Téma: Strojničák - řidičák - profesák . . .

Autor

Správa


Honza Karela

Členem od: 09. 12. 2009
Příspěvků: 27

11. december 2009 12:52:02

Souhlasím, ještě si říkám, zda vůbec vydá živnostenský úřad, živnostenský list bez profesáku, ale to nevím.

Je vidět, že ti kteří si nehrajou na machry a v bagru něco umí si umí poradit.

Tak ať vám to chodí ! Jdu na noční, zatím se mějte.

Honza


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1852

11. december 2009 14:51:52

Tak zkráceně. Garantuju vám že policie nemá právo požadovat strojničák!! Teda jestli to právo někdo má. Za další tou spojkou za 200 byl myšlen normál kábl a ne telecom. A pokud vás to baví tak se proškolujte, dělajte prukazy, platte za to a je to. Já na zbytečnosti čas nemám a vyhazovat peníze se mi taky nechce. A poslední věc - vy vážně věříte tomu že když budeme všichni absolvovat školení na SP tak ubyde smrtáku??? Nebo že se tam někdo něco dozví??? Jak to tak poslouchám tak se tam pobavíte nad jednou vosou, odevzdáte za to čtyři tísíce a jste spokojeni že máte zase další prukázeček. Jo tak s tohohle jsem dávno vyrost. Opravdu nemám čas na blbosti.


Rreno Rreno

Členem od: 18. 03. 2009
Příspěvků: 229

11. december 2009 19:52:15

Hm,a já dal za to tisíců 8,a video s vosou sem neviděl happy to už asi ted nefrčí.Souhlasím s Machem,jen se divim že má furt sílu rešit dokola tu samou diskuzi.Každej at dělá jak myslí... Já osobně si SP dělal protože to vyžadovala pojištovna,aby mě pojistila na škody mnou způsobené.Když jsem jim tu komunistickou průkazku dones,tak mě zas tvrdili že by to šlo i bez toho.. Jestli ho mít či ne,je fakt každýho věc,zdá se mě zbytečný se tady kuli tomu dohadovat...

Bagrův zdar


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1852

11. december 2009 21:09:40

Je bych neřek že se dohadujem alespon já ne. Prostě řešíme dané téma a názory jsou rozdílné. Za 8 tisíc a vosa nebyla?? Koukám že uroven SP klesá když zdražili a z výuky odebrali vosu. A zrovna kvuli té vose jsem začal uvažovat že si SP udělám omg)


Honza Mešejda

Honza Mešejda
Členem od: 15. 07. 2009
Příspěvků: 383

11. december 2009 21:54:49

Zajimava diskuze a moc poucna,po me uz SP parkrat chteli,ale nic vaznyho.A k tem smrtakum-VSECHNO JE JEN V LIDECH!!!Musim souhlasit s Honzou,ze mit kryta zada je dobry,ale taky s Machem,protoze za chvilku budeme mit papir i na dychani!A TED TO NEJDULEZITEJSI,U SOUCASNEHO ZAMESTNAVATELE MUSIM MIT VSECHNY PAPIRY V CAJKU,JINAK BYCH SI DO ZEME NEKOP. Takze mam strojnicky,jerabnicky,vazacsky i profesni prukaz jo a od lonska i bansky pro praci v lomu.


Jan Čada

Členem od: 03. 01. 2008
Příspěvků: 776

12. december 2009 06:45:27

No vidíš .U zaměstnavatele musíš mít všechny papíry co potřebuješ k výkonu povolání v pořádku.Tak co teda tady ty ostatní pořád blabolej jestli mít SP a nebo nemít .Mach blábolí vo vose a že myslel elektrický kabel za dvě stovky,ale aby diskutoval s Karelou třeba o jeho názoru na to,jak se s těma hrdinskejma kecama dají viklat názory mladých lidí.A právě v týhle době,když tý práce je míň.Tak co by ten mladej vyhazoval prachy za kurz strojníka,když je to na hov...No ona vlastně žádná krize není.Naopak,vždyť kubík dřeva je o tísícovku levnější.Vy co to tady pořád optimisticky prohlašujete,tak buďte rádi,že nic nepozorujete.Já a moji známí,se shodujem,že krize je.Mám na mysli Zemní práce.
Karela napsal Machovi----Obdivuji Vás jak jste si jist, že Vám se nic podobného nemůže stát, protože nejdřív vyndáte lžíci z výkopu------Napsal mu to hezky a slušně.Já bych měl chuť mu napsat--Mít oprávnění je v první řadě slušnost,to v případě,že se poškozenému dívám do očí.Stát se může všechno.To další to už je jenom o kšeftu.Tam už bych to zkousnul.Nemáš papíry,sebral si mi kšeft?No asi si lepší.Jestli ne,tak tě vyhoděj a vezmou si mě.Já vím ,i tady je důležité mít papír.Kdyby ho měl Jančura ze Studentagenci,tak by koupil vlaky.Tak daleko mi hrabálkové ještě nejsme.


Honza Karela

Členem od: 09. 12. 2009
Příspěvků: 27

12. december 2009 12:46:38

Jo je o to slušnosti a o penězích, buď platíš a nevyděláváš, nebo neplatíš a vyděláváš, pan Mach se musí vyhýbat velkým stavbám a kopne si jen na soukromých pozemcích a raději se vždy při "průseru" dohodne a zaplatí.
Jen jsem nepochopil jeho poznámku o té policii, mě odepsali, že není pravda, že to nemohou kontrolovat, naopak, že ty kontroly provádějí, záleží na způsobu užití stroje (osa - podval), pak mi ještě psali, že mají právo provádět kontroly i při práci. Ale to je asi o umění číst, pro mě je jasná jedna věta :
!!! a pokud nějaký začátečník pujde a bude se řídit názory ve foru na internetu tak je to blázen.!!!!

čí je to citát, jistě víte, takže se prosím nikdo neřiďte ničími názory, jedinné, co je směrodatné jsou zákonné normy,

Čím víc vy, kterým to zatím bez strojničáku prošlo budete křičet, že ho nepotřebujete, tím dřív na to někdo skočí a pak znepříjemní život nám všem.
Díky předem !

Je to jako když maturitní komise přivře oko u maturity a žáček pak všude křičí, že se nikdo nemusí učit, protože to nepotřebuje, protože jemu to prošlo. Těm po něm už to komise pěkně osolí. Tak to chodí, lidská malost.

