Téma: Výmena hydraulického oleja.

Autor

Správa

Majo .

Majo .

Členom od: 12. 01. 2009
Príspevkov: 512

29. december 2009 16:35:55

Čus chlapi.Potreboval by som poradiť aký najlepší postup mám zvoliť pri kompletnej výmene hydr.náplne minibagra.To,že mám najprv povoliť vrchnák a spodný výpusť to viem...happy a aj to,že najlepšie je to v servise,ale čo človek neurobí aby nezomrel sprostý...ale nie,koniec srandy ako to robíte Vy ostatní?Dík Majo.


Pivus Pupkus

Pivus Pupkus
Členem od: 05. 02. 2008
Příspěvků: 748

30. december 2009 00:23:42

.


Kejsák 2008

Členem od: 16. 10. 2008
Příspěvků: 164

30. december 2009 12:43:36

...............jestli chcete opravdu vyměnit co nejvíce hydraulického oleje, zatáhněte všechny hydraulické válce nadoraz tak, aby byl olej jen v malých komorách hydr. válců (jinými slovy, aby pístní tyče jednotlivých válců byly co nejméně vyjeté z válce). Pak máte jistotu, že max. oleje je v nádrži.


Popíno .

nakládka
Členem od: 28. 10. 2007
Příspěvků: 738

30. december 2009 14:28:32

přikláním se ke kejsákovi,jinak by to mělo poloviční učinek.


Matej Sirka

Členem od: 26. 07. 2011
Příspěvků: 14

03. november 2013 19:14:21

Nechcem byt mudry ale naco to zasuvat ked su tam dvojčinne piesty?


Kejsák 2008

Členem od: 16. 10. 2008
Příspěvků: 164

04. november 2013 07:38:31

Dobrý den, pane Sirka, standardní dvojčinný hydraulický válec s 1 pístní tyčí má vždy 2 pracovní komory. Jedna pracovní komora obsahuje pístní tyč, druhá pístní tyč neobsahuje a o to je v ní tedy větší pracovní objem a tedy i více oleje, Výjimkou jsou např. hydr. válce řízení, které mají 2 pístní tyče o stejném průměru v každé pracovní komoře, tak tam je potom jedno v jaké poloze se hydr. válec nachází, protože to, co vytlačíte z jedné komory do druhé zase nasajete.

Dvojčinný válec znamená, že se pístní tyč zasouvá i vysouvá hydraulickým tlakem, jednočinné válce se hydraulicky aktivují pouze v jednom směru, druhým směrem se aktivují buď gravitací nebo nějakou vnější působící silou - např. váha korby sklopného návěsu tlačí "mailer" dolů, k této činnosti není potřeba hydraulického tlaku. Ale pro zvednutí sklopky už potřebujete hydr. tlak - proto válec jednočinný.


Matej Sirka

Členem od: 26. 07. 2011
Příspěvků: 14

04. november 2013 16:49:28


Kejsák 2008

Členem od: 16. 10. 2008
Příspěvků: 164

05. november 2013 08:01:46

Dobrý den, na Vašem obrázku komora Sd má menší celkový pracovní objem než komora Sp díky pístní tyči, která v té komoře Sd je v celé délce zdvihu pístu zleva doprava. Proto při výměně oleje je dobré mít válec přesně v pozici v jaké je na obrázku zakreslen. Kdyby byla pístní tyč zcela vytažená, tzn. píst posunutý zcela vlevo, tak by v nádrži byl vytlačený pouze objem malé komory, kdežto velká komora by byla plná oleje. Efektivita výměny oleje v takovém případě je nižší než v prvním případě.


Matej Sirka

Členem od: 26. 07. 2011
Příspěvků: 14

05. november 2013 11:34:35

Aha čiže objem komory Sd a objem komory Sp nieje rovnaky že...Diki za info


Přidat příspěvek k tématu