Výstavba dialnice D1 Jánovce - Jablonov
Bohužiaľ asi ste už počuli o nešťastiu, ktoré sa na danom úseku stalo... je to veľmi smutne, 4 mŕtvi a 17 zranených.. ešte pred 2 týždňami som tam ten most fotil a dnes okolo 14:00 sa stavba zrútila, resp. časť mosta pri Kurimanoch... Cele Slovensko je z tejto udalosti v šoku.
Viac info o nešťastí tu: http://tvnoviny.sk/sekcia/spravy/krimi-a-nehody/v-obci-kurimany-padol-betonovy-most-najmenej-15-zasypanych.html
Pozn. redakce: Netušili jsme, že se připravovaná fotoreportáž z výstavby dálnice D1 Jánovce - Jablonov dostane do nečekaných souvislostí s dnešní tragédií. Proto ji uveřejňujeme neplánovaně už dnes, aby si čtenáři stránek mohli udělat obrázek o průběhu stavby a uvědomit si kontrast mezi idylickými obrázky a neštěstím, které následovalo.
Základne údaje
Objednávateľ: Národná diaľničná spoločnosť, a.s.
Ukončenie výstavby: 07/2015
Zhotoviteľ: EUROVIA SK, a.s., EUROVIA CS, a.s., STAVBY MOSTOV SLOVAKIA, a.s.
Druhý úsek diaľnice D1 Jánovce - Jablonov za 126,3 miliónov eur, ktorý má dĺžku úseku 9541 m, bude prechádzať krásnym kútom Slovenska. Okolie Spiša je obohatený pohľadmi na Vysoké Tatry. Úsek končí pri Spišskom Podhradí napojením na úsek D1 Jablonov – Studenec, na ktorom sa momentálne stavia ľavý jazdný pás. Okrem križovatky Levoča, bude súčasťou diaľnice aj desať mostov a veľké ľavostranné odpočívadlo Levoča.
Celý diaľničný úsek D1 Jánovce - Jablonov skráti trasu cesty medzi Popradom a Prešovom oproti existujúcej ceste prvej triedy č. 18 zhruba o 3 kilometre a čas jazdy o minimálne desať minút. Obíde mesto Levoča a obce Spišský Štvrtok, Spišský Hrhov, Klčov a Nemešany. Väčšina trasy je vedená na mostoch, násypoch alebo zárezoch s častými striedaniami stúpaní a klesaní.
Najhlbšie údolie pri Spišskom Hrhove bude spojené mostom s výškou cez 50 metrov, čím sa stane najvyšším na trase D1.
Fotoreportáž vznikala rok, počas ktorého sa na stavbe vystriedalo kopec strojov, ktoré zmanipulovali krajinu a kopce na nepoznanie. Vystihnúť stroje pri plnom nasadení bolo obtiažne a nie vždy sa dalo k mašinám dostať na požadovanú snímanu vzdialenosť. Blato a množstvo prachu na stavenisku bolo náročné na fototechniku, ktorú trebalo vždy po fotení očistiť. Najnáročnejšie boli nachodené kilometre (na pešo), stále vracanie sa k stavenisku pravidelne kvôli vystihnutiu strojov pri práci.
Ochotní strojníci sršali aj napriek tvrdej práci optimizmom a vždy boli ústretoví prehodiť pár slov a občas aj zapózovať pre záber do reportáže.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=Vit38RLCM1k&list=UUJ4OyvwNd1bGNxTJBBKR1rw&index=1&feature=plcp
Podrobná vizualizácia mostov :
Text a foto: Peter Majkut - MM STUDIO
Komentáre
Aby ste sa mohli vyjadriť, prihláste sa alebo si vytvorte užívateľský účet.