Ať se Vám daří a bez průšvihů, není to pak klidné spaní !

Honza


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1852

12. december 2009 16:02:22

Jan Čada
- Jen malej detail. Mít SP nemá se slušností vubec nic společného.


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1852

12. december 2009 16:05:22

Honza Karela
- Opět něco upřesním. Já se NEMUSIM vyhýbat velkým stavbám já o ně prostě nestojím. Vím jak to po těhle stavbách chodí a o tohle opravdu nestojím. Tolik s prominutím "vychcánku" totiž potkáte právě na těchto stavbách. A ano opakuji že jen blázen se bude řídit názory ve foru.At už je to názor muj nebo Váš nebo kohokoli jiného. Každý má snad svuj rozum a podle něho by se měl řídit.


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1852

12. december 2009 16:18:25

Honza karela- Mohu vás ujistit že pan Jan Melša který vám odpovídal na dotaz ohledně SP se plete. V případě že po me SP bude policie chtít při běžné jízdě po silnici nebo při hrabání mimo veřejnou komunikaci tak nepochodí a klidně se sejdeme u správního řízení a vzápětí soudu. Pokud ten policajt bude soudnej tak z toho vycouvá. Ano policie má možná právo kontrolovat puvod stroje nebo moji totžnost a nebo muj řidičák pokud jedu po pozemní komiunikaci ale ne muj strojničák. Mimochodem všiměte si jak to napsal kulantně - záleží na podmínkách provozu stroje na pozemní
komunikaci.
Pošlete prosím panu Melšovi dotaz at mi tuto větu vysvětlí. Je to napsané velice šikovně a výklad k tomuto muže být opravdu široký a hlavně rozdílný! A když to budete posílat zeptejte se ho jen tak pro zajímavost jak je to s profesákem a kolečkama v tacho. v případě že nákladák mám pro vlastní potřebu. Zeptejte se ho také jak toje v případě jeřábnického prukazu a jestli ho kontrolují. Hm..??? Vzápětí mužeme oslovit deset dalších a uvidíte jak se názorově budou rozcházet. A ještě se zeptejte prosím na jednu věc. Jak je to s SP pokud jsem jako zaměstnanec a nebo pokud se strojem jezdím jen já osobně a jsem zároven majitel.


Honza Karela

Členem od: 09. 12. 2009
Příspěvků: 27

13. december 2009 18:48:46

Dobrý večer Pane Mach,
Dané otázky nemám za potřebí zadávat, i ta kterou jsem zadal byla jasná. Nejdříve Vás požádám o konkrétní znění přestupkového zákona, či jiného zákona ve kterém se píše Vámi deklarovaná, leč do posud ničím nepodložená tvrzení o nemožnosti kontroly ze strany policie.

Dále profesní průkaz a tzv. kolečka, dnes již digitální karty, skutečně nemusíte mít při jízdě pro vlastní potřebu, danná skutečnost je již dávno známa a není žádnou novinkou. Profesní průkaz je česká novinka a ačkoliv vychází z nařízení ES 561, je vyžadován pouze na území ČR. Nařízení ES 561 nahradilo nařízení EHS 3820, u nás musí řidiči, toto nařízení dodržovat od vstupu ČR do EU, neboť toto nařízení platí uvnitř jednotlivých států a při jízdě mezi členskými státy EU, za předpokladu, že při této jízdě, nebude jeto po uzemí nečlenského státu, jinak platí ustanovení dohody AETR .....

EHS 561, i AETR zajišťují řidičům právo na odpočinek a zajišťují, že bezpečnostní přestávky jsou výkonem - tudíž placeny, ... u českých řidičů, snažících se porušit kde co, i to co jejich kolegové pracně vystávkovali je největší snahou najít cesty jak uvedená nařízení porušovat, a tak mnohdy jezdí tzv, jen za diety, ale to je na dlouhé povídání.
Stejně jako fakt, že devadesát procent kamionů je na leasing, pojištěno, náklad je pojištěn a zaměstnavatelé se chovají tak, že buď řidič dojede, a pak zaplatí přepravce, nebo se cestou zabije a pak zaplatí pojišťovna.
Řidiči mají právo na přestávky, mají právo, na diety a mají právo na informace.
Dodržování EHS a AETR na území ČR spadá mimo jiné do působnosti celní správy a po vstupu do EU, kdy pracovníci celní správy přišli o práci, byly na tuto činnost speciálně vyškoleni, stejně tak jako na systém Premid. Dle osobních setkání vím, že se v dané problematice orientují lépe, než někteří od policie, ale já to uznávám s ohledem na rozsah působnosti.

Pohyb stavebního stroje se řídí vyhláškou ministerstva (tu jistě znáte), zde je stanoveno, který stroj, a v jakém rozsahu musí ovládat strojník s platným průkazem. Neustále tu zkoušíte vy mě, teď se zeptám já Vás, všichni víte, že na nakladače není vždy potřeba strojničák (stejné je to i u dozerů) kdo z Vás ví, JAKOU PODMÍKNU MUSÍM SPLNIT, ABYCH NEPOTŘEBOVAL STROJNIČÁK NA NAKLADAČ ? U rypadel je to trochu jinak.
Vyhláška nerozlišuje použití pro soukromou potřebu, tudíž, je jedno zda stroj řídite z plezíru, či ziskově.

A teď k tomu, co tu stále omíláte, pokud se dostanete k správnímu řízení podle zákona 361, jste ve smyslu vyhlášky (tu jistě znáte) nepostižitelní, ale pokud na silnici proběhne kontrola i podle vyhlášky případné správní řízení nevyhrajete.

Ano skutečně si myslím, že vás v kurzu něco naučí. Ano, skutečně si myslím, že pokud budou mít všichni profesáky je šance na snížení pracovních úrazů.
Ale je to v lidech, musíte mít zájem se něco naučit, hrát v lavici hry na počítači, nebo přijít ve čtyři ráno z hospody a pak v kurzu spát.... Stejně tak je to na školiteli, vy platíte, vy musíte požadovat informace a pokud je školící středisko jen o tom vybrat peníze tak varujte kolegy ať jdou jinam. Nikdo vás nenaučí cit v ruce, obsluha stroje je umění, a jsou i ješitové, kteří si myslí, že umí a umí prd !

