Téma: Traktorbagr- Břit nebo zuby
Autor
Správa
06. máj 2010 20:27:36
Ahojky Kočkopsáci : Celkem by me zajmalo co propagujete na traktorbagru jestly zuby nebo břit. Je mě jasny že každy maaa něco do sebe. Břit je dobry na začistování na silnici atd. a zuby zase když je tvrdší material tak to s nimy jde líp nabírat a nehledě na to že když se sklopí vydle tak neujíždí do boku zapřou se o zub. Mě teda došel starší bařik s břitem a měl jsem břit i na byvalem bagru C a ted na E taky ale mě to celkem tak vyhovuje krasně se s tím začistuje když se něco nakládá. A s těma vydlema mě to dělalo problemi ze začatku když mě bagr přišel tak ta tyč byla namazana vosláci uplná bblbost Jezdilo to jak namydlená fretka. Ted už je o suchy a i trošku narezly tak se to ani nehne takže to jde.
06. máj 2010 20:36:15
Zdarec,ja radeji se zubama do tvdšiho to jde lepe,a když potřebuju neco začistit do hladka tak na couvačku s otevřenou klapačkou,jinak tyče nemažu jak řikaš pak to po nich klouže
06. máj 2010 20:41:53
Jojoo jak říkáš Namazaly to v Catru ale oni s tim nedělajii sou to borci na dilně nechapou co to dělá v terenu. Jinak s tim začistováním je to pravdaa no da se i tak jak si napsal. Ja bych asi taky radeji zoubky no ale než ten břit zhulím je oboustranej takže ho zhulim a otočim a je zase jak novej chjoo a než ho zhulym i z druhy strany tak mě zešednou vlasy
06. máj 2010 20:52:41
já se přidávám preferuji zuby a když silnici vemu to žralokem a je čisto na couvačku jo než to obrousíš tak bude starej bagr koukám na fotky máš to náký čistý pořád a vidim tě na pěkný silnici u chodníku děláte sitě ne??
06. máj 2010 21:02:43
No jooo to víš pořád to šlechtím leštim abych to měl čistounký. Nenee dělala se nova ulice zástavba takže koplet inženyrrsky sítě a vozovka ted už je balená hotová takže sme se tam vratily na terenní upravy a dodělavají se vězdy k parcelám atd.
06. máj 2010 21:33:44
Ahaa hezky zoubky noo uvidime snad se jich taky někdy dočkám. Ale spíš asejc ne. Jinak s těma pneu to je celkem vychytany abys nedodřel silnici chválímmmm
06. máj 2010 21:39:22
to jo no ty pneu ok jednou sem novou asvaltku pěkně sedřel rval sem betony a pak tam byli rýhy.
no to jo já to taky meju ale ted to počasí tady tejden lije a dělam čističku na kanalizaci a to je pod vesnicí v polích hrůza bahno děs a dělam vali okolo toho a chodníky cesty strašný to bahno umejuto a přijedu cečer ani nepoznam že to je bag bahno všude cesty to je děs
06. máj 2010 21:45:15
Radek: ahaa tak to je blby nooo to je jasny že to maš od blata a to mam tak čisty protože se držim na novy baleny takže celkem čistá práce občas musim zajet do blata taky ale trochu to opucuju a je to dobry. U nas tady taky furt prši ale řikam je to čisty že se držim na asfaltce no dneska sem to teda i ošplichl na firmě snad už zitra pršet nebude.
06. máj 2010 21:46:31
Jo,jo,zmačkneš gumy do žraloka a nemusíš pořád podkládat hranolama.Byla to úplně nová živice.Pod nohy jsem si přivázal překližku a mohl jsem sám upravovat svahy.
06. máj 2010 21:52:14
Ahaa jasny no to j moc chytry noo ja mam u Cat bačkory gumovy takže toje super ale do ty lžice by mě to nenapadlo.
06. máj 2010 21:55:15
ty jo já už to mám sjetý ty gumy na packách a trator pude pryč takže se to tam dávat nebude ale ty gu sou určo ok na dlažbu asvalt atd
06. máj 2010 22:01:17
Ahaa no ja tam zatim mam a snažim si je šetřt,ale zase záleží kde děláš v čem a co. to je jasny. A proč pujde pryč.?
06. máj 2010 22:10:58
no čeká ho 7000mh a dávaj se do toho jen peníze pár čepů se dávalo atd holt má něco za sebou a hlavně chce s velkejma kolama nevim proč ale jo no 442e snad blázen já sem zviklej na ty malí vše ok vše sem vijel a on tohle
06. máj 2010 22:24:26
AhaaaTy joo no ja nevim taky sem zviklej na maly a s tim stačením je to uplně někde jinde jak s velkejma. A navic ty velky kola zatim neřikam že časem ale zatim to nemají vychytany ani jedna značka traktorbagru všichni s tim měly problemy co sem tak slyšel možná se mílím ale tatik ma Cat 434E a taky mu v záruce musely vyměnit ventyl nějakej furt se mu to rozštelovávalo ale ted prej má klid a nemuže si velky kola vynachvalit ale já nevim maly sou maly je to strašná kráva a do uliček nebo kde je malo mista nevim no To je zase tema na který by sme se mohly bavit od rána do večera.
