Téma: Řidičský - strojnický průkaz
Autor
Správa
06. február 2009 09:50:31
Ve školícím středisku z Vás budou mít radost. Rychlý prachy....
06. február 2009 15:29:49
pro Ferry JCB 3CX nereagoval sem přimo na přispěvek pana michala ale dodal sem to tam jen pro upřesnění
06. február 2009 16:17:44
Tak pánové dneska jsme to mohl ověřit jestli jezdím na černo nebo jestli tak jak sem mužu hrabat. Při vytýčení všech sítí ve městě kolem nemělo být nic než naše vodovodní litinová trubka. A hádajte co tam bylo plyn bez veškerejch chrániček nebo obsypu prej nějaká černá přípojka nebo co Docela mě štve moje situace ještě včera jsem hledal na internetu jestli nenajdu nějakou novelu neebo vubec něco. A už nevím.
06. február 2009 22:19:00
Pane Myslíku, ta změna, o které mluvil Váš bezpečák, se vztahuje jen na opakované školení. Vyhláška 77/1965 Sb. platí stále beze změn. Podle zákoníku práce (s tím souvisí i změna v opakovaném školení, u kterého již není striktně stanovena periodicita 2 roky) je Vaší povinností oznámit skutečnost, která není v souladu s bezpečností práce. Zeptal bych se tedy bezpečnostního technika, zda podle něj vyhláška 77/1965 Sb. již neplatí nebo proč by se neměla vztahovat na Vás jako zaměstnance, případně na koho se tedy vlastně vztahuje. Třeba ví něco, co my ne.
11. február 2009 08:26:05
Dobry den,
potrebuji zjistit nejakou informaci ohledne strojnickych prukazu ziskanych v zahranici. Zil jsem sedm roku na Novem Zelandu kde jsem ziskal nejruznejsi strojnicke prukazy a zkusenosti na kolova a pasova rypadla....V teto dobe se vracim zpet do CR a chci si najit praci v teto oblasti...Muzete me poradit jestli zamestnavatel muze uznat tyto strojnicke opravneni anebo prislusny urad muze tyto opravneni uznat a vydat CR strojnicky prukaz anebo je tato republika vubec neuznava a je treba udelat nove strojnicke prukazy...dekuji srdecne za kazdou informaci.
11. február 2009 09:13:23
Dobrý den. Je to smutné, ale u nás nejsou žádné zahraniční strojnické průkazy uznávány. Doporučuji se domluvit na konkrétním postupu přímo se školitelem, protože ve Vašem případě se bude jednat pouze o formalitu.
11. február 2009 20:32:43
Dobry den
Rad bych se zeptal kolik stoji strojni prukaz?nebo jestli nemate nekdo celou tabulku prukazu a cen.
Diky za odpoved.
17. február 2009 10:00:44
Ahoj já se vám divím že se stále může někdo takhle přít o tom jestli je potřeba SP to je přeci jasný vždyt bez toho vás dnes nikdo nezamněstná v 9 firmách z 10 se ptají hned na SP máte? nemáte? ááá tak poklona.Vím to sám jelikož jsem opět zase bez práce 10 let jsem stravil za volantem (mam několik všelijakých průkazů a jen SP mi chybí) a i když bych moc rád skusil tuhle práci tak stejně nemáte šanci ji bez SP získat a ni kdo se s vámi ani nechce bavit aby vás to nechali udělat(klidně i za v lastní prachy) a třeba i získat praxi mockrát jsem o tuhle práci usiloval avšak marně.Nikde se jim taky nechce čekat až si ten potřebný prukaz člověk vyřídí a že by si to člověk vyřídíl třeba pomocí ÚP tak na te je zbytečné pomýšlet.Všude chtějí hotové strojníky se SP proč by se jinak asi na to ptali!!!! Nevím jak jinde ale tady na Ostravsku to aspoň takhle funguje. Proto se taky dost divím že pan Myslík bez toho dostal práci na traktorbagru kor když přejíždí po veřejných komunikacích ta firma asi nestojí asi za moc když tohle nevyžaduje je to nakoneci pro jeho vlastní ochranu. Na posledy jsem dělal u soukromníka který si taky stěmito věcma dost hlavu nelámal a taky to podle toho vypadalo jezdil na tom kde kdo bez papíru stroje pořád rozbitý a v totalním rozkladu tak trošku jednou nohou stále v průseru.