Už tady plácáme dost dlouho, zatím jsem od Vás pane Mach neslyšel žádné pádné argumenty. Občas popřete sám sebe, zkuste mi pro vaše názory najít konkrétní oporu v zákonných normách.

Pokud nebude potřeba žádný profesák, možná většina z Vás přstane bagrovat, možná budou bagrovat brigádnící z východních zemí, za menší peníze. Stejně si ale trvám na svém, je lepší si krýt záda, když nemáte dost peněz na účtě.
Honza


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1852

13. december 2009 19:24:06

Nevím že bych někde popřel sám sebe. Myslíte tím že jsem řekl že podle příspěvku ve foru se muže řídit jen blázen??? Ale tím nepopírám co jsem řekl dříve. Jen mi je divné proč panu Melšovi nechcete položit mé otázky. Protože oba víme že když je položíme deseti ruzným lidem tak že odpovědi budou ruzné a protichudné. Takže vy se samozřejmě budete řídít tou odpovědí která Vám bude vyhovovat že??? Jinak Váš výklad čísel zákonu a vyhlášek je obdivuhodný ale opravdu se mi nechce to vyhledávat na netu a zavalit Vás podobným množstvím čísel. To myslím nikam nevede a neřeší to danou věc. V otázce o tom co má právo policie kontrolovat se řídíte odpovědí pana Melši a nebo to máte též podložené nějakým zákonem či vyhláškou??? Já tvrdím že na toto policie právo nemá. Už jsem tu jednou dával krásný příklad a uvedu jej znovu. Když muj dvanáctiletý syn bude jezdil po louce s nákladákem myslíte že policie má právo něco udělat? Nemá a to jsem si zažil na vlastní kuži když nás udal náš soused. A to samé je to s bagrem.Na pozemní komunikaci muže policie požadovat prukaz k řízení vozidla a tot vše. Je to asi jako když po silnici pojedete s jeřábem. Postačuje bohatě řidičák ale jařábák mít nemusíte. Jak jsem říkal všiměte si toho jak kulantně pan Melša odpověděl. A pokud na silnici proběhne kontrola a policista nedostane strojničák který bude požadovat tak se stane co??? Já Vám to řeknu. Vubec nic. Leda že by mě vzteky zastřelil. A ještě k těm uazum. Opravdu si nemyslím že profesák z někoho udělá zodpovědného pracovníka. Kdo má rozum tak snad vidí co dělá a bude se chovat zodpovědně. Kdo je lempl a riskuje toho to neodnaučí ani v kurzu.


Farmář M.

Členem od: 08. 10. 2007
Příspěvků: 116

13. december 2009 22:52:35

Bohužel v hodně věcech má pan Mach pravdu. Strojničák i profesák by měly cenu, kdybychom nebyli v českém Kocourkově, kde se všechno dělá ve stylu aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Takže se vše obchází, falšuje apod. No mezi náma není divu, ve společnosti, kdy už ani jeden profesionální právník není schopen zvládnout všechnu legislativu a přitom pro každého řadového občana platí, že neznalost zákona neomlouvá…
Získání profesáku jsem absolvoval asi před třemi lety a strojničáku letos v létě. Vůbec jsem nehledal cestu jak tato průkazy získat bez námahy, oslovil jsem jen pro mě nejbližší organizace zabývající se těmito školeními. Byl jsem připraven projít skutečnou výukou a zkouškami, ale oba kurzy byly fraška. Docházka se falšovala, většina lidí přišla jen na „zkoušky“, výuka se řádně zkracovala, žádná praxe neprobíhala, „zkoušky“ byly symbolické atd. Nedalo mi to prostě vůbec nic, jen ony dva průkazy. Takže kdyby mě daná problematika nezajímala a nesnažil bych se něco dozvědět sám, tak jsem po těch kurzech stejně nevzdělán a stejně nebezpečný svému okolí jako bez nich.


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2079

14. december 2009 08:37:03

Pro Farmáře M. – frašku z toho často dělají samotní školitelé, to máte velmi smutnou pravdu. Doufám, že je dotyčné školicí středisko uvedeno alespoň v tomto seznamu:

http://www.gradua.cz/data/files/6...arizeni-obsluh-stavebnich-stroju.pdf

Pokud ne, není to průkaz vystavený na základě vyhlášky č. 77/1965 Sb.

A teď zpátky k diskuzi pana Karely s panem Machem. Obdivuji Vás pane Karelo, že jste se do toho takto vložil. Hluboký souhlas, snad jen – když si někdo dělá strojnický průkaz, například na nakladače, a má v té době ŘP sk. B a posléze si udělá ŘP třeba na traktor, může poté rovnou pracovat a jezdit s větším nakladačem, aniž by kvůli tomu musel znovu do kurzu. Ale to jen mimochodem, vidím, že hlavní spor se točí kolem toho, zda má policie právo kontrolovat SP. Někde ho policie kontroluje, někde ne, ale jisté je, že strojník při přejezdu po komunikaci strojnický průkaz mít nemusí. Proč? Protože vyhláška č. 77/1965 Sb. se vztahuje jen na zemní a stavební práce, pro jakoukoliv jinou činnost není SP potřeba. Ale v případě nehody a následného soudního procesu se bude zkoumat, zda bylo ze strany zaměstnavatele učiněno vše proto, aby k nehodě nedošlo. A když se ukáže, že posadil kluka z traktoru rovnou do bagru a řekl mu jeď, aniž by ho někdo se strojem seznámil a zaučil, tak to nebude úplně v pořádku. Takže bez SP ano, ale až po seznámení se s daným strojem.

S tím také souvisí má odpověď na Váš kvíz – pro práci s nakladačem obsluha nemusí mít strojnický průkaz v případě, že neprovádí zemní a stavební práce a zároveň není v návodě k obsluze uvedeno, že strojnický průkaz mít vždy. Takže například, když budu nakládat balíky slámy, hrnout hnůj, převážet krmivo,… Ještě je tady jedna varianta, kdy nemusím mít strojnický průkaz, a to když jsem v zácviku pod stálým dozorem.

Jen jsem nepochopil, že u rypadla je to jinak než u nakladače a dozeru, to mi prosím vysvětlete. Mám totiž za to, že je to stejné. Když budu mít na rypadle drapák na kulatinu a budu na pile vykládat dřevo z vagónů, nejsou to zemní ani stavební práce a SP tudíž nepotřebuji.


