Téma: Uzávěra JCB 4
Autor
Správa
26. september 2013 20:42:41
Zdravím pánové. Může mi někdo poradit jak funguje tlačítko na náhon všech kol u čtyřky. Když není sepnuté tak berou všechna kola. Pokud ho sepnu tak berou jen zadní a přední se ihned připnou když lehce ťuknu na brzdu. Je tak správně? Díky.
26. september 2013 21:32:19
nemá nahodou 3 polohy na new holandu bylo 3 polohove jedna na zadni nahon pak byla mezi poloha tam se připinal předek při zešlápnutí brzd (udajně kvůli lepšímu brzdnému učinku že brzdi přes kardan i předek) a poslední poloha na 4x4
27. september 2013 14:37:09
zdravím, já to mám na b110tc 2012 přesně tak jak píše daniel 3 polohy
28. september 2013 13:31:18
ahoj zna nekdo jcb cx4 je tady nekdo
28. september 2013 15:54:21
na 4 je to správně budˇstálá 4x4 nebo přez brzdu.
28. september 2013 21:08:23
Kdepak má to dvě polohy. Tzn pokud tomu dobře rozumím tak jsou jen dvě varianty a to stálá na všechny čtyři a druhá je přes brzdu. Jen ze zvědavosti to je kvůli brždění? Jiný smysl to nemá?
29. september 2013 08:06:32
Tyhle věci je lepší si najít, než o nich diskutovat .Trochu málo ,jsou dvě polohy kde brzdí všechny kola a nebo jen při sešlápnutí pedálu.
http://www.ramirent.cz/files/79_rypadlo_nakladac_jcb_4_cx_.pdf
29. september 2013 19:10:24
Sám tomu také moc nerozumím. Tlačítko má dvě polohy pří vypnutí náhonu nesvítí, ale pří sešlápnutí brzdy se sepne náhon a kontrolka na tlačítku se rozsvítí. Při práci na stavbě si zapnu náhon a vše funguje jak má. Ale nerozumím jedné věci a to je tomu, když odjíždím ze stavby mám zapnutý náhon a zvednu kola do vzduchu, abych kola protočil, tak přední náhon nefunguje, ale sešlápnu brzdu a kola se roztočí.
Další nepochopitelnou věcí u náhonu je to když jedu po komunikaci ( v zimě na náledí) se zapnutým předním náhonem, tak při zařazení 4 rychlostního stupně se náhon vypne.
Vše jsem řešil se servisem hned z počátku sami tomu také nerozuměly. Myslel jsem, že je to problém mého stroje, ale po sléze se ukázalo, že všechny další nové stroje takto fungují.
Bavím se o stroji JCB ECO. Nejsem si jistý, ale jak jsem nad tím přemýšlel, tak si říkám jestli na to nemá vliv samosvor zadní nápravy ?
29. september 2013 22:39:19
ahoj kluci mam 4cx supra 08-09 a mam to nasledovne kdyz mam vypnute tlatcitko 4x4 = (nesviti tlacitko) tak mi slape zadni nahon a pri lehkem dotyku brzdy mi zapne predek takze kdyz chci zajet do hromady hliny tak pridrzim lehce brzdu a jedu do ni jako pa . kdyz zapnu tlacitko 4x4=(sviti tlacitko) tak mi jede komplet a pri zarazeni rychlosti 3 nebo 4 ted nevim tak se 4x4 automaticky vypne coz si myslim ze je logicke kvuli spotrebe!
30. september 2013 11:34:22
No spíš než kvůli spotřebĕ se předek při zařazení nejvyšší rychlosti odpojí z toho důvodu, aby se nevysypalo nĕco v pohonném ústrojí. Znám už případ, kdy se borcovi na jcbu doslova utavil kloub na kardance, když jel dálkovou se zaplým předkem. Takže pozor na zapnutý přední náhon
30. september 2013 21:42:32
to je asi rozumejsi vysvetleni michale diky!
08. október 2013 20:42:10
Jen se zeptám pane Machu. Proč máte najednou čtyřkovou řadu když jste psal že je to to samé jako 3cx- a za míň peněz. Jen se ptám ze zvědavosti.........
viz:
http://bagry.cz/cze/forum/stavebni_stroje/jcb_4cx4
09. október 2013 07:08:07
David Hůrka píše 29 září ---- Ale nerozumím jedné věci a to je tomu, když odjíždím ze stavby mám zapnutý náhon a zvednu kola do vzduchu, abych kola protočil, tak přední náhon nefunguje, ale sešlápnu brzdu a kola se roztočí.
Další nepochopitelnou věcí u náhonu je to když jedu po komunikaci ( v zimě na náledí) se zapnutým předním náhonem, tak při zařazení 4 rychlostního stupně se náhon vypne.
Myslím že je to proto,že se oklepáváš na stavbě na čtyřku ,aby se to hezky oklepalo .Zapneš ho tedy brzdou.Prostě na čtyřku se nahon vypne . Proto ,jak tu někdo psal ,že se rozšmelcuje kardánka,ta se točí stále ,no ale je možné že tlaky na ní rozdílem otáček zadni /přední kola nějaké jsou.Jízda 50/100km se zapnutým předkem ?
09. október 2013 11:56:25
Ano kardan se točí ale dle mého má převodové ústrojí přední nápravy mnohem vĕtší odpor než když se "převaluje" na dvojku . Prostĕ přejezd se zaplým předkem je dle mého prasárna toho nehrubšího zrna a předpokládám, že toho si taky zdejší strojníci jsou vĕdomi, neboť tohle dle mého patří k naprostým základům znalostí, které musí znát človĕk, který se touhle profesí živí...