17. február 2009 13:11:34
To že stroje byly ve špatném stavu nezáleží na strojničáku. Tam Vás totiž nic nenaučí. A když chcete být zaměstnancem tak samozřejmě SP potřebujete ale je to jen opět zbytečné papírování. Není nic snazšího než stroj pracovníkovi pronajmout a náležitosti at si vyřizuje sám. A pokud makáte sám na sebe se strojem tak SP budete chtít po sobě vidět? Ale poku o něj opravdu stojíte tak si ho udělejte ? Co Vám brání?? přihlašte se na školení a je to ne????
17. február 2009 15:02:47
pane machu jak ste tu v několika přispěvcích napsal že S.P. nema kdo kontrolovat tak tak to není pravda pravo ho kontrolovat ma inspekce bezpečnosti prace a při praci se strojem ho mate mít u sebe.
17. február 2009 15:34:58
TAK pánové dohledal jsem po domluvě s bespečnostním technikem že mužu pracovat tak jak opravdu jsem. Podle Nařízení vlády č. 378/2001 Sb. – požadavky na bezpečný provoz strojů. Takže mě stačí opravdu že mě firma proškolila o bezpečnocti práce a přečtetu si pokyny výrobce stroje a je to.
17. február 2009 17:39:40
No vidíte, jak to umí v některých firmách vyřešit. Člověk se až diví, jak je to jednoduché. Stačí si ze zákonů vybrat jen to, co se komu líbí nebo co kdo zná, a je to
17. február 2009 20:52:46
Daniel xdand - Od kdy má ispekce bezpečnosti práce právo vstoupit svévolně na soukromej pozemek????? A hlavně z jakého duvodu?? Jako že ten bezpečák pojede náhodou okolo a uvidí tam pracovat bagr????
18. február 2009 15:04:03
vy ste ještě neměli na firmě kontrolu z bespečnosti prace? jestli ne budte rad.
a stim vstupem ma právo stoupit na pracoviště.
19. február 2009 02:10:52
Ano měl. V kanceláři ma firmě. ale na stavbě??? Jak se muže kontrola dozvědět kde mi pracuje bagr??????????
19. február 2009 08:24:04
IBP se změnila na OIP ( Oblastní inspektorát práce ). Jeho inspektoři se nemusí do firem předem ohlašovat. Pokud jde inspektor kolem jakékoliv stavby a něco se mu nezdá, klidně zahájí bezpečnostní kontrolu s přítomnými pracovníky okamžitě. Třeba pokud nebude zapažený výkop, půjde kolem inspekter ( třeba i v sobotu ), zahájí prověrku a je průser.
19. február 2009 12:37:54
V tu chvilku když budu přítomen na této stavbě tak pána slušně požádám at opustí soukromej pozemek a že toto není žádná stavba ale jen vypomáhám známému. Nejsme žádná firma ale stroj je muj jen pro mé potřeby. Tento pán po mě nemá právo chtít žádne doklady. Jediné co muže je zavolat polici ale tu zavolám já pokud pozemek neopustí nebo ho rovnou vyhodíme. Vemte si třeba že budete sousedovi pomáhat ze známosti opravit odpad a takovejhle maník tam přijde buzerovat. Co uděláte?? Normální člověk ho vyhodí za vrata. Tyhle kontroloři at si běhaj po megalomanskejch stavbách dálnic, bytovejch domu atd.... Zbytek menších kšeftu jsou soukromé pozemky na které nemají právo vstoupit. A když mi dojde na firmu bez ohlášení??? Ale to muže. Dostane kávu a mužeme si pokecat. Ale jak muže mít přehled o tom kolik mašin mám a kde mi makaj??????? Já nejsem proti bezpečnosti práce a urazu jsem zažil již mnoho. Ale nesmí se to změnit v bezhlavou buzeraci ze strany uřadu což se děje. Jenom jeden příklad. Když uvidíte 5ti metrovej výkop tak do něj bez pažení nepolezete proč?? Já osobně proto že mám zdravej rozum a nehodlám tam dole chcípnout. A vy proč? protože Vám to přikazuje nějaká vyhláška?? Nebo protože by okolo mohl jít bezpečák??? normální člověk má rozum a pud sebezáchovy a s prominutím blbovi nepomuže ani hrozba bezpečákem.....