Honza Karela

Členem od: 09. 12. 2009
Příspěvků: 27

14. december 2009 15:09:18

To je snadné najdete to ve vámi citované vyhlášce v § 1odst. 2 písmeno pod písmenem d), h), neníli to nařízeno pod písmenem q) (hádanka zní 35k)

zde je i uvedena ta sporná věta "v souvislosti s prováděním stavebních a zemních prací", to znamená, že při jízdě po pozemní komunikaci není třeba strojničák, jen pokud se jízda neuskutečňuje ve výše uvedené souvislosti. No já s bagrem většinou jezdil bagrovat, nebo z bagrování a to považuji za přímou souvislost, ale výklad nechám na každém z vás, po započetí práce je to bez diskuse.

Dilema nezní, zda můžu nebo nemůžu jezdit po silnici, či zda mě má právo někdo kontrolovat.
Dilema je, zda můžu na veřejném foru navádět ostatní k nedodržování vyhlášky, aniž bych je varoval, že mě to sice vyšlo, ale jim se to může šeredně nevyplatit.
Pan Mach mi na to odpověděl sám, že kdo by se řídil názory zde prezentovanými byl by blázen.

Takže pánové neřiďte se názory, ale platnými zákonnými normami !


Honza Karela

Členem od: 09. 12. 2009
Příspěvků: 27

14. december 2009 15:14:16

Ještě jedna otázka zde visí, zda ti co jezdí bez dokladů a bez živnostenských listů, pod cenou, neberou práci a nesrážejí ceny ostatním.
To je totiž snadné jezdit pro "osobní potřebu" a nechat si za to zaplatit. Ale to už je úplně o něčem jiném.
Nikdo z vás mi zde neoponoval platnou zákonnou normou, jen tím "Nás nikdo nekontroloval - tudíž to není potřeba " to nepovažuji za argument.
Honza


Jan Luksik

Členem od: 15. 05. 2008
Příspěvků: 122

14. december 2009 15:37:04

Podvodnik podvodnikem zustane... Podvodnik aby dodrzoval zakon ? To uz by preci nebyl podvodnik. Nic si nevydelal.. To po nem preci nemuzete chtit...


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2079

14. december 2009 15:59:24

Nakladač o výkonu 25 k
Nakladač o výkonu 25 k

Děkuji za objasnění Honzo. Ano, to je třetí případ, kdy obsluha nakladače nemusí mít průkaz strojníka (nakladače s výkonem motoru do 35 k). Tyto „pidinakladače“ se ale uplatňují většinou v zemědělství nebo zahradnictví, na stavbách se s nimi člověk prakticky nesetká. Nicméně už je mi tím pádem jasná i ta spojitost s dozery, u kterých je SP povinný až od výkonu 50 k. Ale týká se to jen kolových dozerů, u pásových dozerů je SP povinný vždy.


Milan Kudláček

Členem od: 08. 11. 2009
Příspěvků: 17

14. december 2009 17:27:57

Pánové dovolím si také zareagovat na některé zde uvedené - hlavně ohledně toho, že na jiné než stavební práce strojnický průkaz být nemusí: na tom jsme se vloni šeredně spálili! Provozujeme nakladače v zemědělství a v naprosté většině pro vlastní potřebu a navíc ve značné části ještě v našich vlastních uzavřených areálech. Před pár lety jsem na tomto webu našel Průvodce problematikou strojních průkazů (či tak nějak) od p. Gally. Tam jsem vyčetl že pro práce s hnojem a slámou není tento průkaz nutný. Navíc spousta zaměstnanců nepracuje jako strojníci, ale používají nakladač jako pomocný prostředek jen pár hodin denně a po zbytek se např. starají o dobytek. Bohužel vloni se u nás stal smrtelný úraz právě takovému pracovníkovi - následovalo obrovské vyšetřování a prověřování a policie a bezpečáci šli samozřejmě po tom, jaktože neměl strojničák. Tonoucí se stébla chytá, volal jsem všude možně, nakonec i tomu p. Gallovi a ten mi nakonec řekl, že tak to vůbec nemyslel a jestli jsem to pochopil tak že mimo stavební práce mít průkaz nemusí tak je to chybný výklad a musí se článek nechat upravit atd. Dal jsem se tedy do dalšího pátrání a mimojiné se pídil po průkazech nutných pro práci s teleskop. manipulátory, které jsou dost specifickou skupinou a pracuje s nimi u nás několik desítek lidí. Volal jsem do různých škol strojníků, rúzným bezpečákům soukromým i na úřady, dodavatelům strojů atd. - výsledek katastrofální - co člověk, to názor, v podstatě jsem se dověděl, že čím víc průkazů si lidi udělají, tím líp, ale který je ten, správný průkaz, který nás příště zachrání od průseru a tučné pokuty (nedokážu říct, jak velkou část pokuty měl na svědomí právě ten chybějící strojníčák) nikdo nedokázal přesně říct. Nakonec mi okresní bezpečák řekl, že rozhodující je vždy to, co předepisuje výrobce v návodu k obsluze, tam to prý musí být. Tak jsem jich pár prozkoumal a totální fiasko - byly to např. doslovné překlady anglických manuálů, kde jsou přeloženy a ocitovány normy platné v Británii... Takže nakonec ´putovalo několik desítek zaměstnanců na strojnické kurzy za nemalé peníze ale stejně mám pocit, že až se příště nedejbože něco stane, tak to nebude žádná sichrovka. A už vůbec ne u těch teleskopůsad


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2079

14. december 2009 20:29:13

Děkuji za Váš neradostný příspěvek pane Kudláčku. Pan Galla mi o tom říkal, potom jsme článek upravili tak, aby byl „na stranu bezpečnou“. Za sebe k tomu mohu jen zopakovat dvě věci, které jsem zmínil ve svém předchozím příspěvku:

1) Pokud návod k obsluze nařizuje obsluze strojnický průkaz, musí ho mít obsluha stroje i v zemědělství a kdekoliv jinde. Toto ale bývalo napsáno u starých slovenských nakladačů, dnes na to v návodech pravděpodobně už nenarazíte.