07. máj 2010 19:04:37
to jo no je to kráva ale nakládání velkoobjemovek a návěsů pohoda já stim mim na návěs nic moc teda nakládal se to do kopečka ale tip top uvidíme no jaký to bude
07. máj 2010 19:36:46
To je ale koumak ten Tomaš s plaštema v klapačce,dobrej napad
07. máj 2010 19:56:14
ja mam taky gumovy packy sice drobet na krajich odrbany ( 2940mth) ale celkem dobry, nato, ze stim bagrikem odbahnuju rybniky, v terenu snim delam, bourani, skladky apod, tak celkem nejsou tak hrozny, ale je pravda, ze na asfaltu apod dobry
07. máj 2010 20:31:12
To jsem rád,že se nápad líbí.Taky se tady dozvím spoustu zajímavých informací.
07. máj 2010 22:56:23
Ahoj Tomáši,
opravdu dobrý nápad,ty pneumatiky v klapačce,já jsem tam pořád dával trámek.
Na ty zadní patky pokud by měl někdo zájem tak prodávám gumové podložky za 1800,- kus bez DPH,zatím jen na JCB a mám oba dva druhy patek.
http://stroje.bazos.cz/inzerat/5550502/Gumove-podlozky-na-JCB-3cx4cx.php
08. máj 2010 11:10:09
chlapi,vím že odbočuju od tématu,ale chci se zeptat zda máte na lžíci na podkopu spíše zuby bo břit?já mám teda na minibagrech spíš břit bez zubů,jelikož se věčně obnažují nějaké sítě a práce se zuby byla vždy buď a nebo....většinou to dopadlo dobře,zkusil jsem sundat zuby a nechat rovný břit a vida,dno výkopu pěkně začištěný,hrabu si nad kabelama jako pán..máte někdo zkušenost pro a proti?dík za odpovědi
08. máj 2010 11:49:45
Nazdarek šampunku: Odbočení od tematu to určitě neni je to taky břit a nebo zuby ale na podkopu. U minirypadel bych volyl určitě břityna všech podkopovích lžicích. Jak si psal s menšimy bagry kopeš věčinou o kolo gáblů kopeš třeba kufr v chodníku nebo všeobecně se motáš o kolo inženyrskych sítí. U nás kočkopsáků je to krápek jiny. Já bych propagoval spíše břit-zuby. U jinych značek nevim jak by to šlo jinak vyřešit třeba u Jcb maji na bagrovce zuby nanašroubování. U cat je to lepší páč zub je navařeny na bagrovce a nasazují se korunky, takže je to lepší že se veme břit a navaří se napevno na krajní korunky. No a pak stačí jen vyčepovat krajní korunky a mít dvě náhradni v kastlyku a když sou potřeba zoubky taky je vyměna hotova během 5min. U nas traktorbagráku jsou občas ty zuby potřeba když třeba chcou chlapy vykopnout kufr nebo udělat zapich na balenou když se děla nová ke stary tak tam ty zuby sou fakt potřeba. Břitem se to dělá těžko, ale na odkopáváni kolem káblů byc volil určitě břit je to jak si psal lepší prace hned člověk vidi jestly je tam změna zemyny nebo cokolyv písek prosívka. Když sou zuby tak se to oběví taky ale obvikle když toho pisku nebo prosívky je tam málo nedej bože vubec tak je pozdě, but to sičí teče a nebo je to bez proudu . Tak přeju hodně bez poškození inženirských sítí, a vykopům zdar.
08. máj 2010 11:52:24
Zdeněk Malek: ahojky tak to je moc super že už se to dá sehnat i na jiny typy. A jak je na tom Cat nebo děláš jen na Jcb zatím ? Na cat pry stojej ty gumy 8 tis. jedna A co to vydrží ty tvoje. z čeho se to dělá ?
08. máj 2010 13:47:37
Ahoj na Volvo stoji ty gumy prej take 7tis
08. máj 2010 16:36:13
suhlas s alešom,Na prípojky ,obnažovačky bez zubov ,v tažbe zuby...
08. máj 2010 19:34:34
Ahoj Zdendo,
proti jiným značkám máš ty gumy za hubičku jak tady sleduji.Já to zatím řeším překližkou.Mám to přivázané za 5 minut,ale kdo ví možná někdy......