19. február 2009 16:10:50
S druhou polovinou příspěvku (o zdravém rozumu) souhlasím. Ale jinak pane Machu, Vy jste typický Čech. Na vojně jsme tomu říkali "ojebávka". Je-li nějaká možnost obejít nějakou povinnost, pak ji obejdete. Ať se to týká SP, ať pronájmu stroje zaměstnanci aby nebyl zaměstnancem a aby to nebyl "švarcsystém". Vím, že se to tady normálně dělá, ale to ještě neznamená, že je to v pořádku. Představte si, že kromě dikce zákona existuje i něco jako jeho myšlenka. Úroveň člověka resp. firmy se podle mne posuzuje podle toho, zda je schopen a ochoten dodržovat i ty povinnosti, za jejichž nedodržení mu nehrozí žádný postih. Ta doba, kdy ti nejlepší byli ti, kteří dokázali vše "ojebat", už je pryč. Je samozřejmě Vaše věc a Vaše svědomí, jak to děláte. Špatné ale je, že lidi, kteří v tom nemají jasno a ptají se tady, jak je to správně Vy svými názory přesvědčujete, že není třeba nic dodržovat...
19. február 2009 17:16:55
Ano říkáte to správně že jsou to mé názory. Stejně tak tady vy prezentujete své. Každý se musí rozhodnout podle svého rozumu. Já se nesnažím vše za každou cenu vše ojebat to vubec ne. Jde mi o to že dodržovat budu něco co má smysl a je k něčemu dobré. At už je to ta ochrana zdraví nebo cokoli jiného. Ale štve mě dodržování nesmyslu ke kterým strojničák patří a třeba i profesák. Vymysleli hovadinu diky které chtějí jen tahat z lidí peníze a na to já jim kašlu. Tak holt nákladáky na firmu napsané nemám a je to. Ale třeba takovou technickou prohlídku beru a naopak bych to razantně zpřísnil. Má to smysl protože nikdo nechceme aby naší ženu s dětma v autě srazil blb kterej má auto v rozkladu a díky tomu to třeba nedobrzdil. Příklad... A nebo chlast za volantem. To má smysl a dodržuji to i kdyby na to zákon nebyl a jsem pro razantní zpřísnění trestu. taky jen příklad. A ještě jeden krásnej oholo nošení blembáku na stavbě. Když bude dělník třeba celej den zalezlej v koupelně a bude ji obkládat proč ho nutim mít na hlavě helmu??? Co mu tam spadne na hlavu??? Ale to musí docvaknout jemu samému že až pujde na oběd tak si ji cestou musí nasadit. Je to jeho hlava a zdraví a ne bezpečákovo. Atd atd... To je jen co mě ted napadlo. Nezlobte se ale dodržování nesmyslu mi nepřide jako frajeřina a nemyslím si že to na firmu hodí lepší světlo.... A že se vracím k té vojně to je krásný příklad. Proč myslíte že se na vojně tak odrbávalo.Vojna byla celá jedna velká blbost a dělali se tam fakt ukrutné hovadiny postrádajíci špetku zdravého rozumu tak se tem lidem nedivme že to ožulili jak to šlo. Mě osobně nebaví dělat nesmyslné věci jen proto že se nějakej lampasák s VUMLem blbě vyspal a léčí si na vojně mindrák. A to je o čem mluvím. Dělejme věci co mají smysl a nedělejme blbosti jen proto že je někdo vymyslel.
19. február 2009 18:08:04
S většinou toho, co jste tu napsal, plně souhlasím. Ale pro vyjádření toho, co jsem měl na mysli napíšu příklad. Ve Švýcarsku jsem v noci vykládal své cestující z autobusu. Lilo jako z konve, tak jsem zajel co nejblíže k hotelu a vyložil jsem je na zastávce autobusu. Byly tři hodiny ráno a na té zastávce nejzdila žádná noční linka, takže jsem to chápal tak, že poskytuji co nejkvalitnější službu cestujícím a o nic přece nejde. Další den mi přišel velmi ostrý mail od objednatele, že u nich je zvykem dodržovat pravidla a že jestli s tím mám problém, tak pro ně nemusím jezdit. Tohle je extrém. Ale u nás to funguje tak, že když objednateli řeknu, že nemohu přistavit tam kde si přeje, protože je tam zákaz vjezdu autobusů a zákaz zastavení, tak mi odpoví, že tam zatím každý přistavil a jestli s tím mám problém, tak si najme někoho jiného. A totéž platí s dodržováním bezpečnostních přestávek a miliónu dalších věcí. Tak jako Švýcaři nemají rozum a jsou "policejní stát", tak tady zas demokracie znamená, že si každý dělá co chce. A kde najít tu zlatou střední cestu?
