Téma: kontejnerovka
Autor
Správa
18. október 2008 10:58:42
Zdravím všechny kolegy,mám minibagr a uvažuju o koupi vlastního přepravního prostředku,již se mi nevyplatí najímání převozu minibagru.Zajímalo by mě,co všechno obnáší pořízení nákladního auta MAN s hmotností do 7,5tuny...
jak je to s profesákem a povinnym ručenim,koncesí na dopravu ap....slyšel jsem že když budu mít auto napsaný na rodný číslo,profesák mít nemusím..díky za rady....Aleš
18. október 2008 12:25:12
profesní průkaz nepotřebují řidiči, kteří využívají aut nad 3,5 tuny pro soukromé účely a také pracovníci servisních služeb, tedy například instalatéři, kteří jedou v takovém autě za zákazníkem, protože nejsou zaměstnáni jako řidiči. Hranice výjimky je ale tenká a při policejní kontrole se budou muset tito řidiči prokázat potvrzením například od odboru dopravy nebo zaměstnavatele, že profesní průkaz nepotřebují. A právě proto odborníci doporučují, raději si jej udělat.
18. október 2008 12:41:55
Jo ještě tohle platí samozřejmě jen u aut do 7,5t. Nad to profesák být musí i kdyby sis to auto jen pujčil jednou za rok a jen s ním nekde přejel kousek
19. október 2008 16:54:05
Kontajnerovku by som nekupoval. My použivame 7490kg Mercedes 815 ,trojstranný sklápač ,dlžka korby 3,3m ,nosnost 3780kg,povodne sme chceli IVECO ale boli problémy s Euro 3 na evidencii. Prevážame na tom CAT 303 CR.Rampy na nájazd sme si vyrobili sami z ocele-vypočital statik /su dost tažké cca 90kg -1ks,hlinikové stoja cca 50tis. // .Kotvenie do korby proti posunu rámp sme vymysleli sami,denne ho prevážame aj 3x. Je to rýchle /80-90km/hod./Sklopku použijeme na odvoz zeminy,dovoz piesku.Niekedy pošlem fotku.Máme to tak 2 roky ,chodime aj po dialnici ,zatial sme nemali problémy /vodičský,.poistka,známka,preškolenie vodiča je samozrejmost/.Niekedy ten strojnik aj báger preváža a chodi na prácu sám /auto stoji na mieste výkonu práce/.Zvažovali sme kontajner,ale s týmto sme velmi spokojni.
19. október 2008 22:53:14
Dle letošní novelizace,musí být profesák u aut nad 3,5t. Ten kdo to nestihl do konce září,má problém. Teď je to dost peněz. Tak se to dělá tak,že si zrušíš -E- ,jestli ho tedy máš a uděláš si ho znovu. K tomu dostaneš na požádání i profesák
04. november 2008 07:39:11
Emile mohu se prosim zeptat na duvod proc ne kontejnerovku ? Vychlavil jsi sklapec, ale kontejner ma daleko vic vyuziti.. Nebo se mylim ? Osobne jsem minuly tyden koupil Iveco 120 v automatu a nemuzu rici ani jedno krive slovo..
04. november 2008 09:28:30
Souhlasím s kolegou,konťák je lepší než sklápěč. Má širší spektrum využití
04. november 2008 20:37:14
Alešku,Alešku.Teď se jen rozhodnout.Ale třístranej sklápěč taky není žádný neštěstí.Konťák vyklápí jen a jen do zadu!!!!
04. november 2008 20:44:41
Ale ten mu nevyřeší problém s převozem
05. november 2008 17:55:33
Realizujeme elektrické ,vodovodné a plynové prípojky a plynovody v okruhu 120km. To auto je rýchle/s bagrom 80-100km/hod/. Všade kde pracujem robím na kluč/komplexné služby/ -potrebujem doviezt obsyp,podsyp,odviezt prebytočnu zeminu,uložit na skládku sut ,asfalt.Do kanála to možem priamo sypat na bok z auta ,alebo zozadu -3-stranný sklápač /obsyp.podsyp/.Auto má záves na kompresor/racinger/ kvoli pretlakom ,gulu na vozik pre pílu na asfalt,dusadlo,centrálu.S bágristom chodia ešte dvaja čo ručne dosypu ,alebo su pri dočistovaní výkopu.Báger má rychloupinák,svahovačku ,korýtkovu lyžicu ,vykope ,kým chlapi zmontuju ide po obsyp ,zasypu ,udusaju ,naloži prebytočnu zeminu ,odvezie .Chlapi zahrabličkuju a po 4 hodinách nikto nevie ,že cesta alebo rola bola rozkopaná. Ak treba zapnu kompresor na pretlaky -podla typu práce sa ráno naložia. Su sebestační a samostatní . Konkurencia s pomalým presunom s traktorbagrom nemá šancu lebo potrebuje 1 strojníka na báger a 2. na auto na odvoz ,a su nepružní . Dnes sa priestory na prácu zužuju a CAT 303 CR je ideálny na uzke ulice a má dobru rypnu silu. Traktorbager je tažký ,potrebuje vela miesta a hodí sa na velké stavby .Kupovali sme tuto zostavu na konkrétny druh práce/prípojky vody ,elektriky,plynu - po mestách ,dedinách /. Kontajnerovka je lenivá ,nesype na bok ,potrebuje pri skladaní vela miesta ,poškodí asfalt .Traktorbager je tažký ,báger na pásoch nemá problém ani za dažda ,neničime dvory ,terén . Na obkopanie domov doveziem obsyp a čo chcu ,lebo báger stále nekope . Učtujeme alebo za druh práce/za 1bm hotovej práce/ ,alebo za zostavu bager + auto/Sh ,alebo báger Sh + vagonovanie-paušál + presun od km .Konkurenčné firmy sa nám smiali ,teraz po 2 rokoch takéto zostavy kupuju aj oni.Nemenil by som ,len snád dlhšia korba keby bola. Na bokoch korby/v korbe auta / vozí rampy dlhé 3,3m na vagonovanie. Chlapi čo s ním chodia ich zasunu alebo mu pomožu zvagonovat vzdy domáci.Potreboval som rýchly presun,dobrý báger ,auto sklopku s tiahlom .Som rád ,že som nekupil kontajnerovku a ani by som ju nikomu nedoporučoval. Emil G.
05. november 2008 18:17:37
Všetko čo v živote chceš kupit ,si najskor premysli na čo to budeš využivat . Nie som proti kontajnerovke, len na prácu ktoru robim ja, je pre mna nevýhodná. Kde sa bagruje tam sa odváža a kypuje ,s kontajnerovkou si to neviem predstavit a kupit si stroj aby som občas niečo previezol....Hlavne kopem ,dovážam odvážam ,tak neviem ako s kontajnerovkou....Veci su na to aby sa využivali . Kolega má aviu s trajlerom /taký do 4t/ a tak vozí minibáger /3,3t/už 2x spálil spojku a na dlhšie trasy mu chodím prevážat ja.
05. november 2008 19:31:57
Ahoj.
Emile máš pravdu.Jen chci dodat,že 3 stran. sklápěč je stavěnej do stavebnictví,ale ty kontajnery jsou sundaný valníky,nebo chlaďáky.nemají vetšinou uzávěrku,bývají na měchách.(ne všechny)Je to o lidech,ale když je trochu šikovnej bagrák,tak si buď sleze s auta sám,nebo si na stavbě sjede někde na hromádce hlíny,písku.....toď můj názor.