2) Nelze do stroje posadit někoho, kdo o něm nic neví. Nemusíte ho hned hnát do kurzu strojníků (i když tím nic nezkazíte a máte relativní klid), ale musí ho osoba odborně způsobilá (určí ji zaměstnavatel) poučit o obsluze stroje. Udělá se o tom zápis, ve kterém je uvedena osnova školení a popis, jak byly znalosti a dovednosti ověřeny. To by mělo platit i pro každé přídavné zařízení zvlášť (vidle na hnůj, lopata s přidržovačem nebo co všechno můžete používat).

Jsou to mé čerstvé poznatky z kurzu lektorů odborného výcviku obsluh stavebních strojů, kterého jsem ze zúčastnil, abych zjistil názory nejpovolanějších na tyto sporné věci. V každém případě v praxi to chodí přesně tak, jak popisujete – když se opravdu něco stane, chtějí všichni vidět možné i nemožné papíry a doklady, často i nad rámec zákonných povinností.


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1852

15. december 2009 08:13:01

Honza Karela
Dovolím si nesouhlasit s tím že bych někoho něco naváděl! Mimochodem vy se řídíte názory ve foru??? A krásně to řekl pan Galla - že totak nemyslel. To je super odpověd od pána jehož názory se tu považují za svaté... No nic at si každý udělá svuj obrázek....


Honza Karela

Členem od: 09. 12. 2009
Příspěvků: 27

17. december 2009 16:10:49

Pane Kudláček, pokud se předmětný úraz stal skutečně při nakládání hnoje, bránil bych se, neboť vyhláška hovoří o zemních, nebo jiných stavebních pracích, za zemní práce se zde považují práce pro stavebnictví dle ČSN 73 3050.
Co se týče skutkové podstaty prací konaných výhradně v uzavřených areálech, je z pohledu vyhlášky 77/1965 Sb naprosto jedno jestli konáte pouze pro svoji, či cizí potřebu a na vlastních či cizích pozemcích stejně je jedno zda pro svou, či cizí potřebu.
Jinak děkuji, protože Váš přípěvek přesně vystihl to o čem tu píšu, každý by měl zvážit než sem vloží nějaký přípěvěk nabádající k nedodržování platných zákonných norem.


Honza Karela

Členem od: 09. 12. 2009
Příspěvků: 27

17. december 2009 16:22:13

Pane Mach pročetl jsem Vaše příspěvky v několika rubrikách a několikrát se tam opakovalo, že strojnický průkaz není potřeba, radil jste nováčkům ať si praxi orazítkují sami, apod.
Osobně to považuji za navádění. Od počátku této diskuse netvrdím, že se současnou podobou vyhlášky souhlasím, jsem ochoten i podepsat petici na její změnu, ale nejsem ochoten se stotožnit s názorem, že zdejšími příspěvky by se řídil jen blázen.
Trváte-li na svém názoru, že pokud se někdo řídí příspěvky na tomto foru je blázen, může to znamenat, že vaše příspěvky jsou jen vaší hříčkou. Zdá se mi to nesolidní vůči ostatním bagrákům, ale pravda je, že to stále opakujete, tak to tak asi bude.
Pro ty ostatní: Řiďte se jen platnými zákonnými normami !
Honza


Honza Karela

Členem od: 09. 12. 2009
Příspěvků: 27

17. december 2009 16:31:40

Ještě jsem si vzpoměl pane Kudláček,
nenašel jsem ve vyhlášce zmínku o tom, že by o tom zda mít, či nemít strojnický průkaz rozhodoval technický průkaz stroje, či návod (v tom by mělo být uvedeno zda se jedná o rypadlo, či nakladač apod.)
Osobně bych se obrátil na minesterstvo s žádostí zda či ten či onen stroj podléhá vyhlášce (ne vždy je snadné získat závazné stanovisko minimálně by se měli vyjádřit k § 1 odst. q)

Dodneška mi nikdo neodpověděl dostanete živnostenský list bez strojnického průkazu na práci s bagrem ?


Jaroslav Kučera

CAT 428 D
Členem od: 27. 11. 2007
Příspěvků: 241

17. december 2009 18:59:22

Co to je za otázku? Jak souvisí vydání ŽL se strojničákem? Na vydání ŽL ho pochopitelně nepotřebujete.

CAT 428 D, CAT 305C CR - http://www.zemnipracekucera.wbs.cz


Honza Karela

Členem od: 09. 12. 2009
Příspěvků: 27

17. december 2009 20:14:41

Jen mě to zajímá pane kučera, jsou živnosti volné, živnosti vázané, či jak se to jmenuje.
Tak mě zajímá jestli člověk který chce podnikat s bagrem potřebuje splnit nějaké podmínky, nebo jestli ŽÚ vydá oprávnění komukoliv.
Takže komukoliv.
Dík.
Honza


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1852

17. december 2009 21:10:15

Honza Karela
- Nemyslím jen toto forum ale celkově diskutování na netu ale vlastně i osobně. Vy pokud do něčeho pujdete tak si také nejdříve zjistíte jak je postavený zákon nebo vyhláška a hlavně jestli za její nedodržení je vubec nějaký postih a nebo je to jen blábol a pote si uděláte vlastní usudek. Nebo se spolehnete co padne na nějakém foru a bezmezně tomu věříte??? Mě když někdo bude tvrdit jak potřebuji strojničák tak rozhodně neudělám to že si ho hned poběžím udělat. Stojím si za tím že nikoho nenavádím ale je to jen moje rada a názor. Mimochodem s těma 400 hodinama praxe jsem to opravdu napsal a sám cítíte že to je neskutečná hovadina. A jaký je rozdíl když si to potvrdí sám a nebo mu to za flašku potvrdí soused???? Zádný... Je to něco jako když se razítkuje praxe na získání živnostáku. Snad i ta uřednice ví že to je blbost protože jsem zažil případy kdy jsem potvrdil 6 let praxe klukovi co mu bylo 19 let. Bud ta uřednice byla tak hloupá že jí to nedošlo a nebo se k této nesmyslnosti postavila jako soudný člověk. Vy také stále opakujete to své dokola. Ale jo tak to má být máte svuj názor a já Vám ho neberu ale nechte at se každý rozhodne sám dle svého rozumu. A pokud čtete toto forum tak víte že tohle už jsem tu psal i v minulosti. Všichni víme jak tahle vyhláška je absurdní a na co nám všem je a hlavně každý si dodružuje jen to co se mu hodí. Viz mnou zminovaný problém okolo jeřábáku. Nebo odborníci jako je pan Galla kerý pak řeknou - jé pardon já to tak nemyslel. Tak o čem to vypovídá? Jo a k tomu živnostáku. Ano dostanete ho. Nikoho totiž nezajímá čím ty práce provádíte jestli bagrem nebo lopatou. Stroj vlastnit mužete ale kdo ho řídí je druhá věc. Je to jak s autem. U přepisu neřeší jestli máte jako vlastník řidičák.