19. február 2009 18:08:41
Mimochodem to ojebávání na vojně považuji za výborný sport, přesně z těch důvodů, které jste napsal. Ta hranice je tam, že to mé ojebávání nesmí být na něčí úkor.
19. február 2009 19:22:41
S takovým inspektorem už mám taky zkušenost. Ne teda osobně, jsem jen zaměstnanec ale jednou jsem na stavbě zažil že šel inspektor prostě náhodou okolo, žádná inspekce plánovaná ani nešel na stavbu ale viděl tam dělat jeřáby tak vytahl z kapsy fotak, nafotil si dělníky bez přileb, šel domů a poslal to stavbyvedoucímu na mail a byl z toho průser jako krava
19. február 2009 21:19:37
pan Mrázek - Když jsme u tohoto konkrétního příkladu tak moje reakce by byla taková že bych pánovi odpověděl že pokud bude buzerovat za blbosti tak pro něj opravdu jezdit nemusím. Spoléhá na to že ta práce je pro Vás duležitá a že budete skákat jak pískne. Na tohle jsem alergickej. Druhá věc je ta jestli ta práce je pro Vás opravdu duležitá apak člověk musí lecos zkousnout...
20. február 2009 03:40:17
Ale mě víc vadí ta druhá půlka... Ta česká...
20. február 2009 09:19:40
Pane Machu jistě strojničák nemá vliv na to že stroje byly ve špatném stavu ale proč?Já chtěl jen poukázat že tam stěmi stroji jezdil kdekdo bez patřičného oporávnění aniž by se o ně někdo staral a umněl postarat takže vlastně chátraly a majiteli to bylo vcelku jedno i když do oprav investoval celkem značné prostředky.To víte že mám zájem o SP ale v naší slavné "demokratické společnosti" to není tak jednoduché udělat uřední šiml v tomhle řehtá zatraceně hlasitě až běda a takovým způsobem že se z toho stává nekonečný koloběh.Pro Vás jeto možná jednoduché vy už SP máte. Ale co my noví? Ke zkuškám je třeba mít najeto aspon 400 mh (nebo je mít potvrzené(neznám žádného strojníka který by se zato zaručil)) kde je mám vzít když dens Vás nikdo nenechá ani zaučit natož nechat pracovat jako zaškoleneho pod dozorem (dnes si nikdo nedovolí platit dva chlapy kdy jeden se bude učit s bagrem a druhý ho bude jen hlídat).A to že by se někdo pod to jen podepsal že mám ty hodiny taky nehrozí(nebo vy by jste tom udělal?)A taková instituce kde by si mohl člověk zaplatit nějaké ty hodiny praxe kde vvás nekdo nechá jezdit jen tam a zpět jako v autoškole u nás nexistuje kdyby ta možnost byla tak bych to hned udělal.Takže abychom se dobrali jádra pudla bez 400 mh Vás nevemou ke zkouškám, bez zkoušek nebude SP a bez SP Vás nikdo nezaměstná (potažmo si si neveme na triko žse by se mohl stát nějaký pruser a vy nemněl SP) Jistě mi ve své moudrosti poradíte jak z toho bludného kruhu ven.P.S. Nové místo už skoro mám chybí jen malinky kruček ten pokakaný SP!!!
20. február 2009 11:30:59
To že s těmi stroji jezdil kdekdo bez oprávnění nemá vliv na jejich stav. Další věc je Vaše touha po SP. Já osobně ho nemám a nikdy mít nebudu. To že dneska nikdo nezaměstná 2 lidi aby se jeden učil a druhej hlídal mi přijde logické protože tohle vzniklo za bolševika a tam bylo jedno že jeden maká a druhej čumí ale dneska tohle žádnej soukromník neudělá. Vy ano? Chtělo by se vám platit člověka kterej Vám nenese zisk? Tohle si podle mě musí každý zaplatit ze svého. Investujete ty peníze do sebe. A pokud ty peníze nemáte nechte si udělat razítko za 500 kč a těch 400 hodin si potvrdte! Vždyt je to stejně jen papírová záležitost tak proč si s tím děláte hlavu???