08. máj 2010 20:34:57
Ja mam na podkopu na lžicich zuby akorat na 80tce nemam bylo me řečeno od stavebni firmy at je tam nedavam tak je tam zatim nemam,uvidme časem
08. máj 2010 21:48:03
Ahoj kolegové,
já mám na svém stroji na všem zuby a zatím bych neměnil.
Jinak ty podložky pod patky je to jen hodně tvrdá guma,prodáváme to už asi dva roky a zatím bez reklamace a to že to hlavní prodejci dávají za tak strašné peníze jen jen to ,že na vás chtějí vydělat; stejně jako na těch ostatních věcech,zatím dělám jen JCB (komplet) a snad bude také CAT včetně filtru atd. Jinak na CAT děláme lopaty.
09. máj 2010 10:48:33
Ahoj Zdendo.Nebyla by nějaká fotka Lžíce na toho Catra.??Hodila by se 90 a svahovka. díkas
10. máj 2010 14:49:31
Zdeněk Málek - To že si prodejci chtějí vydělat bych jim neměl za zlé. To chceme my všichni...
10. máj 2010 14:55:12
Co se týče mini bagrů, tak na mé 302,5 je jen svahovka bez zubů. Výkop si začistím břichem lžíce. Zuby maj jen výhody. Lépe jdou do země apod.
10. máj 2010 16:21:11
jan k-no a taky jdou zuby lépe do kabelů............já v tom žádný výhody kromě toho že to leze líp do matroše nevidim....ale asi věc názoru...
10. máj 2010 23:12:26
Ahoj Pepíno,dám sem odkaz na stránky výrobce lopat Strickland jsou tam fotky a dokumentace.Já tyhle lopaty používám a jsem spokojený.Jinak kdyby jsi měl zájem tak 90 je za 14 600,- včetně zubů a svahovka pevná 150 je za 12500,- a tel je 774148409.
http://www.stricklanduk.com/buckets/6-buckets-for-6-8t-excavators ; http://www.stricklanduk.com/attachments/006_8tonditcher.pdf
13. máj 2010 07:50:08
............břity nebo zuby? Vždy záleží na aplikaci, tak jak píšete - tvrdost zeminy, přítomnost inž. sítí atd.. Nicméně zuby jsou důležité i z hlediska výkonu práce, spotřeby paliva a životnosti lopaty. Dle odborné literatury se při použití zubů snižuje rypný odpor o 10-25% při optimální rozteči zubů, která činí 2-3 násobek šířky zubu. Jinými slovy, potřebujete nižší výkon stroje pro rozpojení zeminy = nižší spotřeba paliva. Nebo jinak - při stejném výkonu stroje můžete dosáhnout větší rychlosti rozrývání zeminy při použití zubů. Nemalou roli by měla hrát i míra opotřebení řezné hrany lopaty, která se bez zubů opotřebovává podstatně rychleji, protože na ní leží celková penetrační síla lopaty. U zubů tyto penetrační síly přejímají zuby, které se zpravidla dají otáčet nebo vyměnit, takže tam už potom dochází k optimalizaci nákladů na opotřebení lžíce.Ještě jednu věc z hlediska velikosti rypných sil - velmi záleží na úhlu, který svírá zub se zeminou - důležité je, aby zub vykonával řezný proces nikoliv proces tlačný (málo ostrý úhel). A když už zuby, tak nezapomínejte, že tupé zuby jsou na nic - při pohybu v zemině tupé zuby neřežou, ale zeminu utlačují, čímž si zbytečně zvyšujete rypné odpory. No a pokud už budete mít břit na lopatě na těžbu těžko rozpojitelné zeminy, snažte se mít ten břit aleposň do špice, aby docházelo k postupnému pronikání břitu do zeminy.
13. máj 2010 12:02:28
Jooo kejsák, to je borec. Hezky jsi to napsal, já byl línej. A mimoto jsem toho půlku nevěděl. Tak Dík. Šampůůůůnku co ty na to zlato? .-D To zas bude váááálkááá Ale ještě jednou díky Kejsáku
13. máj 2010 14:03:47
Do těžby je zub jasná volba - to je nám myslím jasný všem .. i ten rozdíl , když je vyměníš za nový je zřetelnej .. Pokud jsem potřeboval břit /začišťování,příkopy apod./ přiheftoval jsem hardox plát zespoda na zuby a zpátky flexou /a uložit napříště/ - jo , takhle natvrdo ..
13. máj 2010 18:10:54
Souhlasím s Kejsákem,je vidět,že ví a zná......všici víme ,že do těžby s minibagrama moc jít nemůžeme,kromě nějakého bazénu či septiku..takže spíš "minitěžba" tam vidím zuby jako výhodu...ale já se většinou motám na obnažovačkách sítí,sondy a tak a tam si myslím ,že břit není od věci....mám ho na lžíci 45cm a zatim se zdá jako dobrá volba....
13. máj 2010 18:11:36
jan k - neboj váááálkaaaa nebude,puso