Honza Karela

Členem od: 09. 12. 2009
Příspěvků: 27

18. december 2009 15:23:54

Pane Mach
jestli jsem dobře pochopil nepovažujete diskuse na tomto foru, ani na netu, dokonce ani osobně, za možný zdroj informací a proto píšete, to co píšete a neobáváte se, že by se vašimi radami někdo řídil.
Ano, taky názor, já osobně beru i toto forum jako zdroj informací a domnívám se, že je pravděpodobné, že se radami, zde psanými, někdo řídit může.
V tomto bodě diskuse ztratila smysl, prezentujete své názory a zároveň předpokládáte, že se jimi nebude nikdo řídit.

Pro ostatní: Můžete souhlasit s panem Machem, že profesák nepotřebujete, protože ho nikdo nemůže kontrolovat. Pak ovšem musíte počítat s tím, že pan Mach nepočítá, že by se jeho názorem někdo z vás řídil !
Nebo se můžete řídit mou radou a "krýt si záda" já doufám, že se mou radou někdo řídit bude.

Máme sice falešné diplomy právníků, ale oni mají poněkud jiné příjmy na případnou obhajobu oproti bagristům a vždy jde o penízem, máte na to ?

Hezké vánoce a ať se Vám daří !


Daniel xdand

Daniel xdand
Členem od: 13. 09. 2007
Příspěvků: 248

18. december 2009 19:18:01

pro ukončení hadk jestli strojničak ano nebo ne by mohl pomoci tenhle članek který je na těchto strankach:
http://strojnici.skoleni.sweb.cz/...soubory/Page571.htm#iformSTRopakované
myslim si že tento odkaz už tu byl ale nejsem si ist ale neuškodí ho zopakovat je podle meho dobře spacovan a není to jen dohadovaní ale vytažky ze zakona a vyhlašek a nazor si udělajte sami
ja si ho udělal a podle meho vykladu strojničak potřebujete a je to nejednoduší nejistějšía jak prokazat odbornou spusobilost obsluhy sice je to spiš o opakovaném skolení ale da se to aplikovat i na zakladní kurz(skolení BOZP)
V souvislosti se schválením NAŘÍZENÍ VLÁDY č.591/2006 Sb.

ze dne 12. prosince 2006

o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích

byla zrušena vyhláška č.324/1990 Sb., ve které byla stanovena povinnost opakovaného školení a přezkoušení strojníků stavebních strojů každých 24 měsíců.

V současné době tedy platí pro opakované školení Zákoník práce, podle kterého o opakovaném školení rozhoduje zaměstnavatel (viz. citace zákona):


ZÁKON 262/2006 Sb.

ze dne 21. dubna 2006

zákoník práce

§ 103 (2) Zaměstnavatel je povinen zajistit zaměstnancům školení o právních a ostatních předpisech k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, které doplňují jejich odborné předpoklady a požadavky pro výkon práce, které se týkají jimi vykonávané práce a vztahují se k rizikům, s nimiž může přijít zaměstnanec do styku na pracovišti, na kterém je práce vykonávána, a soustavně vyžadovat a kontrolovat jejich dodržování. Školení podle věty první zaměstnavatel zajistí při nástupu zaměstnance do práce, a dále

a) při změně

1. pracovního zařazení,

2. druhu práce,

b) při zavedení nové technologie nebo změny výrobních a pracovních prostředků nebo změny technologických anebo pracovních postupů,

c) v případech, které mají nebo mohou mít podstatný vliv na bezpečnost a ochranu zdraví při práci.

(3) Zaměstnavatel určí obsah a četnost školení o právních a ostatních předpisech k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, způsob ověřování znalostí zaměstnanců a vedení dokumentace o provedeném školení. Vyžaduje-li to povaha rizika a jeho závažnost, musí být školení podle věty první pravidelně opakováno; v případech uvedených v odstavci 2 písm. c) musí být školení provedeno bez zbytečného odkladu.

Doporučuji, aby termín opakovaného školení zůstal zaměstnavatelem zachován, tedy každých 24 měsíců. Není vhodné, aby zaměstnavatel stanovil delší lhůty opakovaného školení, nebo aby opakované školení zrušil. V takovém případě by musel zaměstnavatel řádně zdůvodnit, že právě v jeho firmě nepředstavují stavební stroje zvýšenou míru rizika (a především v případě pracovního úrazu nebo havarie by se toto velice těžce dokazovalo).

Pozn. Pro kvalifikaci obsluh stavebních strojů stále ještě platí VYHLÁŠKA č. 77/1965 Sb. ministerstva stavebnictví ze dne 28. června 1965 v platném znění (nyní spadá pod Ministerstvo průmyslu a obchodu)

o výcviku, způsobilosti a registraci obsluh stavebních strojů

a touto vyhláškou jsou stanoveny skupiny strojů, k jejichž obsluze je třeba mít příslušnou kvalifikaci – průkaz strojníka vydaný Ministerstvem průmyslu a obchodu.