20. február 2009 13:52:49
Mě by jako ideální alternativa přišlo něco uprostřed. Nečekám, že mě po dobu těch 400 h někdo bude dávat plat. Na stranu druhou ale nechci za to platit já. Ta mašina by stejně běžela a zvýšení nákladů způsobené tím, že se s ní učí začátečník asi nebude zas tak zásadní. Ten zkušený bagrista dostane svůj plat a já se tam budu učit gratis. Ale ani tohle se mi nepovedlo realizovat...
20. február 2009 14:33:03
Já jako zaměstnavatel bych taky nešel ani do tohohle. Zkušenej řidič totiž tu práci udělá za poloviční čas než začátečník tzn už to je finančně prodělek a to hned třikrát. Za prvé stroj jede jednou takovou dobu, za druhé řidič sroje co na vás bude dohlížet je placen také jednou takovou dobu a za třetí mu mezi tím uteče jinej kšeft. Druhá věc je že by Vás musel dát nějakej kšeft kde je to jedno. Tzn kde nebude majitel a kde je jedno že to nebude uplně v pohodě. Většina živnostníku dělá v hodinovkách a tam je to také nereálné protože za to nikdo nebude chtít zaplatit. Je to začarovanej kruh a proto říkam těch 400 hodin si prostě podvrdte sám a je to. Za 500 vám všude uděljí razítko a daj tam co budete chtít. Nebo pokud podnikáte nebo chcete podnikat tak si založte sro a opět si to oštemplujte. Stejně dělat to na fyzickou osobu je na prd a založení sro stojí nějakých 5 tisíc... A pokud Vám bude vadit že tu mašinu neumíte ani nastartovat tak holt musíte vzít cca 8 tisíc a někomu je dejte at Vás s tím nechá někde na louce dloubat do země at máte alespon "nějakej" základ. A pokud se nepletu tak to tady někdo už dřív nabízel.... Podle mě to je jediná možná cesta...
20. február 2009 15:10:17
Ad Pavel Mach no jási myslím že s těmi stroji nemáte pravdu jelikož když s nima jezdí někdo jako prase a navíc se
oně nestará jak asi potom mužou vypadat o svuj osobák se asi taky staráte mněníte olej pneumatiky děláte v něm pořádek
dávate pozor aby se nerozbilo okno atd.... to jen tak na okraj.Co se týče těch potvrzených 400mh tak si nemyslím že je to
tak jednoduchý sehnat někoho.Mluvíte otom jako by to bylo jako koupit housky někde na krámně mám takový pocit že jste v
tomhle trošku mimo mísu vzhledem k tomu že strojničák nemáte.Nejde jen o "nejaké" razítko musí to být doloženo
trošku papírově . 1.musí to podepsat strojník který už SP má stím že jetam uvedeno číslo jeho průkazu a stím že vás mněl
pod dohledem a zodpovídal za vás + plus nějaké to razítko fy. která vlastní ten stroj atd. 2. by mnělo byt aspon papírově
že jste v tom stroji aspoň jako seděl myslím jako šichtovnici nebo něco takového. 3.to nejduležitější nevím o nikom k do by
se ktomuhle propujčil třeba i za peníze to by u mne nebyl problém stím se počítám že si kurz zaplatím ze svého to je pro mne
to nejmenší.+ klidně nějaké ty vylohy navíc.
Stím že není soukromník který by platil 2 chlapy jen tak stím svámi souhlasím proto říkám že tudy cesta nevede.
