz-betrieb provedení, po několika minutách chodu se přehřívají, mění zvuk a následně ztrácejí výkon. Na tuto skutečnost většinou výrobci v návodech upozorňují. Tlak je sice ve velikých kolech stejný, jako u osobáčku, ale objem mnohem větší...Měnič na 230V je drahý a dochází v něm samozřejmě i k určité ztrátě, kolik přesně, nevím. Takže nebrat, pokud pro něj není i další využití. Ten větší kompresor, jak na něj dal odkaz peter s, to by mohlo být ono, připojovat přímo na baterku.
Při montáži kompresoru přímo na motor by to chtělo nějakou jednoduchou, přímo ručně ovládanou spojku, třeba zubovou, jako v převodovce.
14. február 2011 13:04:05
Já tedy nevím,ale zdá se mi pane Kejsák,že jste kolo od traktoru nikdy nefoukal.Nevím proč jste se zamiloval zrovna v tomto případě do kompresoru z ledničky?Zadejte do Google kom.z ledničky.Tam se dozvíte,že hravě fouká přes 10 a ne 3 jak udáváte.Je absulutně nevhodný na transport,fouká olej ze vzduchem a až ho vyfuká tak se zadře.Jestli můj nevhodný,ale používaný kompresor z nouze dáva 200l/min,tak ten z lednice nedává ani desetinu.Takže já 10minut vy 100 minut.
Ten kdo s tím strojem dělá ,tak se zařídí tak ,že komresor nepostrádá.Prostě ho tam nemá.No jestli si nacpe do bezdušovek duše,tak tím končí.Dobré je mít svojí hadici.Často vidím ,že si strojníci vozí přední kolo náhradní.Dobrá je přepouštěcí hadice.Když už jsem bordelář,nebo smolař jak chcete a opravdu se na tom kole nedá jet někam ke vduchu,protože je moc měké,tak mu ze tří ostatních dám čichnout.No ale nejvíc spolehám na nakladní auta.Já tak nechci platit když mu čistím korbu.To co napsal pan Stuchlík o komresoru a měniči je pravděpodobné.
14. február 2011 13:12:04
Luděk Hurych - Ano na měniči ke ztrátě dochází ale to je uplně jedno. S tím se počítá.A jeho cena bejvá okolo tisíce korun takže to není tolik. A co píšete o těch kompresorech na 12 V co se prodávají na benzínách a v Lidlech tak to je pravda. To je prostě kšunt kterej vydrží z prdu do vysrání a proto jsem doporučoval ten z ledničky kterej už něco vydrží. Pro příklad uvedu ledničku kterou už mám dnes odloženou v garáži a té lednici je neuvěřitelných 30 let a ta mrcha stále jde. Je ale pravda že u dnešních výrobku už tohle nehrozí.....
14. február 2011 17:18:05
tak na motor kompresor se spojkou (nejsme v pravěku) na výběr je origo nebo posadit třeba zetoráckej rači používam menší než kristal třeba z desty 3válec ale to je kuli prostoru a ubytek výkonu na volný koečko na setrváku to bych ani nezměřil a víc se bál špatnýho paliva a filtrů
14. február 2011 19:37:58
Já vozím hadici,knoty,kompresorek na 12 V který se zapojí přímo na baterii,ale ještě na něho naštěstí nedošlo(raději se dofouknu z tatry) a taky žulovou kostku.Když je nejhůř a mám defekt na předku z kyvné přední nápravy udělám pevnou zašprajcnutí kostkou a po třech kolech dojedu do pneuservisu.
15. február 2011 07:46:48
..........p.Čada - nikdo s Vámi nepolemizuje o tom, že kompresor z ledničky dá 10 bar - to je dobře. Nikdo s Vámi ani nepolemizuje o tom, že kompresorem z ledničky to bude trvat déle, to je samozřejmý(záleží taky, jestli budete mít kompresor z ledničky 50lt. nebo 350lt.). Nikdo ani netvrdí, že kompresor z traktoru nebo náklaďáku není bomba. Bavíme se ale o poměru cena-práce-využití - samozřejmě, že když budu mít úplný defekt, tak bych se kompresorem z ledničky trochu načekal - ale když budu mít úplný defekt, tak ho nebudu foukat kompresorem z ledničky. Já jsem servisák, takže vidím, že v naprosté většině případů (alespoň z mé zkušenosti) se to defektní kolo sundá, hodí na avii a zaveze do nejbližšího pneuservisu na opravu včetně dofoukání, samozřejmě. Co se týká měniče 12-220V, tak ten opravdu stojí kolem 1000Kč a se ztrátama v tom měniči samozřejmě už výrobce počítá, když chce dosáhnout psaného výkonového výstupu, že? A že kompresor z ledničky háže trochu olej - tak ať háže (klidně si tam dám malou odlučovací nádobku, když budu chtít). Než ho vyhážete tolik, že se Vám zadře, dost Vám poslouží. Já jen tvrdím, že na běžné dofoukávání kol v rámci pravidelné kontroly to úplně stačí, tak jak říká p. Mach. Měnič 12-220V pak můžete využít i na jiné věci. Ale kdo chce, ať si tam dá jakoukoliv jinou dražší variantu - zvažte ale, jak často to opravdu využijete vzhledem k poměru práce-cena- vzužití (jak často dofoukáváte a jestli na stavbě taky nebývají jiné zdroje vzduchu - kompresory, nákl. auta). Kompresor z ledničky může dobrá alternativa v nouzi, nic víc, nic míň.
15. február 2011 08:56:01
Já jsem servisák, takže vidím, že v naprosté většině případů (alespoň z mé zkušenosti) se to defektní kolo sundá, hodí na avii a zaveze do nejbližšího pneuservisu na opravu včetně dofoukání, samozřejmě.
S tím souhlasím pane Kejsák a právě proto mě zaráží ,že sem pletete ten ledničkový kompresor.Absolutně nevhodný .Buď jezdím celý den z hřebíkem a pak ho vyměním za opravný knot bez foukání ,nebo gumu prorazím kamenem ,roxorem a je to na servis.Doma mám na běžnou údržbu několik let komresůrek s tlakovou nádobou .200litrů/min.Je to minimum.Nafouknu zadní kolo bez použití děla.To když ho musím rozebrat a dát hříbek zevnitř..Zdar
15. február 2011 10:08:47
a kolikrat se vam stalo ze predek mirne uchazi a vy delate 14 dni zadkem a kdyz delam s predkem tak se pak neda delat. A este se vam nestalo ze vam tatrovak nerekl ja nemam hadici , nebo zapplat mi 2litry nafty, a jinne podobne vymluvy