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1852

18. december 2009 20:09:14

Honza Karela
- Ale já nemužu říct že předpokládám že se tím nikdo řídit nebude. Stále to stáčíte tam kam se vám to hodí. Ano je tu mnoho užitečných informací ale je tu i mnoho témat kde si každý musí udělat svuj usudek a to je to co říkám. Vy stále jen tlačíte lidi do toho že jen ta vaše pravda je ta pravá a pro jistotu jste schopný jim doporučit at si vozí i očkovací prukaz. Vždyt je to jistější a nic tím nejde zkazit že??? Vy tady stále jen protlačujete SP a většina s váma i souhlasí ale už jim je jedno že třeba většina z nich nemá jeřábák ale to si umí krásně oduvodnit. Ale to je jen příklad o kterém tu nikdo nechce slyšet. I vy si vyhlášku vykládáte po svém a jak se Vám to hodí a jako dukaz své pravdy Vám stačí odpověd jednoho člověka. Oslovil jsem odbor dopravy a policii jak se vlastně věc má. Bylo mi ustně odpovězeno že policie v žádném případě nemá právo kontrolovat SP a jediné co mohou je kontrola příslušného řidičáku na pozemních komunikacích. Mimo ně mají právo ještě kontrolovat puvod stroje a vaše doklady jako je občanka ale ne řidičák. Upozornuji že odpověd byla ustní. Žádal jsem písemnou ale bylo mi od vedoucího sděleno že ji dostanu ale hned to nejde. Proč? Protože ani oni neví co mají kontrolovat a jejich názory jsou kus od kusu jiné. Ale na tuto odpověd si rád počkám. Jen tak na okraj v případě profesáku a kotoučku se jich většina schoduje že ani jedno potřeba není ale jednotný také nejsou. Druhá otázka se kterou si nevěděli rady bylo jaký je rozdíl jestli to provádím jako firma nebo jako kámoš bez uplaty. To už byli uplně v pr... No myslím že mají nad čím přemýšlet. Ještě jednu věc vám povím. Až bude strojničák vypadat tak že vás tam posadí do stroje, ukážou, vysvětlí, najezdí s váma nějaký počet hodin, dají vám užitečné informace o provozu a udržbě, ale hlavně si odjedete v tom stroji dejme tomu těch 400 hodin ,nebo jiný počet to je jedno, tak ano pak povím má to smysl a každý nováček at to absolvuje. Jak autoškola. Tam si svoje také musíte odjet, někdo víc někdo mín podle potřeby ale to má smysl! Ale nemá smysl si dojít pro prukaz s potvrzenejma 400 hodinama praxe od souseda, odsedet si tam svoje a za 8 tisíc se podívat na vosu. Co tohle má za smysl????? Připomíná mi to vydávaní lešenářského prukazu. Osobně jsem stál ve frontě a borec to tam za 500 štemploval jak na běžícím pásu. Po tomto jsem prohlásil že této komedie se nikdy už nehodlám zučastnit. At tomu dají nějakou uroven a pak povím ano tohle má smysl a to těm nováčkum něco dám ale takhle???? A poslední věc co řeknu je k těm právníkum. Z vašeho příspěvku cítím určitou nenávist k těmto lidem a výsměch že vystudovali v Plzni. Mnoho lidí v te Plzni to vystudovalo poctivě a jsou opravdu dobří právníci a to mluvím z osobní zkušenosti ale vím že mnoho z nich podvodem ale to se už vědělo dávno. Léta se pohybuji mezi lidma at vzdělanýma tak ldima se základkou a opravdu tupejma ale jedno vám řeknu. Je u mě ubožák ten kdo nadává na právníky a znevažuje jejich práci jen proto že jsou většinou bohatý ale přitom tu šanci měl každý. Jo holt uspěch se neodpouští. Ale opačně odsoudím právníka který znevažuje práci dělníka. Jsou lidi a lidi a potkáte právníka šmejda ale uplně stejně i třeba toho bagráka šmejda. Jednou máme ve vínku to jaký jsme a to co děláme nás nezmění!!! To jsem ale odbočil při té narážce na Plzenské právníky. Mimochodem pokud vím za co se peru tak ano já na toho právníka mám a postavím se komukoli at jsou to uřady nebo třeba policie. Lidi nejsme ovce které musí jen tupě pochodovat jak nám řezník velí. Znáte to heslo? - Vedte nás kamkoli ale hlavně nás vedte. Tak takhle fakt ne. Alespon já ne. A jsem ochoten rozpoutat to že získání SP se změní a doufám že k lepšímu. Klidně i za cenu že bude jednou tak dražší. Ridičák také stojí odhadem 100 000 ale naučí vás řídit a plně souhlasím. Oproti tomu profesák vám nedá nic a SP to samé. Za 8 tis si to tam všichni odsedí a školící střediska si mnou ruce. Náklady minimální a zisk jistý. Kdežto autoškola??? Třeba jen udržba, pojistky a provoz toho kamionu. A proto at ten řidičák stojí takovej ranec.


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1852

18. december 2009 20:11:04

Daniel xdand - A co když jsem sám sobě zaměstnavatel??? A všímáte si jak je to kulantně napsané? jak široký muže být výklad?


Honza Karela

Členem od: 09. 12. 2009
Příspěvků: 27

19. december 2009 09:36:24

Krásně jste tu vyspěl pane Mach, už uznáváte, že by se vašimi radami mohl někdo řídit.
Děkuji.

Honza
PS: ta vosa, ze které si děláte legraci, měla na svědomí utrženou ruku člověka a představte si měl rameno venku z výkopu, takže se mu nemělo nic stát.

Jinak se těším na novou vyhlášku pod vaším taktem, třeba nám nastíníte obsah školení, když se vám bezpečnost, obsluha, konstrukce a údržba strojů zdají zbytečně prosezené hodiny.


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1852

19. december 2009 10:33:59

Honza Karela
- No slovo "vyspěl" si myslím že je trošku mimo. Kéž by se to podařilo hlavně Vám. Bez urážky... Ano myslím si že školení na SP by mělo být hlavně o provozu stroje a tot vše. Udžba stroje nemá být součástí protože ta je ruzná a hlavně většina řidiču to řeší servisem. To je jak v té autoškole. Nač učit lidi měnit žárovky, kola a to jak funguje převodovka nebo motor. Většině lidí je to ukradený a netřeba je tím zatěžovat. A jsem rád že k tomu dospěli i u nás a už se to neřeší. Vzpoměnte si všichni jak v autoškolách hustili hlavně do holek jak co funguje. K čemu? Ta holka chce aby to jelo a víc neřeší a když to nejede tak se zavolá žlutej anděl. A bezpečnost práce? Jak chcete naučit lidi zodpovědnosti??? To se přece nedá naučit na žádném školení. Ten kdo má v sobě riskování tak ho nezměníte.