Ad.Martin Mrázek No já bych to klidně dělal zadarmo to je jasný nemužu chtít po někom aby mne platil když vlastně nic pořádnyho nedělám klidně bych zaplatil i tu spálenou naftu vždyt to vlastně dělám pro sebe .Nedívím se vtomhle smněru u nás nic takovýho nexistuje a soukromník ten se ktomu neproujčí.Kvuli bezpečnosti atak že.No není to vůbec jednoduchý
20. február 2009 22:52:28
Ano máte pravdu že když se strojem někdo jezdí jak dobytek a nestará se o něj tak podle toho vypadá ale na to přece namá vliv SP?? To je v člověku samém at prukaz vlastní nebo ne. K tomu dalšímu. Číslo strojnického prukazu asi nebude problém sehnat že?? Razítko firmy to je to samé o tom už jsem tu psal. To že firma vlastní nebo nevlastní stroj zjistí v tom středisku jak????????? Další věc je takzvaná šichtovnice. Tu tam po Vás taky chtěli?? No tak jim jí dejte. Vyplnte jí a dejte jim jí když to chtějí ne? V čem je problém??? A kdo by se k tomu propujčil?? Nikdo přece vy sám. Stále nechápete??? Chtějí po vás nesmyslný prukaz tak jim dejte tomu odpovídající doklady. To je asi jako po mě v mejch 20ti letech při žádosti o živnosták chtěli 6 let praxe. No tak jsem jim holt doložil 6 let praxe a živnosták byl na světě a vubec tý ženský nedošlo že mi je 20 let a těžko mužu mít odmakáno 6 let a nebo jí to bylo jedno na čemž vlastně nezáleží ale výsledek byl živnostenský list.A poslední věc nejde přece jen o spálenou naftu. Jsou i další náklady na stroj. Nejde to řešit tak že někomu proplatíte jen spálenou naftu. Stráví s Váma čas, přijde o jinej kšeft. Kde jsou oleje, gumy, opotřebování no prostě natočené Mth a servis ho nemine a ne zrovna levnej.
20. február 2009 23:36:57
Nevim co tu řešíte s 400 hodinama to ti za flašku podepíše kde kdo, jinak se to nedělá,a to ví jak školitelé tak komisaři
21. február 2009 10:02:47
Nebo tak... Proto říkám at si to oštempluje sám. Proč by to školící středisko lidem znepříjemnovalo když z toho mají prachy????
22. február 2009 13:26:08
Hmm zajmavý pane Šinko předpokládám že už SP máte tak co kdybych se domluvil teda s Váma za 2 Metaxy? Mimochodem je třeba na to nějaký extra tiskopis?
22. február 2009 13:34:08
Pavle Machu to ne to nemá vliv na SP že je stroj v rozkladu já chtěl jen poukázat na to že je větší pravděpodobnost že člověk který má na zaříení papíry má k svěřenému strojí větší a lepší vztah než ten co je nemá.Mimochodem v jkém oboru podnikáte?
22. február 2009 13:50:38
Já se Vám zase snažím celou dobu říct že to jestli má nebo nemá někdo SP nemá vliv na to jak se ke stroji chová. Když si hulvát udělá SP tak hulvátem zustane ten prukaz to nezlepší. Tak jako normální řidič zustane normálním. Spojovat vlastnictví SP se stavem stroju je uplně mimo mísu. Nevím proč je to duležité v čem podnikám ale prosím. Hlavně prodej stavebního materiálu a stavebnictví jako takové no a okrajově doprava atd....
22. február 2009 13:54:29
No to je fakt když si hulvát udělastrojničák tak hulvátem zustane ten SP to nemnění. to podnkání... jentak že otěch strojničákach tolik víte...... razítka a tak ... uvítal bych jakoukoli pomoc..........
22. február 2009 15:10:12
Myslím že v předchozích příspěvcích to bylo popsáno dostatečně a že cesta ke strojničáku není těžká.
22. február 2009 19:54:15
Antonin-napiš mi tvuj email nechci to tu dál rozebírat,potřebuješ přihlášku tu ti daj ve školicím středisku stim pujdes k doktorovi,a potvrdit praxi
23. február 2009 20:29:49
No nevim nevim - myslim si ze ti kteri tu rikaji ze se to da zaridit jen tak nerikaji pravdu. Praxe mozna - tu ted podepisu komukoliv... ale zkousky jako takove nejsou sranda.. a docela jsem se potil abych to zvladl... OVSEM jak to cesi umi, urcite nekde je to velmi dobre zaplacene. Pro pana Macha - mel jsem cest pana, ktery na bagru sedi 30 let, bez strojnicaku, ale kontroly bezpecnosti prace, kontrola prejezdu a pozadavky zahranicnich firem ho dohnaly aby, si strojnicak poridil..
24. február 2009 09:05:50
Co je kontrola přejezdu?????? A požadavky zahraničních firem bych vyřešil strašně rychle. Chcete - nechcete tak mužu jet zase pryč. Nenechám se tlačit ke zdi. Na kšeft jedu abych odvedl práci a nééé tam mával lejstrama. To je jak kdyby jste po řidiči co vám na stavbu přiveze písek chtěli aby vám ukázal řidičák a profesák?? zažil jste to někdy??????