Téma: Naklápacia svahovka.

Autor

Správa

Majo .

Majo .

Členom od: 12. 01. 2009
Príspevkov: 512

03. september 2010 21:08:05

Zdravím všetkých.Tak som sa konečne rozhodol zaobstarať hydraulickú svahovku a mám troška problém so zapojením.Ide o to,že mám vyvedený len jeden okruh plus spiatočka.V kabíne mám pedál,ktorým sa dá ovládať na jednu aj druhú stranu.Ide z neho taký dosť silný bovden do ovládača.Z tohto ovládača ide len jeden vývod aj s hadicou a druhý je zaslepený.Pri stlačení pedálu reaguje aj na jednu stranu aj druhú stranu.Nie som si istý,ale pravdepodobne to predchádzajúci majiteľ používal na kladivo.Teraz neviem či sa to dá použiť aj na svahovku.Musel by som na menovaný ovládač napojiť ešte jeden okruh čo v podstate nie je problém,len neviem ako mám zistiť či je ten ovládač univerzálny,alebo či je len na kladivo.Až máte niekto skúsenosť budem vďačný.Dík Majo.


Kejsák 2008

Členem od: 16. 10. 2008
Příspěvků: 164

07. september 2010 07:31:13

Dobrý den, jestli je ten rozvaděč opravdu oboustranný a byl před tím používaný na kladivo, tak si můžete být jistý, že Vám poslouží i na svahovku, pokud zapojíte jeho druhou větev. Problém je jen v tom, že okruh na kladivo je vysokoprůtokový a okruh na svahovku nízkoprůtokový, čili budete muset pomocí nějakého škrtícího ventilu vloženého do vedení ke svahovce omezit průtok do svahovky, aby Vám svahovka nelítala jak raketa. Blbé je to, že pak nebudete moct úplně jednodušše používat kladivo bez předchozí úpravy. Druhou možností je omezit chod ovládacího pedálu, aby Vám otevíral šoupátko v rozvaděči jen tak, co vyhovuje vaší představě o rychlosti naklápění svahovky. A nezapomeňte si potom správně ještě nastavit pracovní tlaky do svahovky - kladivo bude mít určitě jiné pracovní tlaky než svahovka. Tak ať se daří.


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06. 01. 2008
Příspěvků: 391

07. september 2010 20:05:11

Průtok se dá nastavit i pomocí holendru na hadici svahovky, který zavaříte a pak provrtáte malým vrtákem. Tlak většinou není potřeba měnit, protože lžíci přestavujete při malém zatížení a při rozvaděči v neutrální poloze už se nepohne.


Majo .

Majo .
Členem od: 12. 01. 2009
Příspěvků: 512

09. september 2010 20:21:03

To Kejsák:
Zdravím.Aby sme mali troška prehľad tak som sem pridal pár foto toho rozvádzača aj s koncovými rychlospojkami.


Majo .

Majo .
Členem od: 12. 01. 2009
Příspěvků: 512

09. september 2010 20:23:42

A tu ešte jeden s koncovými rychlospojkami.


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06. 01. 2008
Příspěvků: 391

09. september 2010 22:05:26

Podle fotek soudím, že jde o JCB, něco blízko 804. Už jsem to předělával, konkrétně na vrták, takže pokud máte zájem, ozvěte se. A pozor, v rozvaděči jsou neobvyklé závity


Kejsák 2008

Členem od: 16. 10. 2008
Příspěvků: 164

10. september 2010 07:44:24

.........zdravím. Pokud Vám to šoupátko chodí na obě strany, tak si myslím, že není problém tam připojit tu druhou tlakovou větev - jednodušše současnou zpátečku z kladiva napojte na ten zaslepený port rozvaděče. Jen ještě jednu připomínku - nevidím u toho zaslepeného portu okruhový pojistný ventil (u ostatních sekcí na fotografii je), takže by bylo dobré ho tam taky domontovat - samozřejmě se správným tlakovým nastavením. Ten ventil Vám bude chránit okruh svahovky, když budete mít šoupátko v neutrálu a z nějakého důvodu Vám ve větvi svahovky vznikne přetlak, který by Vám mohl poškodit hadice nebo hydraulický válec. Předpokládám, že na druhé straně této sekce, už ten okruhový pojistný ventil je namontovaný - pokud ne, taky byste ho měl taky domontovat. Mějte se.


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06. 01. 2008
Příspěvků: 391

10. september 2010 18:07:30

Rozumnější bude natáhnout celou novou hadici zakončenou rychlospojkou, protože zpátečka kladiva do nádrže by pak měla velký odpor a mohlo by to zlobit, cenový rozdíl nebude až tak velký. Pokud neuvažujete o okruhu použitelném i pro vrták, je možné ho táhnout i tenkou hadicí, která se bude daleko líp montovat (toho místa tam zas moc není). Pojišťovák přímo do rozvaděče je dost drahý, levnější variantou jsou pojišťováky odbočkou z hadic.


Majo .

Majo .
Členem od: 12. 01. 2009
Příspěvků: 512

11. september 2010 07:34:05

To Miroslav Stuchlík:
Zdravím...áno je to JCB 802.4.


Majo .

Majo .
Členem od: 12. 01. 2009
Příspěvků: 512

11. september 2010 07:39:47

S tým pretlakovým ventilom som si to všimol.Pri zošliapnutí tohto pedálu na jednu aj druhú stranu motor zhasína,tým pádom trpí hydraulika...len nechápem ako to používal predchádzajúci majiteľ keď tam nemal ten pretlakový ventil.


Majo .

Majo .
Členem od: 12. 01. 2009
Příspěvků: 512

11. september 2010 08:08:27

To Miroslav Stuchlík:
Rozumiem tomu tak,že mám natiahnúť ešte jednu hadicu,túto aj s pôvodnou priškrtiť a prepojiť priamo na ramene poistným ventilom a zviesť do pôvodnej spiatočky?Lebo origo poistný ventil je dosť drahá záležitosť a ja mám doma nový,síce nie origo ventil ešte zabalenýhappy z čias hlbokej totality,ktorý sa mal používať myslím na zdvíhaciu plošinuhappy.Až sa mýlim skúste ma opraviť.


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06. 01. 2008
Příspěvků: 391

13. september 2010 07:34:32

Na rameni jsou dvě rychlospojky, jedna vede přímo do nádrže (zpátečka od kladiva nesmí mít žádný odpor) a druhá je spojená s rozvaděčem, takže po sešlápnutí pedálu do ní jde tlak. Na svahovku je potřeba dostat tlak do obou stran pístnice. K tomu použijete ten zaslepený vývod na rozvaděči, takže nakonec budou na rameni tři rychlospojky. Jestli budete chtít používat ten nový okruh i na vrták, musíte udělat vedení o přiměřené světlosti (té samé, jako má druhá větev). Škrcení bych dal až do svahovky, právě z důvodu použitelnosti na vrták. Pár svahovek jede i bez pojišťovacích ventilů, pokud se strojník chová trochu rozumně, neměl by být problém. pokud je ale chcete namontovat, musí být na každé větvi, tzn musí být dva.
U kladiva přetlakový ventil být nemusí, ten ventil je tam jen pro ochranu hadic při nevhodném zacházení a to u kladiva (a vrtáku) nehrozí


Majo .

Majo .
Členem od: 12. 01. 2009
Příspěvků: 512

13. september 2010 20:55:26

S tými ventilmy mi to tiež napadlo,že asi musia byť dva na každú vetvu jeden a až potom obidva prepojiť na spiatočku.Ale aj tak dík za rady happy.


Přidat příspěvek k tématu