Daniel xdand

Daniel xdand
Členem od: 13. 09. 2007
Příspěvků: 248

19. december 2009 10:53:23

ano pane machu zakony se dají vykladat ruzně kdyby byli jednoznačné tak pravnici nemají co dělat
k tematu co má pravo policie kntrolovat při silniční kontrole je v zakoně o provozu na pozemních komunikacích a tam nic o strojníčaku není taže na ně pravo nemají ale když ho mam proč im ho neukazat ať mam klid a dají mi pokoj zatím se mi to vyplatilo
další věc jsou kurzy je tam plno zbytečností ale taky některé užitečné věci a zalezí jen na školiteli jek ho povede a co ty lidí naučí a další věc je jestli te člověk ma zajem se něco naučit a nebo jen si to odsedět at už mu dají prukaz a ma pokoj a zakony a vyhlašky mužou byt jaké chtějí ale zaletí co stoho lidi udělají u nas bohužel kazdy chce vse ojebat ať to je co nejedoduší a tak to potom vypada


Honza Karela

Členem od: 09. 12. 2009
Příspěvků: 27

19. december 2009 18:44:48

Pane Danieli co se týče toho školení plně s Vámi souhlasím, co se týče té policie je to trochu složitější. Většina žije v představě, že policie bdí jen nad zákonem o pozemních komunikacích. Ano pokud Vás budou kontrolovat podle 361 stačí vám jen řidičák, nepotřebujete ani občanku. Budou-li současně provádět i kontrolu osoby, už je to jiné. A nikde není napsané, že nesmějí kontrolovat podle vyhlášky 77/1965 Sb.
Provádějí se kontroly za účasti policie, celní správy, živnostenského úřadu a vpřípadě vážení i krajského úřadu, zatím to odnášejí většinou kamioňáci a autobusáci.
Ale jak napsal pan Mach policie vám nedá písemně, že vás nesmí kontrolovat, protože to není tak jednoznačné.

O tom Však tato diskuse není. Jde o to, že tu některými jedinci bylo prezentováno, že strojničák není potřeba, neboť ho nemůže nikdo kontrolovat. A že pokud vyndáte rameno z výkopu dřív než tam pustíte dělníky, nemůžete způsobit pracovní úraz.
Osobně s tím nesouhlasím a tvrdím, že by se mohlo stát, pokud by se tímto někdo řídil, že se dostane do zbytečných problémů, což se pan Mach snaží vyvracet.
Honza


Honza Karela

Členem od: 09. 12. 2009
Příspěvků: 27

19. december 2009 18:53:56

Pane Mach píšete, že školení by mělo být především o provozu stroje, nikoli o údržbě a o tom jak stroj funguje. Popravdě provoz stroje je především údržba a to jak stroj funguje. Ale asi jste chtěl napsat o ovládání stroje, nebo ne?
Honza

Jinak bych rád viděl autoškolu kde vás naučí jezdit, jsou-li hodně poctiví po 14 výjezdech předvedou vyděšeného žáčka ke zkoušce a on při troše štěstí přeskáče pár křižovatek, zaparkuje, rozjede se do kopce, napíše test a odpoví na otázky z techniky, tím splní literu zákona 247 a pak už je na něm aby se vyjezdil. Nebo ne ?


Honza Karela

Členem od: 09. 12. 2009
Příspěvků: 27

19. december 2009 19:01:24

V autoškole je poviných 28 vyučovacích hodin pro skupinu B. Přičemž denní maximální norma je 2 hodiny, takže všichni jezdí dvouhodinovky, a protože se učí couvat, parkovat rozjíždět, ujedou za tu dobu 15-20 km, takže po 210-280km přichází zkouška a to považujete za dostatečné ? Když jsem jezdil na plný úvazek točil jsem 400-500km denně, s parťákem jsme na "pendlech" jezdili pátek-neděle cca 3.000km (podle svozových míst) 22hodin pak devítka(ES 561) a zase 22hodin (podle Aetr stačila osmička).
Žáček v autoškole absolvuje za celou výuku půl pracovního dne profíka a má řidičák.
Honza

To je ale z úplně jiného soudku, stále odbíháte jednou k autoškole, jednou k ES 561, nebo k zdvihacímu zařízení.


Honza Karela

Členem od: 09. 12. 2009
Příspěvků: 27

19. december 2009 19:16:48

Bagrista by měl mít odbagrováno 400 hodin a to už od vás pane Mach asi opsali, těch 400 nesmí být při údržbě,mazání a pod., ale při bagrování (nebo dle typu stroje, nakládání,...). V porovnání s autoškolou mnohem větší praxe.
Pravda, je že jsem pro úpravu vyhlášky, včetně praxe.
Ještě prosím, jak píšete, že si vyhlášku upravuji, jak se mi zrovna hodí, prosím, kterou pasáž jsem upravil a jak zní v originální verzi.
Děkuji. Honza


Honza Karela

Členem od: 09. 12. 2009
Příspěvků: 27

19. december 2009 19:40:29

Co se týče "háku", nikdy jsem s ním nepracoval, domnívám se však, že pokud si někdo navaří hák na lžíci, a tuto úpravu neschválí výrobce je to protiprávní a nesmí se tato úprava provádět. Pokud je stroj títo zařízením vybaven, ano je potřeba jeřábnický průkaz. V dnešní podobě vyhlášky bych si ho udělal. Souhlasil bych však s podobou vyhlášky, kde by vyuka vazaní a vazacích prostředků a věcí s tím spojených byla součástí strojnického kurzu a tudíž by pak stačilo absolvovat jeden kurz. Zatím bohužel.
Honza


Honza Karela

Členem od: 09. 12. 2009
Příspěvků: 27

19. december 2009 21:29:18

Domníváte se, že řízení a obsluha stavebního stroje, bez platného strojničáku není přestupkem podle zákona o přestupcích §46 ost.1) a nemůže být uložena sankce podle §46 odst. 3) téhož zákona ?

Souhlasíte se mnou, že podle zákona o silničním provozu musí mít posudek o zdravotní způsobilosti i řidič řídící vozidlo dle § 87,odst.1. písmeno d), bez ohledu na to jde-li o jeho osobní potřebu, či ne?
a podle §87 odst. 1.písmeno b),c), bez ohledu na tonáž vozidla
a že za nesplnění této podmínky je za 5 bodů ? a současně pokuta dle § 22 zákona o přestupcích ?

Dříve to bylo jen pro pracovněprávní vztah a podnikání a nad 3,5 tuny, možná se pletu, tak jsem zvědav na vaše názory.
Děkuji. Honza





Přidat příspěvek k tématu